På ålderdomshemmet

glans

Välbekant medlem
Kön
Man
Är ju kul att dramatisera det man berättar man får hålla sig vad som är troligt.
Bara hålla sig till sanningen blir oftast rätt tråkigt.
Lätt få stånd i fel ställen händer mig med, senast när grannen heja på mig när jag stod naken på tomten.
 

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
66
Kön
Man
Ja, att många/de flesta berättelser är friserade och lite överdrivna, det märker man lätt, men ger ju lite krydda åt läsningen. Annars föredrar jag att man håller sig till sanningen. Handlar det om egna erfarenheter så vill man ju tänka sig in i händelsen att den verkligen har ägt rum så som berättaren skriver. Det tycker jag är mest upphetsande. Äkta verklighetsskildringar!
 

challe

Moderator
Staff Member
Kön
Man
Ja, att många/de flesta berättelser är friserade och lite överdrivna, det märker man lätt, men ger ju lite krydda åt läsningen. Annars föredrar jag att man håller sig till sanningen. Handlar det om egna erfarenheter så vill man ju tänka sig in i händelsen att den verkligen har ägt rum så som berättaren skriver. Det tycker jag är mest upphetsande. Äkta verklighetsskildringar!
Den här tråden börjar krypa iväg mot novellforumet... :D
 

Coq4Fun

Välbekant medlem
Kön
Man
Är det inte så att man kan fantisera och leva in i sina drömmar så att man till slut upplever dem som verkliga?
Jo, nå´t åt det hållet är det och har man inget annat att pyssla med om dagarna än att hänga här, så blir nog fantiserandet ett substitut för ett mer genuint liv.
 
Last edited:

martindalarna

Aktiv medlem
Alltså det händer saker på äldreboenden. Jobbat i vården i över 30 år. Saker i historian här som är helt orimliga, men 50+ på äldreboende har jag sett. Tänker på en snubbe med frontallobsdemens och så ett antal placeringar för att kommunen inte har annat att erbjuda. Sen så har jag självt hjälp en del, men aldrig på ett äldreboende. För riskabelt. Har jobbat många år i hjemmesykepleien i Norge och ta uridom som exempel. Man lär ju få till ett stånd på kuken för att få till det och en del gubbar säger det är skönt, att de gärna fått lite hjälp och då kan jag ibland hjälpa till. Beror på hur det känns. Pullat en dam efter ganska många besök, bland annat med dusch. Typen jag gillar, fet, hårig fitta, tunga pattar. Hände ibland det blev stånd och hon såg det och kommenterade lite på kul. Speciellt när man skulle hjälpa lyfta på brösten ibland och tvätta/torka under. Sen skulle hon ha vagifem om kvällarna och i början var det ett helvete gräva fram fitthålet i världens buske och alla veck. Blev bättre med tiden och till slut sa hon en gång att det var skönt, sluta inte. Sen så har jag hört massa historier från kollegor men det blir anekdotiskt.
 

Amadeus

Välbekant medlem
Ålder
53
Kön
Man
Är på ett ny boende nu när de hjälpte mig gör rent i rumpan, pungen och sedan drog ner förhuden var en yngre kvinna jag fick halv resning. Hon brydde sig inte det minsta var nog rätt vanligt, på kvällen runkade jag med henne i fantasin kom snabbt. I min fantasi hade hon stora bröst och en mörk hårig fitta. Brösten är väl normala och har ju bara sett henne i sina arbetskläder. På hennes fötter är naglarna rödmålade det är ett plus, ingen aning om hur hon ser ut naken men i min fantasi är hon underbar. Undrar varför många inom vården är från utlandet, hon var född i Iran men pratade perfekt svenska.
 

Amadeus

Välbekant medlem
Ålder
53
Kön
Man
Bor på ett nytt ställe nu, får fortfarande hjälp med duschande. Sist igår en kvinna rätt kort med stora bröst till den kroppen, ser iallafall så ut. De hjälper mig med ryggen och även baken, hon var fullt påklädd med ett plastförkläde och gummistövlar. Fick inte full resning men lite regerade jag, han sade ingenting vet inte om hon upptäckte det men är väl inte helt ovanligt i hennes arbete. På kvällen tänkte jag på henne och i mina fantasier var det som vanligt en vacker kvinna med ibland rakad även om jag föredrar en buske.
Kom två gånger med hjälp av min vänster hand. Är högerhänt i vanliga fall men har i mina ca45 års runkade använt vänster handen. Det finns även några andra patienter här men är inte så vackra och nästan alla sitter i rullstol. Eftersom jag själv behöver en rullator så skulle det nog bli svårt att ha sex när vi båda två har problem med rörligheten. Skulle väl vara att hon kunde kravla över och ligga på mig eller kanske på sidan. Men får nog nöja mig med tankarna och fantasien, kanske någon film eller sexnovell ibland.
 
Toppen