Förslag på förbättring:

stilig

Medlem
Kön
Man
Det skulle vara smidigt om man kunde se vilka trådar som har uppdaterats sedan man sist läste i dem. Tex genom att låta dessa vara i fet text, eller i en annan färg.

Ett annat alternativ är att man har en spalt eller del som heter typ "senaste inläggen" där den tråd som senast uppdaterats hamnar överst.

Kanske är svårt och krångligt, men visst vore det smutt.
 

Hopzan

Medlem
Kön
Kvinna
Jag har ett annat förslag som jag tror skulle leda till förbättring.

Det verkar ju inte vara så väldans stor aktivitet ute på forumet, vilket innebär att de som är inloggade inte är särskilt aktiva med att skriva. Kanske de är upptagna med annat vad vet jag;)

Men jag har upptäckt att när man skriver i en tråd så hamnar man ofta utanför trådens ämne... Jag fattar inte varför det är en sådan stor synd att tråden måste flyttas eller i värsta fall raderas helt och hållet:sleep:

Varför inte ha en enda tråd där alla ämnen kan avhandlas? Det skulle inte skapa kaos i dagsläget, eftersom det uppenbarligen inte är så många som skriver...

Om det blir fler som skriver, kan jag förstå att det måste vara mer ordning. Men som det är nu, anser jag att det är bättre om någon skriver över huvud taget!
 

Benster112

Medlem
Kön
Man
Onanera feels totally dead these days.

A lot of its functions are old and dated at this point. You need to be able to upload more pics, and possibly videos. People love to customize their profiles (Krypin).

But before you start tinkering with new functions, how about fixing the multitude of issues this site has had since the owner swap. My guestbook is full of code instead of messages, I can't even upload new pics to replace the old ones.

It feels like this site has been abandoned by the webmaster(s). Sad really.
 

Indulgence

Välbekant medlem
Ålder
62
Kön
Man
Enig med Benster1111 - för tillfället saknar jag uppmärksamhet kring två områden:

1/ forumet håller på att dräneras på medlemmar och upplevs idag som ganska passivt. Få deltagare och de flesta bara tittar - vi är ett litet fåtal som aktivt lägger up material och drar i gång diskussioner.

2/ gammal teknik och brist på underhåll:
a) kodinslag i gästboken??
b) koppla på realtidschat med cam. Detta är ju idag partner-mjukvara och inget man utvecklar själv
c) väldigt snäva gränser för bildstorlek

Vi är i rätt många i Svgerige som lever ut vår kåthet på nätet och det finns idag många konkurenter till detta forum. Kan inte vara på annat sätt än att antalet aktiva medlemmar sjunker!?

Tror vi skulle behöva en programförklaring från ägarna samt Moderator-gruppen.

/ Indulgence
 

Smakfullt

Välbekant medlem
Kön
Man
Som användare upplever jag bristen på att kunna hitta t.ex. nya trådar, söka i mina och andras medlemmerm inte kunna ladda upp stora bilder etc som värst. Siten som specialutvecklades av en kille som hette Tobbe om jag inte minns fel blev aldrig riktigt färdig utan utvecklingen stannade - mycket pga att ägaren inte hade idéer (och kanske pengar) om hur det skulle drivas.

Forumet var nära nerläggning och jag och andra erbjöd oss att sätta upp ett nytt och modernare forum gratis om ägaren stod för webutrymmet.

Jag är f.d. moderator och kan bara säga att moderering av denna site inte är det lättaste - i princip måste man läsa allt, det finns inga funktioner för att punktmarkera en användare, söka vad han/hon skrivit eller ta bort alla meddelanden från en användare som vill sluta och få allt raderat.

Så... Jag tycker det är synd att forumet är så knöligt att köra helt enkelt och det är nog det som avskräcker mig mest.
 

challe

Moderator
Staff Member
Kön
Man
Som användare upplever jag bristen på att kunna hitta t.ex. nya trådar, söka i mina och andras medlemmerm inte kunna ladda upp stora bilder etc som värst. Siten som specialutvecklades av en kille som hette Tobbe om jag inte minns fel blev aldrig riktigt färdig utan utvecklingen stannade - mycket pga att ägaren inte hade idéer (och kanske pengar) om hur det skulle drivas.

Forumet var nära nerläggning och jag och andra erbjöd oss att sätta upp ett nytt och modernare forum gratis om ägaren stod för webutrymmet.

Jag är f.d. moderator och kan bara säga att moderering av denna site inte är det lättaste - i princip måste man läsa allt, det finns inga funktioner för att punktmarkera en användare, söka vad han/hon skrivit eller ta bort alla meddelanden från en användare som vill sluta och få allt raderat.

Så... Jag tycker det är synd att forumet är så knöligt att köra helt enkelt och det är nog det som avskräcker mig mest.

Kan bara hålla med!
 

Slät&omskuren

Aktiv medlem
Ålder
64
Kön
Man
Funktionen breadcrumps överst på varje sida är inte alldeles konsekvent. Den borde vara åternavigerbar, så som breadcrumps borde vara.
 

Mister Snow

Administrator
Staff Member
Ålder
46
Kön
Man
Brödsmulorna är tyvärr något vi får leva med då vi inte har tid att mixtra med mjukvaran.
 

Falconb

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Man
Onanera behövs, vi lever i en värld där det är så mycket motsättningar. Här har vi varandra. Det enda vi pratar om här är onani, sedan spelar det inge roll om det är tjejer, killar, bi, homo, lesp etc, etc. Här bryr vi inte oss om världen. Här bryr vi inte om omvärdens åsikter. På denna forum tar vi han om varandra, och låter oss vara dom vi är. Det enda stället i välden vi verkligen kan vara fria, är här, jag älskar er alla.
 

challe

Moderator
Staff Member
Kön
Man
Onanera behövs, vi lever i en värld där det är så mycket motsättningar. Här har vi varandra. Det enda vi pratar om här är onani, sedan spelar det inge roll om det är tjejer, killar, bi, homo, lesp etc, etc. Här bryr vi inte oss om världen. Här bryr vi inte om omvärdens åsikter. På denna forum tar vi han om varandra, och låter oss vara dom vi är. Det enda stället i välden vi verkligen kan vara fria, är här, jag älskar er alla.
Så skönt att läsa något positivt!
Kan bara hålla med, onanera.se är en skön plats där kärleken flödar (för det mesta).
 

challe

Moderator
Staff Member
Kön
Man
Det vore kul med en cam chat här bara för inloggade medlemmar. Skulle nog kunna bli välbesökt.
Frågan om chatt har diskuterats regelbundet i snart 20 år. Det drar ganska mycket serverkraft, ger inga intäkter. Det kräver i princip att man har moderatorer som bevakar dygnet runt så att inte olagligheter försiggår. Alla chattar har samma problem...
 

Bock

Ny medlem
Kön
Man
Återinför uppgiften om insändaren är kvinna eller man.
Det kan ibland öka intresset för inlägget.
(Jag är man och iofs upphovet till avdelningen Sexminnen)
 
Toppen