Utlösningen i eller utanför fittan

calsone

Ny medlem
Kön
Man
Hur brukar ni göra med satsen:sleep: Gumman vill inte stoppa i sig massa p-piller och hon är inte så intresserad av en spiral. Så det får tyvärr bli brankårsutryckning när det går för mej.[:(!] Helst vill jag komma i henne:p. Kondom är ju som tugummi med papper. Hur gör ni:sleep:
 

hheejjee

Medlem
Kön
Kvinna
vet ju inte hur gamla ni är..menhar man skaffat dom barn man vill ha så är ju sterilisering ett toppen alternativ...lättast för mannen..går fort och är relativt smärtfritt påverkar inte heller utlösningen eller så.för kvinnan är det mer omständigt.

Oavbrutet samlag är ju inte att lita på..dom smiter in ändå;)och så tror jag inte man njuter fullt ut av samlaget då..inte skulle jag det i allafall..
njuter av att fyllas:p

jaja lycka till...kram
 

hellabellan

Medlem
Kön
Man
Håller med hheejjee - lita i n t e på avbrutet samlag !!
Vill ni inte ha barn får ni nog allt komma överens om en bra p-metod.

Finns ju andra metoder för kvinnor, p-sprutor tex...Mini piller...

Själv har jag spiral och har haft det i tio år - funkar klockrent :)
Har man inte fast förhållande tycker jag kondom är det bästa skyddet.

[^]
 
G

Guest

Gäst
Gillar att skjuta på alla möjliga ställen -det är upp till tjejen var hon vill ha såsen . . . [}:)]
 

tunnluft

Medlem
Kön
Man
Jag tycker kondom fungar ganska bra men visst är det skönast att komma i fittan.
Gillar man inte hormoner eller kondom så kan ni ju försöka med pessar. Läste härom dagen att det återigen finns spermiedödande medel att köpa på apoteket.
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Ett sätt (om man är beredd att jobba lite) är ju att ta tempen på kvinnan när ägglossningen närmar sig. Jag menar - det är ju några dagar alldeles före och efter mens som man kan räkna som riktigt säkra dagar, om man inte vill bli gravid.
 

FridaA

Medlem
Ålder
36
Kön
Kvinna
Ett sätt (om man är beredd att jobba lite) är ju att ta tempen på kvinnan när ägglossningen närmar sig. Jag menar - det är ju några dagar alldeles före och efter mens som man kan räkna som riktigt säkra dagar, om man inte vill bli gravid.

Verkar lite....."kliniskt"? ehh? ;)

:love:
 

misswet

Aktiv medlem
Ålder
57
Kön
Kvinna
[:0] Det FINNS inga säkra perioder, och som du säkert vet kommer det ofta lite försats...även den kan innehålla spermier och då hinner du ju inte ens in om du ska dra ur innan du "skjuter"?

Skaffa preventivmedel/sterilisera eller lev kyskt!:D
 
G

Guest

Gäst
Alltså om man känner tjejen och litar på varandra och hon säger att hon tar p-piller så fine, då brukar iallafall ja skippa kondom och om hon vill att man sprutar henne i fittan. Älskar känslan att bara släppa hämningarna och tömma sig.

Men e det one nights får man ju avbryta i tid ller dra på en kondom. Har haft sånna som säger att dom tar piller för att slippa kondom men då ska man kräva kondom... ingen lust at bli farsa... :)
 

icka

Moderator
Staff Member
Kön
Kvinna
Hur brukar ni göra med satsen:sleep: Gumman vill inte stoppa i sig massa p-piller och hon är inte så intresserad av en spiral. Så det får tyvärr bli brankårsutryckning när det går för mej.[:(!] Helst vill jag komma i henne:p. Kondom är ju som tugummi med papper. Hur gör ni:sleep:

Jobbigt det där. Jag har funderat på att sluta med mina piller för att se så att kroppen verkligen fundgerar, men det blir som sagt jobbigt med sex då om man inte planerar barn förstås...

