Annat att göra. KUK/FITTA viktig/oviktig

Fittsork

Medlem
Ålder
34
Kön
Man
Jag läste lite i ett annat ämne om hur viktig kukens storlek var och så kom jag på detta.

Män. Tänk er in i en situation där er flickvän har varit med i något olycka eller fått någon ofarlig sjukdom och har tappat känseln i sin fitta.

Kvinnor. Tänk er in i situationen där er pojkvän har varit med om en olycka och han har varit tvungen att operera bort en liten del av kuken. Han kan tyvär inte längre få in den pga den är för kort.

Vad skulle ni göra om detta hände. Hur viktigt skulle det vara med en helt fungerande fitta eller kuk? Nu finns det ju vissa hjälpmedel för orgasm.
Flickvännen har ju fortfarande analen kvar om hon skulle vilja och hon har ju även brösten som är lite känsliga.
Pojkvänen kan ju fortfarande få orgasm men inte genom smekning av kuken. I så fall genom stimulans av prostatan.

Vad skulle ni göra? Skulle ni bara lämna honom/henne bara för att ni inte kan ha normalt sex eller skulle ni stanna kvar och komma på nya grejer som går att göra?

Nu finns det ju som jag sa hjälpmedel för att få orgasm. Det finns ju t.ex. någon apparat som man kan på något vis koppla in till ryggmärgen som gör så att musklerna drar ihop sig och isär sig genom att stötar skickas till dom. Det ska vara ugenfär lika sjönt som en normal orgasm. Fasst man får ju inte samma njutning som man borde ha fått.
 

Fittsork

Medlem
Ålder
34
Kön
Man
Jag skulle nog stanna och försöka prata med henne. Få henne att prata ut och få henne att känna sig normal igen. Försöka komma på nya vägar till njutning.
Men tryvär, det kan man inte säga att man skulle göra. För det är så himmla svårt att verkligen lova. Om hon skulle ge upp hoppet om sex totalt så skulle jag nog inte klara det för alla behöver ju sex någon gång. Man skulle bli galen av att bara sitta och runka så fort man är kåt.
 
N

nickespecial (slutar på egen begäran)

Gäst
Det skulle inte förändra något förutom sexandet , jag och min fru hade livet framför oss ändå.
Det finns andra saker som också måste bli stimulerade än könsorganen.

Dessutom vi killar har ju fingrar och tunga det kommer man rätt långt på det också.

Oralsex är inte fy skam :D
 

asplund

Ny medlem
Kön
Man
Om jag skulle älska tjejen skulle det inte spela nån större roll, visst är sex en viktig sak i ett förhållande men det är långt ifrån allt.
 

Dexter

Medlem
Kön
Man
Beror väl på om man har tjejen som flickvän i mono- poly- eller öppet förhållande. Nu kommer ja aldrig gå in i en mono-relation mer men skulle det vara så skulle man väl få försöka, utifrån de nya förutsättningarna, att hitta tillbaka till nån form av njutning. Tror det går att njuta på fler än man tror. Funkar inte sexlivet öht och man aldrig får ge och ta njutning och närhet så är det tyvärr kört...
iofs kan man ge ultimatumet att hon accepterar att man öppnar upp förhållandet så att jag kan få sexuell njutning med andra. Det låter hårt men jag kommer aldrig klara en relation utan sex

men som sagt, accepterar bara polyrelationer så slipper monogamins bojor :)
 

Trosgalen

Aktiv medlem
Kön
Man
Ja är det så att en sån sak får en att lämna den man sagt sig älska är man ju inte värd att bli älskad av den andre, drabbas den jag älskar på det sättet behövs väll mitt stöd och kärlek mer än nånsin!
Sex är väll så mycket mer än bara att föra in kuken i fittan eller? fins ju hur många andra sätt att stimulera varandra på som hellst!
Kan tänka mig chocken och traumat för den stackars kvinna som stympats så när hennes älskade ger "ultimatumet" att hon duger till annat (kan det vara tvätta, städa och laga mat?) bara jag får knulla runt som jag vill med andra....
Nä älskar man någon ställer man också upp för den personen i vått och torrt sen är det klart att man måste anpassa sig efter de nya förutsättningarna men på ett mänskligt sätt.
 

kille71

Medlem
Kön
Man
sexlivet kan finnas kvar även om man inte knullar. Dö däremot sex och erotik helt i en relation då har man inte mycket mer är ett samboförhållande. Jag vill att min partner är mer än bara det. Hon ska vara bästa vän, bollplank, och älskarinna. Det gå inte att tar bort något av det. Inte för mig iaf.
@vulgus, tar det inte personligt men du låter ganska ung i dina uttalanden .Få ett starkt intryck att du har mycket fram för dig som kommer göra dig lite mera ödmjuk i din syn på relation.
 

Dexter

Medlem
Kön
Man
Kan tänka mig chocken och traumat för den stackars kvinna som stympats så när hennes älskade ger "ultimatumet" att hon duger till annat (kan det vara tvätta, städa och laga mat?) bara jag får knulla runt som jag vill med andra....
Nä älskar man någon ställer man också upp för den personen i vått och torrt sen är det klart att man måste anpassa sig efter de nya förutsättningarna men på ett mänskligt sätt.

Du missar nog att jag skrev att jag tror att man kan hitta många former av njutning. Det var ett extremfall jag tog upp där det är helt omöjligt att få sexuell stimulans av varandra. Det handlar inte om att inte ställa upp utan att jag personligen är beronde av ett sexliv för att må bra. Jag tror inte relationen mår något bättre av att någon part undertrycker sin sexualdrift. Att öppna upp relationen skulle nog vara en bra medelväg. Vem vore jag att förvägra min partner ett sexliv om jag själv hamnade i den situationen? Jag skulle aldrig kunna det. Det är ett övergrepp. Dessutom är ju alternativet att man gör slut vilket skulle drabba än hårdare...
 
Ålder
56
Kön
Kvinna
Jag kanske är helt ute och cyklar nu, men jag tror att mannens/ kvinnans kuk/fitta är långt mycket viktigare för honom/henne själv än för partnern?

Med andra ord så tror jag att ett förhållande kan ta slut om något händer med partnerns sexuella förmåga. Men jag är inte alls lika säker på att det är "den andre" som är orsaken till att det tar slut.

Kanske är jag helt kall när jag säger att om min partner helt förlorade tron på sig själv, så skulle min kärlek svalna. Självklart inte om det vore en tillfällig svacka, men om det vore kroniskt dåligt självförtroende som blev följden, då skulle jag nog inte orka stanna...
 

hotpants

Aktiv medlem
Kön
Kvinna
Jag kanske är helt ute och cyklar nu, men jag tror att mannens/ kvinnans kuk/fitta är långt mycket viktigare för honom/henne själv än för partnern?

Med andra ord så tror jag att ett förhållande kan ta slut om något händer med partnerns sexuella förmåga. Men jag är inte alls lika säker på att det är "den andre" som är orsaken till att det tar slut.

Kanske är jag helt kall när jag säger att om min partner helt förlorade tron på sig själv, så skulle min kärlek svalna. Självklart inte om det vore en tillfällig svacka, men om det vore kroniskt dåligt självförtroende som blev följden, då skulle jag nog inte orka stanna...

Håller med dig helt och fullt.
 
Toppen