Hur talar man om för en tjej att hon "luktar" illa?

Hunk

Medlem
Kön
Man
Jag är säkert inte ensam om det här och ni tjejer här på forumet kan säkert ge ett bra svar.

Om man stöter ihop med en tjej och man hamnar i säng och när man har sex så känner man att det inte direkt doftar "hallon" av sexet. Hur talar man om det här för en tjej?
Det är ju inte så finkänsligt att typ säga "Ehy bruden din fitta luktar död skunk"..

Ni killar som har stött på det här "problemet" hur har ni gjort?

Jag har varit med några tjejer där det har varit ja rent ut sagt katastrof och man nästan fått kväljningskänslor..

(kan ju nämna att nån oralsex inte kommer på tal)

/ Jag tar och flyttar denna till Sex och samlevnad - Hjälp.
/ Passar nog bättre där, och så kanske det blir fart där med snart.
// Flow242
 

tuvalu

Medlem
Kön
Kvinna
Alla könsorgan luktar väl lite "kön", men det ska inte vara så illa som du beskriver det... Sköter hon sin hygien och tvättar sig mellan benen och ändå luktar skunk så har hon förmodligen svamp/valfri kössjukdom... Föreslå att ni testar er "för säkerthets skull" (om ni är kk eller liknande, är det one night stand så lägg benen på ryggen? :p).
Eller så är det helt enkelt bara så att du inte tycker om lukten av fitta och så framstår hennes lukt som helt fruktansvärt outhärdlig fastän det är den helt vanliga, naturliga lukten som alla har?
 

Hunk

Medlem
Kön
Man
Nja det handlar inte om "lite" doft.
Antagligen har hon åkt på nån infektion av nåt slag för hon är renlig av sig på så sätt.

Men en annan sak, märker inte tjejer av att dom inte luktar friskt där nere?
 

Hunk

Medlem
Kön
Man
Tydligen inte. :eek:

Jag sa till henne en gång men hon verkade inte "ta åt sig" när jag sa att hon troligvis har en infektion.
Jamenar, det borde ju kännas att det luktar rejält när man har sex.

Kanske man sak be om en avsugning som avslutning så hon känner doften riktigt ordentligt..? :D
 

Hunk

Medlem
Kön
Man
Näsan sitter ju inte därnere, om man säger så. Genom byxor och trosor och så så känner man inte det. Sen kan det vara en annan sak om man springer naken, men hur ofta gör man det?

Nope näsan sitter inte där nere, men när man ändå tvättat kuken 2 ggr med tvål o det ändå luktar "unken mus" om den så är det nåt som inte stämmer.
 

Toppentjej

Medlem
Ålder
37
Kön
Kvinna
Är det en tjej du träffar regelbundet och har någon typ av kontakt med så tycker jag att du föreslår att ni duschar tillsammans innan ni har sex. Du behöver ju inte påpeka varför utan bara påpeka med glimten i ögat att du har lust att ta en dusch helt enkelt. Kanske kan det även funka att du vid något passande tillfälle (innan hon ska suga av dig?) säger typ "Vänta, jag ska bara tvätta mig - det är trevligast så" och hoppas på att hon fattar vinken. Är det så pass som du beskriver det så borde hon ju minst sagt lägga märke till det själv tycker man :eek:
 

Hunk

Medlem
Kön
Man
Till toppentjej:

Det hjälper inte, det är precis som om det är i slemhinnorna det sitter.
Iofs har hon spiral och jag misstänker att det är den som spökar och ställer till det. Mitt ex fick infektioner av hennes spiral, fast då luktade det iofs inte riktigt så illa.
 

Toppentjej

Medlem
Ålder
37
Kön
Kvinna
Jaså är det så pass!? Ja då vet jag inte riktigt vad du ska göra faktiskt, jag har inte någon erfarenhet av det hela själv om man säger så tack och lov, men jag lider med dig :unsure:
 

Hunk

Medlem
Kön
Man
Man får väl bita i det sura äpplet o säga det rakt ut. Hoppas hon förstår, kanske får gå till gyn o kolla upp sig.
 
Ålder
42
Kön
Kvinna
du får nog säga det rakt ut. på ett sätt som ändå visar att du bryr dig... I stil med "jag vet att du är ren och tvättar dig, men du luktar i alla fall, du tror inte att spiralen ställer till det? Kanske du skulle ta och kolla upp det?"
 

Hunk

Medlem
Kön
Man
du får nog säga det rakt ut. på ett sätt som ändå visar att du bryr dig... I stil med "jag vet att du är ren och tvättar dig, men du luktar i alla fall, du tror inte att spiralen ställer till det? Kanske du skulle ta och kolla upp det?"

