Handikappade och sex

Blondtrash

Aktiv medlem
Ålder
50
Kön
Man
Du får det att låta som att hon ställt upp för att hon tyckt synd om dem.
Varför skulle hon vara så speciell för att hon haft sex med 2 handikappade? Dom är också människor och har känslor och behov.
nej men allt för många har ju fördommar och "fel" iställning mot sånna som sitter i rullstol tex,, så menar ju att hon har en sund inställning och hållning och respekt mot människor,
 

Purj0

Välbekant medlem
Kön
Man
nej men allt för många har ju fördommar och "fel" iställning mot sånna som sitter i rullstol tex,, så menar ju att hon har en sund inställning och hållning och respekt mot människor,

Det lät betydligt bättre, och jag håller med dig. Många har dessvärre fördomar mot handikappade människor.
Som jag skrev ovan, att även om dom saknar ett ben, är lam eller har något annat handikapp är dom precis som oss och har behov m.m.
 

bengt nilsson

Välbekant medlem
Kön
Man
I Danmark finns speciella sex-samariter som åker hem till handikappade kvinnor och män för att tillfredställa deras sexbehov då och då.

Det är ett svårt ämne, vart går gränsen för handikapp? Fysiska eller psykiska? Utvecklingsstörda har också behov, hur ska man tackla det?
Det är jättesvårt då jag själv jobbar med autister, unga män med en mans kropp och behov, men hjärna som ett barn. Behöver de sex?
I Sverige hjälper vi inte förståndshandikappade till sex eller onani,
och det är ofta ett problem för personliga assisteneter och skötare.

ibland är Danmark bra.
men som sagt.
de med riktigt behov skall få på nåt vis.
men vanlig blyghet funkar nog inte.
och vilka skall få jobb till detta?
statliga damer ,eller fria på gatan?
 

LindaEP

Välbekant medlem
Alla borde ha rätt till sin sexualitet så länge den är någorlunda normal. En handikappad pedofil kan ju inte få hjälp. Men så länge det inte är fråga om något brottsligt så borde det gå att ordna. Kan man skicka människor till månen måste det finnas folk som kan räkna ut hur det ska gå till.
 

skumma

Välbekant medlem
Ålder
49
Kön
Man
Det är svårt det här... Speciellt som vi i Sverige gjort sexköp illegalt faktiskt. Det kan ju inte vara krav för någon som är personlig assistent att tillfredsställa dom man hjälper. Men vi snackar ju också principiellt om ganska extrema fall där personen i fråga fysiskt inte kan tillfredsställa sig själva. Tror säkert att många personliga assistenter hjälper till att klä av och positionera rätt och sedan ger dom tid för sig själva iallafall.

Sen vet jag inte om jag håller med om det som nämns i tråden om fördomar. Jag sitter själv i rullstol sen nästan 20 år sen och ragga på krogen har aldrig varit ett problem, snarast tvärt om, många tjejer blir nyfikna och vill veta om ballen fungerar som den ska.
 

Blondtrash

Aktiv medlem
Ålder
50
Kön
Man
Det är svårt det här... Speciellt som vi i Sverige gjort sexköp illegalt faktiskt. Det kan ju inte vara krav för någon som är personlig assistent att tillfredsställa dom man hjälper. Men vi snackar ju också principiellt om ganska extrema fall där personen i fråga fysiskt inte kan tillfredsställa sig själva. Tror säkert att många personliga assistenter hjälper till att klä av och positionera rätt och sedan ger dom tid för sig själva iallafall.

Sen vet jag inte om jag håller med om det som nämns i tråden om fördomar. Jag sitter själv i rullstol sen nästan 20 år sen och ragga på krogen har aldrig varit ett problem, snarast tvärt om, många tjejer blir nyfikna och vill veta om ballen fungerar som den ska.

jo det funkar ju betydligt bättre i städer med krogragg måste jag ju hålla med dig där, men hålan jag bor på så funkar det veldigt dåligt, vet inte säkert men en del beror garanterat på fördommar av insnöat folk alltså,,
 
Toppen