Vad är egentligen rimligt?

Sexxxy_

Medlem
Kön
Kvinna
Jag och min pojkvän har varit tillsammans i 2,5 år och träffas ca 4-5 dagar i veckan, på senaste tiden har det blivit 4 dagar. Nu är det ju inte så att vi träffas hela dagar utan vi träffas bara ett par timmar (sent på kvällen) 3 dagar i veckan och de två resterande dagarna (helgen) är vi hela dagarna. Jag vet inte om det bara är jag som har lite för höga krav, men jag vill träffa honom MER...och givetvis vet han om det, men han vill ju inte. Jag hade velat träffa honom mer spontant, vilket vi aldrig gör utan allt planeras:( han har aldrig haft ngt riktigt förhållande innan så det kanske är anledningen och han var ännu värre i början av vårt förhållande, då vi kanske träffades 1-2 dagar i veckan...Vi har heller aldrig varit tillsammans mer än 3 dygn i sträck. Jag bara undrar om det är en typisk killgrej att man inte vill klassas som någon "toffel" som inte gör annat än är med flickvännen? Någon som kanske har något tips?
Han är världens underbaraste kille och vi har skitkul och skitskönt tillsammans, men han är så bestämd...
Jag har haft ett nästan 4-årigt förhållande tidigare och vi tillbringade väldigt mycket tid tillsammans, speciellt på skollov och sånt....men min pojkvän vill ha sin egen tid....jag börjar tröttna, men älskar honom så himla mycket....
 
E

erotica666 [lämnat in]

Gäst
Har du ställt honom mot väggen och frågat om hans känslor är äkta? Säger han att han älskar dig?
 

Sexxxy_

Medlem
Kön
Kvinna
Japp, det har jag och jag vet att han älskar mej! Han är som sagt jättehärlig när vi är tillsammans och så, han är ingen överromantisk kille men han säger att han älskar mej och visar det, men han är så himla bestämd och tråkig i mina ögon! Vi har ju ett problem bara, när jag talar om för honom hur jag känner så vänder han alltid på det och blir riktigt sur och anklagar mej för att vilja bråka....har ingen aning om hur jag ska få honom att ändra sej!?
 
C

Carl Michael Bellman - stängd på egen begäran

Gäst
Du kan inte tvinga honom om han inte vill. Har du frågat honom varför han inte vill?
 

Sexxxy_

Medlem
Kön
Kvinna
Han vill ju ha sin egen tid...självklart förstår jag honom, jag tycker själv det är jätteviktigt att ha tid för sej själv och kompisar, men han blir väldigt lätt stel pga det och det hade känts bra om man kunnat ha lite mer tid än ett par-tre timmar runt 10-11 på kvällen som det oftast blir...han kommer liksom till mej, vi pratar lite och tittar kanske lite på tv och sen knullar vi och sen drar han...vi hinner inte göra så mycket...
 
C

Carl Michael Bellman - stängd på egen begäran

Gäst
Så den tid ni har tillsammans ger inte så mycket? Ni kanske skulle börja med att försöka göra så mycket som möjligt av den tid ni har? Mitt råd är att ni skippar TVn! Då blir det tid över. Vad skulle du vilja göra av den?
 

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
51
Kön
Man
Kul att snacka relationer. Bland det mest komplicerade som finns.. Finns liksom inga sanningar, eller hur? :) Så jag vill ta det lite lugnt med råd, men jag kan berätta om mina egna erfarenheter.

Det där att det blir bråk, det känner jag igen. Det behöver inte betyda att man inte älskar varann. I vissa passionerade relationer hettar det lätt till, starka känslor. Men när det hänt mig (passion), så har jag alltid velat ha hennes sällskap, även om vi varit osams. Helt otänkbart att inte vilja sova med henne.

Och nej, det är inte någon typisk killgrej, att inte vilja vara tillsammans så mkt med flickvännen... Om allt är som det ska, naturligt och enkelt, så vill man vara tillsammans, trivs i varandras sällskap.

Jag tycker det låter som att ni har problem, saker att reda ut. Men det verkar som han inte är så pigg på att snacka. Det däremot, är nog en typisk killgrej, oförmåga att snacka om sånt. Inte bara när man är yngre, är själv över trettio.

