Fäbodjäntan - Kärleksön - Leena Hiltunen

Surfside67

Medlem
Kön
Man
Hej!

Jag är ny i forumet. Jag var tonåring under 70-talet, när det fortfarande visades porrfilm ibland på vanliga biografer. De första porrfilmer jag såg på bio var "Kärleksön" och "Fäbodjäntan" med Leena Hiltunen. Och dessa har sedan dess följt mig genom åren, och jag blev väldigt glad när dessa till slut gavs ut på DVD. Det går ju inte att jämföra dessa porrfilmer med dagens, men de är ju verkliga kultfilmer. Vad tycker ni om dem?

Jag har under de senaste åren lyckats få tag på en originalaffisch av "Fäbodjäntan", 70x100 cm, och ett idolfoto, 13x18 cm, med Leena från tiden. De var inte billiga... Affischen kostade 3500 kr, och idolfotot 2000 kr. Men det var det värt! Jag har lagt upp dessa på min Drive, så att ni kan se dem:


Mvh
 
Last edited:

Indulgence

Välbekant medlem
Ålder
62
Kön
Man
Hej!

Jag är ny i forumet. Jag var tonåring under 70-talet, när det fortfarande visades porrfilm ibland på vanliga biografer. De första porrfilmer jag såg på bio var "Kärleksön" och "Fäbodjäntan" med Leena Hiltunen. Och dessa har sedan dess följt mig genom åren, och jag blev väldigt glad när dessa till slut gavs ut på DVD. Det går ju inte att jämföra dessa porrfilmer med dagens, men de är ju verkliga kultfilmer. Vad tycker ni om dem?

Jag har under de senaste åren lyckats få tag på en originalaffisch av "Fäbodjäntan", 70x100 cm, och ett idolfoto, 13x18 cm, med Leena från tiden. De var inte billiga... Affischen kostade 3500 kr, och idolfotot 2000 kr. Men det var det värt! Jag har lagt upp dessa på min Drive, så att ni kan se dem:


Mvh

Snyggt! Respekt för att du investerar pengar i dessa artefakter. På forumet finns LH omskriven i andra trådar, bl.a folk som sett henne i modern tid på arbetsplatser osv.
Jag, född -62, har också sena tonårsminnen till denna levnadsglada och pilska flickjänta.
Får nästan lite försats av att tänka tillbaka på godsakerna i Dalalandskapet.
 

gubbkuken

Aktiv medlem
Ålder
68
Kön
Man
Kul att du tar upp denna kultfilm. Det var en som jag introducerade min sambo för. Hon blev duktigt kåt av filmen, sen har vi tittat på tjogtals av filmer och klipp som stimulans till vårt sexliv..
 

Surfside67

Medlem
Kön
Man
Härligt att ni stimulerar ert sexliv med porr! Det gjorde även jag och min före detta fru. Men jag tror inte att vi nånsin såg en hel film, för vi blev båda så kåta att vi var tvungna att knulla långt innan den var slut... :p

Jag har "Fäbodjäntan" i tre olika DVD-utgåvor, två individuella där "Kärleksön" också finns med, samt i "Den stora P-boxen" som gavs ut av Studio S. Och där står det följande: "Nyscannad master gjord utifrån en välbevarad 35mm-kopia som sensationellt nog hittades i en tillbommad källare 2016."

Båda dessa filmer skrevs och regisserades av Joseph W. Sarno, fast under pseudonym.
 

Reborn

Aktiv medlem
Ålder
48
Kön
Man
Fantastiska filmer :love:
Minns i tonåren(1990/91) vi var ett gäng kompisar som hängde. På fredag/lördag kvällar så blev det ofta film, speciellt hos dom kompisar som hade parabol och alla möjliga kanaler och porr efter midnatt :).
Men vi alla hade ju hört om Fäbojäntan, Svensk porr:love:. Vilket en helg, en kompis hade fått tag i.
Så där satt vi ca 10 grabbar, vid midnatt (när föräldrarna somnat) och kollad på Fäbodjäntan.
Vilka tider, långt innan internet

Sen har jag sett den flera gånger efter det.

