Hur ofta ska man raka fittan?

Sthms_tjejen84

Ny medlem
Kön
Man
Har provat att vaxa mig att tag och fungerar mycket bättre. Man slipper stubb och slipper raka sig hela tiden :)

Går väl lite i perioder för mig med med hår eller inte där nere....

Killen min tycker om vad som men är lite kul att spica upp det lite mellan varven.... :)

Men jag har testat lite olika... raka allt går bort totalt, har gjort efter konstens alla regler men vet inte om det är skillnad men kanske. Är i alla fall asiat och har gansak grova hårstrån och när det är rakat så kliar det som fan efter några dagar. Plus att det inte är lika snyggt rakat....

Jag har testat att vaxa med lite olika. Brasilanskt det gröna vaxet. Det stelnar och sedan har man inget annat val än att rycka bort. Det är sjukt mycket ångest i det kan jag lova.... och gör ont....

Men sen har jag faktiskt gått över men fortfarande med hetvax till typ vanliga hetvax som det står att man bara ska använda till ben (men fungerar utmärkt där nere) och som man kan tvätta bort rester med vatten (eller om man får ångest och inte vill göra...) dels att man klipper stripparna små som man lägger på vaxet och drar men även kombinerar att dra bort resterna med fingrarna som man gör med brasilanskt vax och detta funkar hur bra som helst... Väldigt len och fin blir man... :)
 

EA82

Ny medlem
Kön
Kvinna
Nej, jag undviker gärna att raka mig helt i underlivet. Har gjort det en gång och det fick mig att känna mig som en tolvåring igen. Ingen mysig känsla. :oops:

Men så klart ser man till att det är snyggt och prydligt där nere, oavsett om det bara blir för ens egen skull.
 

Boobsgirl

Välbekant medlem
Ålder
50
Kön
Kvinna
Väcker liv i en gammal tråd, och vill ha tips. Jag rakar gärna blygdläppar och runt klittan men lämnar på venusberget. Skulle vilja raka lite i ljumskarna med, men det kliar infernaliskt redan första dagen, och sen flera dagar tills det växt ut några millimeter, trots att jag använder RFSU's Nice n'cool intim after shave.

Har extremt känslig hud på hela kroppen, så är ju den som ställer till det. Men skulle gärna vilja ha snygg bikinilinje med, inte bara rakat på läpparna. Nån som har nåt tips?
 

Fina

Aktiv medlem
Kön
Kvinna
Är också känslig. Vaxning funkar!
Sån hetvax man micrar och så drar man med remsor. OBS man behöver hjälp!
:rolleyes:
Min väninna brukar hjälpa mig :D
Annars är weets hårbortagnings créme väldigt snäll mot huden.

Själv skulle jag inte stå ut med lurvig buske :cool: Nej välansat och en snygg liten rand tycker jag det ska vara. Annars helt slätt. Alltid. :p
 

Boobsgirl

Välbekant medlem
Ålder
50
Kön
Kvinna
Är också känslig. Vaxning funkar!
Sån hetvax man micrar och så drar man med remsor. OBS man behöver hjälp!
:rolleyes:
Min väninna brukar hjälpa mig :D
Annars är weets hårbortagnings créme väldigt snäll mot huden.

Själv skulle jag inte stå ut med lurvig buske :cool: Nej välansat och en snygg liten rand tycker jag det ska vara. Annars helt slätt. Alltid. :p
Jag som inte klarar weet på benen ens, vågar inte tänka på att prova det på musen! :confused:
 

LindaEP

Välbekant medlem
Jag får så fula utslag av intimrakning och det kliar när håret växer ut igen. Ben och armhålor går bra att raka men huden runt fittan är för känslig. Så jag går till en salong och vaxat bort allt hår mellan benen ungefär var fjortonde dag. Det är alltid samma tjej som gör det. Hon är duktig och vi har dessutom blivit riktigt goda vänner. Vaxning gör att jag är slät och len längre tid än vid rakning.
 

Lady_bug66

Välbekant medlem
Kön
Kvinna
Jag får så fula utslag av intimrakning och det kliar när håret växer ut igen. Ben och armhålor går bra att raka men huden runt fittan är för känslig. Så jag går till en salong och vaxat bort allt hår mellan benen ungefär var fjortonde dag. Det är alltid samma tjej som gör det. Hon är duktig och vi har dessutom blivit riktigt goda vänner. Vaxning gör att jag är slät och len längre tid än vid rakning.
Raka varje dag.. med en gel som inte är så stark.. på en vecka har huden vant sig att prickarna inte kommer längre.. dessutom hinner de aldrig klia om du hyvlar varje dag :)
 

solanaken6

Medlem
Kön
Man
De flesta jag känner vaxar regelbundet. För varje behandling färre hår. Jag går till salong själv för vaxning, kan rekommendera
 
Toppen