En sak har jag lärt mig: kommunikation är det absolut viktigaste. Ännu viktigare än sex och påsättning :p, bakifrån, hårt! (hrrrmmm, sorry lite distraherad här.. :D) Seriöst: Man måste vara lyhörd för den andra. Om man inte både lyssnar och talar, så leder det till missförstånd och outtalade förväntningar. Jag tycker det låter som han har seriösa problem att kommunicera. Titta på TV i stället för att prata med dig... Det är inte så bra...

När jag varit i liknande läge, antingen varit den som velat ha mer av henne (tänker inte bara på sex nu), eller själv velat ha mer utrymme, så har det blivit bättre om man tagit ett steg tillbaks. Givit henne mer utrymme. Svårt som FAN, för det är ju precis tvärtemot vad man vill !!

Jag vill gärna tipsa dig... Det kanske skulle vara bra för er båda att ta en paus? Inte göra slut, men vänta och se vad som händer?

Lycka till tösen, snackar gärna mer, relationer är spännande
 

mcw67 - EOT

Medlem
Kön
Man
Den uppfattningen jag får, när jag läser det du skriver Horny_babe, är att han är nöjd med det har har idag, och vill inte ha något djupare "förhållande".

Tyvärr är detta brutalt från min sida, men så känns det, då jag känner igen mig lite själv i hans beteende från gammalt...

Tvivlar inte ett ögonblick på att han älskar dig, det gör han säkerligen, men därifrån till att jobba på ett "riktigt" förhållande är tyvärr nog inget han är beredd på att göra..

Sen, prata om att prata med sin partner, det där är lättare sagt än gjort, för vill den ena parten inte prata, så blir det inget pratande heller, allt går inte att lösa med pratande, även om många tycks tro att prata ut om problemen löser allt..
(Ja, det är medvetet många "prat" ord... hehe ;)

Hur som helst, önskar dig allt det bästa för dig horny_babe, hur det än går.
 

shack

Aktiv medlem
Kön
Man
Man kan alltid citera Dr Phil om det kniper...

Varför gör han så här? "Because you're letting him do it!" :D

Nej, det är inte ditt fel, men han tycker säkert att det är rätt bekvämt. Han får tid för sig själv och kompisar, tid med dig, bra sex med dig (jag bara antar det av någon anledning...:oops:) så varför skulle han ändra på någonting.

Har ni gemensamma kompisar? Har du blivit introducerad för hans vänner? DET tror jag är en viktigare väg till ett djupare förhållande än att prata om det. Så länge han inte visar att ni är et par och att ni hänger ihop, blir det ju också knepigt för honom att sluta med sitt tidigare liv; hans vänner vet ju inte vem han är tillsammans med nu för tiden.

Är de sedan så att han är ovan vid förhållanden, så är det kanske inte så konstigt om han inte vet att det faktiskt skiljer sig från singellivet.

Mitt råd är att handlingar säger mer än ord och om han inte är beredd att visa upp ert förhållande, så är han inte just nu beredd att ge det mer tid heller. Men det kan ju ändra sig om han kommer till insikt om dina önskningar.

/shack
 

Älskar Sex

Medlem
Kön
Man
Jag får samma känsla som många andra här, att han inte är beredd på ett riktigt förhållande. Kanske är han inte redo att "binda" sig på riktigt? Han kanske trivs med situationen att vara med sina kompisar och bara vara med dig när det passar honom ? Kanske är det bara sex han är ute efter? För det verkar ju du vara en hejare på ;). Undrar också om du träffar hans kompisar tillsammans med honom ? Har ni alltid sex när ni träffas ? Prova någon gång att hoppa över det ( även om det inte är ett förslag jag förespråkar ), och se hur han reagerar, kommer han bli sur och ifråga sätta om du inte älskar honom? Skulle det bli så, så är det nog ingenting att bygga ett förhållande på :(. Tyvärr, hårda ord, men jag är rädd att du blir utnyttjad. Hoppas för allt i världen att jag har fel och har tolkat din beskrivning fel, och att ni får mycket mer tid tillsammans. För det är du värd!

Håller tummarna för dig!
 
Toppen