 

Surfside67

Medlem
Kön
Man
Fantastiska filmer :love:
...
Så där satt vi ca 10 grabbar, vid midnatt (när föräldrarna somnat) och kollade på Fäbodjäntan.
Ett trevligt minne för dig och grabbarna! Men jag ser den nog helst tillsammans med en kåt kvinna... :p

Jag har även affischen (och DVD:n) med filmen "Sommaren med Vanja". Den har väl inte samma kultstatus som Leena Hiltunens båda filmer, men ändå kul att ha. Den affischen sitter inte uppe på väggen just nu, men den är i alla fall inramad:

 

Reborn

Aktiv medlem
Ålder
48
Kön
Man
Ett trevligt minne för dig och grabbarna! Men jag ser den nog helst tillsammans med en kåt kvinna... :p

Jag har även affischen (och DVD:n) med filmen "Sommaren med Vanja". Den har väl inte samma kultstatus som Leena Hiltunens båda filmer, men ändå kul att ha. Den affischen sitter inte uppe på väggen just nu, men den är i alla fall inramad:


Jag har sett ett par gånger med tjejer också, då blir det dubbelt så bra och skönt :love:

Får nog bli lite kulturfilm idag:)
 

Mattias1969

Aktiv medlem
Ålder
55
Kön
Man
Jag har "Fäbodjäntan" i tre olika DVD-utgåvor, två individuella där "Kärleksön" också finns med, samt i "Den stora P-boxen" som gavs ut av Studio S. Och där står det följande: "Nyscannad master gjord utifrån en välbevarad 35mm-kopia som sensationellt nog hittades i en tillbommad källare 2016."
Det här väcker ju lite frågor. Det måste ju finnas bortklippt material från filmen men jag har aldrig sett något sådant dyka upp. Det hade ju varit riktigt spännande om sådant material också skulle dyka upp i någon tillbommad källare eller dylikt.
 
Last edited:

Surfside67

Medlem
Kön
Man
Det här väcker ju lite frågor. Det måste ju finnas bortklippt material från filmen men jag har aldrig sett något sådant dyka upp. Det hade ju varit riktigt spännande om sådant material också skulle dyka upp i någon tillbommad källare eller dylikt.
Det hade varit spännande, ja. Men kanske var det ingen som tänkte på att spara det bortklippta materialet då det begav sig. Då, 1978, visste man ju inte att filmen skulle få sådan kultstatus...
Enligt uppgift var det i producenten Sture Sjöstedts källare man hittade kopian.
 

Surfside67

Medlem
Kön
Man
Just nu finns ett exemplar av Studio S 2-disc-utgåva i en auktion på Tradera. Jag vet inte om den fortfarande finns att köpa där man säljer porrfilm. Jag har den redan.

 

hoki75

Välbekant medlem
Ålder
48
Kön
Man
Hej!

Jag är ny i forumet. Jag var tonåring under 70-talet, när det fortfarande visades porrfilm ibland på vanliga biografer. De första porrfilmer jag såg på bio var "Kärleksön" och "Fäbodjäntan" med Leena Hiltunen. Och dessa har sedan dess följt mig genom åren, och jag blev väldigt glad när dessa till slut gavs ut på DVD. Det går ju inte att jämföra dessa porrfilmer med dagens, men de är ju verkliga kultfilmer. Vad tycker ni om dem?

Jag har under de senaste åren lyckats få tag på en originalaffisch av "Fäbodjäntan", 70x100 cm, och ett idolfoto, 13x18 cm, med Leena från tiden. De var inte billiga... Affischen kostade 3500 kr, och idolfotot 2000 kr. Men det var det värt! Jag har lagt upp dessa på min Drive, så att ni kan se dem:


Mvh
Hon är så läcker, har runkat många ggr till henne
 

Surfside67

Medlem
Kön
Man
Hon är så läcker, har runkat många ggr till henne
O ja, det har man gjort. Jag har sett både "Kärleksön" och "Fäbodjäntan" flera gånger, och runkat skönt till Leena varje gång. Jag skulle gärna ha knullat henne när det begav sig. Jag undrar hur hon ser ut idag, hon är 65 år nu. Hon kan fortfarande vara riktigt läcker...
 

jm

Välbekant medlem
Kön
Man
Härligt att ni stimulerar ert sexliv med porr! Det gjorde även jag och min före detta fru. Men jag tror inte att vi nånsin såg en hel film, för vi blev båda så kåta att vi var tvungna att knulla långt innan den var slut... :p

Jag har "Fäbodjäntan" i tre olika DVD-utgåvor, två individuella där "Kärleksön" också finns med, samt i "Den stora P-boxen" som gavs ut av Studio S. Och där står det följande: "Nyscannad master gjord utifrån en välbevarad 35mm-kopia som sensationellt nog hittades i en tillbommad källare 2016."

Båda dessa filmer skrevs och regisserades av Joseph W. Sarno, fast under pseudonym.
Jag har två VHS-kopior. Ena med bara filmen och andra är den där samlingen med Kärleksön. Tror den senaste sålde under MAX's när det nu begav sig. Båda banden är välspelade för de har funkat bra som introducering av porr till diverse flickvänner. :D
 
Toppen