Läste någonstans att apoteket infört spermiedödande medel igen och det kanske man kan använda tillsammans med pessar.
 
K

knakille

Gäst
Jag tycker om att spruta direkt i musen utan skydd, men till saken hör då att jag har fast sällskap!

Gillar även då hon tar satsen i munnen och ibland hamnar den på bröst,rumpa,ansikte mm.

Men älskar som sagt spruta musen full o se det rinna ut:p
 
K

knakille

Gäst
Jag tycker om att spruta direkt i musen utan skydd, men till saken hör då att jag har fast sällskap!

Gillar även då hon tar satsen i munnen och ibland hamnar den på bröst,rumpa,ansikte mm.

Men älskar som sagt spruta musen full o se det rinna ut:p

Glömde säga att till detta hör att min sambo är mörkhyad och jag tycker om kontrasten av att se vit sperma rinna ut ur musen och ge en vit prägel till den annars mörka hyn:p
 

BunnyButt

Medlem
Kön
Kvinna
Jobbigt det där. Jag har funderat på att sluta med mina piller för att se så att kroppen verkligen fundgerar, men det blir som sagt jobbigt med sex då om man inte planerar barn förstås...

Läste någonstans att apoteket infört spermiedödande medel igen och det kanske man kan använda tillsammans med pessar.

Jag tycker du ska sluta om du är tveksam till vad hormonoerna gör med dig. Pessar eller spiral kanske kan vara ett alternativ annars?

Själv slutade jag med alla typer av hormononer för drygt 2,5 år sedan - bästa beslut jag tagit. Sexlusten fick en rejäl knuff - och välmåendet överlag!

Men fundera noga igenom vilka alternativ du har. Vill du köra avbrutet så föreslår jag att du noga för kalender över din menscykel och undviker (penetrerande) sex vid ägglossning. Visst är det härligt när killen kommer i en, men kan man begränsa de små njutbara stunderna till de 'säkra perioderna' och i övrigt roa sig med att t ex suga och svälja så säger jag bara: Go girl! ;)

(Det säger sig väl självt, att man noga bör fundera igenom strategier vid en ev. oplanerad graviditet här - är du väldigt ung kanske du ska överväga andra typer av skydd i första hand. Abort är ett plågsamt alternativ man bör försöka undvika.)
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
[:0] Det FINNS inga säkra perioder, och som du säkert vet kommer det ofta lite försats...även den kan innehålla spermier och då hinner du ju inte ens in om du ska dra ur innan du "skjuter"?

Skaffa preventivmedel/sterilisera eller lev kyskt!:D

Hemska tanke - att behöva leva kyskt:cool:

Det är så klart aldrig hundra procent säkert med någon metod - men alla som har provat så kallad P-dator, som jag har pratat med - har varit nöjda:oops:
 

the_flyer

Ny medlem
Kön
Man
vet ju inte hur gamla ni är..menhar man skaffat dom barn man vill ha så är ju sterilisering ett toppen alternativ...lättast för mannen..går fort och är relativt smärtfritt påverkar inte heller utlösningen eller så.för kvinnan är det mer omständigt.

Det enda jag håller med om är att det är lättast för mannen att sterilisera sig men det är långt ifrån smärtfritt.
Det är på tok för hög risk att mannen drabbas av komplikationer för att jag skulle våga chansa på att inte bli drabbad, även om flera av komplikationerna går över efter något år eller så, så är det inte säkert att det var allt.
Men tyvärr är även risken för kroniska (livslånga) komplikationer så pass stor att jag hellre skulle avstå från att ha sex helt o hållet.

calsone: vi är i samma sits som er och vi kör med avbrutet samlag med lite marginal. Det vill säga att vi börjar utan kondom och håller på så en stund tills man vet att det är några minuter kvar (sprutet kommer ju inte utan att man känner en viss förhöjd upphetsning), då drar jag på kondomen och fortsätter i nån ställning där det blir bra knip tills det är klart (bakifrån med hennes ben ihop).

Men vi funderar på att prova Pessar nu när det finns spermiedödande medel på apoteket igen.
 
Toppen