Låter som en bra lösning på det! Tack..!
 

Bamse-Mannen

Medlem
Kön
Man
Min förra brud hade också en väldig stank som jag aldrig tidigare upplevt. Jag sa det dock inte på ett bra eller försiktigt sätt, utan gjorde bort mig rätt rejält.

Han inte tänka förrens kommentaren kom.

Jag hade smekt och lekt lite med hennes pärleport ett tag där nere, och när vi höll på nämnde hon att hon inte haft sex på ett halvår. Sen när jag var "klar" så att säga, med handgrejen, säger hon "Lukta inte på det nu". Och nyfiken som man är så flyger fingrarna snabbt upp till nosen, och *sniff sniff*.

Och den frätande stanken som stack mig i näsan, med något som påminnde av svett, var något bland de äckligaste jag kännt. (Låter jäkligt elak nu, men det är sant.)

Och jag vräker ut mig: Ofyfan, har du inte tvättat dig på ett halvår heller eller?

Kom på mig själv direkt i samma stund jag sa det. Ibland är det inte alltid lätt att ha en vass tunga.

Men jag klarade ut situationen bra, och allt blev frid och fröjd. Tur att det var en tjej med lite humor också :)

Vet dock inte om hon hade en sjukdom eller ej, för nu ett tag efter har jag börjat få konstiga prickar på min grej. Och minns att hon frågade mig om jag hade sådana, innan jag fick. Så vet inte vad det är. Inte kollat upp det än heller.



Men för att återgå till ditt ämne.

Jag hade nog sagt det till henne, börjat med massa "mys". Söta ord och lite kram och gos. Sen bara nämna det i förbifarten. Bli lite allvarlig. "Du förresten. Det är en sak jag vill säga till dig. Jag vill inte vara elak nu och du får inte ta åt dig på något negativt sätt. Men jag tycker din personliga lukt där nere är lite väl skarp. Sticker lite i näsan *så le till när du säger det*. Försöka va lite skämtsam och glad. Men ändå allvarlig.

Sen om hon skulle ta åt sig och kanske bli sur. Bara säga att du nämnde det, för att du vill att det ska vara lika bra för bägge två. Och att du vill leva ett långt liv med henne, och att du då vill bådas bästa.

Kommunikation är en av byggstenarna i ett förhållande, och klarar man inte av att prata med varandra om allting, så kan det bli lite knivigt :)

Hoppas du löser detta nu, och jag önskar dig lycka till.

BTW: Nu råkade jag se att ditt sista inlägg kom 25 februari. Men nu när jag skrivit så mycket vill jag inte ta bort det. Kanske inte sagt det än ?

Om du gjort det. Hur gick det isåfall?
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
du får nog säga det rakt ut. på ett sätt som ändå visar att du bryr dig... I stil med "jag vet att du är ren och tvättar dig, men du luktar i alla fall, du tror inte att spiralen ställer till det? Kanske du skulle ta och kolla upp det?"

Jag hade nog också sagt det
Så diplomatiskt jag kan
Men det hade inte blivit något cunnilingus...
 

Boobsgirl

Välbekant medlem
Ålder
50
Kön
Kvinna
Aha, här blåste vi liv i en gammal tråd. Kul. Tror dock att ämnet alltid är aktuellt. För TS handlade det nog mer om någon sjukdom/svamp eller att det var spiralen som ställde till det. Vet att vissa preventivmedel kan förändra lukten rätt så rejält.

Om/när det händer att man tycker partnern luktar illa måste man i alla fall vara så rak att man säger till. Behöver inte vara mer dramatiskt än "darling, jag vill att du tvättar av dig lite" eller att man föreslår att man kör förspelet i duschen
 

astryer

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Man
En gemensam dusch är alltid trevligt och efteråt kan man ju boka en tid hos en passande doktor för att råda bot på problemet i all kärleksfull omtanke utan att döma eller skuldbelägga. :)
 

icka

Moderator
Staff Member
Kön
Kvinna
Alltså, man vill ju för tusan veta om man inte luktar eller smakar bra så att man i så fall kan göra nåt åt det. Hemskt om man skulle smaka illa pga någon åkomma, preventivmedel el liknande och inte få veta om det och partnern knappt står ut.

Om någon bara är ofräsch pga bristande hygien kan man väl säga typ "Jag ska bara gå och tvätta mig, vill du följa med?". Ta hen i handen och se busig ut så kan ni ju börja med lite mys i badrummet. Kanske skit samma om det är ett engångsragg men om det finns chans på något mer stadigt får man ta upp det med personen. Kanske inte mitt under akten, dock.
 
Toppen