Vad är humor?

Kön
Man
Många hävdar ju att en ev. partner "ska ha humor", när man beskriver hur man vill att en partner ska vara. Speciellt tjejer verkar tycka det är viktigt.

Vad jag funderar är vad menar ni med humor?

Någon som kan många roliga historier?

En standup-komiker?

Någon som ler jämnt?

En som alltid kan leverera giftigt svar på tal?

Någon som förlöjligar egenheter hos personer i omgivningen och därigenom får folk att skratta?

Med andra ord, vad är humor för er (alltså den ni önskar hos en partner)?
 
N

nickespecial (slutar på egen begäran)

Gäst
Spontan humor någon som inte gör sig till utan är rolig ialla fall.

Standup-komiker hmmm

Någon som ler jämnt .......jobbigt onormalt

Giftiga svar kan vara kul men inte alltid.

Förlöjliga egenheter .....knappast .....offtast ensamma människor som gör det.

Roliga historier ...ja men en person har inte minne till historier för en livstid.


Så mitt svar blir : spontan humor
 
G

Guest

Gäst
För mig betyder det att man är som Nicke sa spontan. Tar inte livet så allvarligt, utan det mesta med ett skratt. Som har självdistans och inte tar sig själva på för stort allvar och därmed också kan skämta om sig själva...Som är kvick i orden, då är man oftast rolig...

:D:D:D:D:D:D
 

Tobbisen

Aktiv medlem
Kön
Man
Visst är det roligt om man har en vass tunga, fast man kan vara snäll. Finns en på jobbet dock en kille, som alltid har något att säga, speciellt om man har sagt något lite konstigt. Men hans fru tycker det nog är jobbigt om han håller på så hela tiden hemma...

Men det är skönt om ens tjej också har en skön humor,,, som att tycka om roliga saker som filmer, buskis och andra sånna saker. Gör ju inget om hon har snuskig humor[:cool:] Men skönt att kunna skratta åt vardagliga saker, typ...

Ibland har man ju turen att kunna kläcka fyndigheter ssom är kul. Men har svårare för historier, utan föredrar ordcvitsar och kvicka svar, som typ tvetydiga ord. Kocken och hans fru samlagade hela natten.
 
Kön
Man
Tack för svaren, vill gärna ha fler!

Jag och sambon skrattar t.ex. på helt olika ställen i fimer och dylikt, vi har båda humor men väldigt olika sådan:)
 

Skinnfri

Aktiv medlem
Kön
Man
Spontan humor någon som inte gör sig till utan är rolig ialla fall.

Standup-komiker hmmm

Någon som ler jämnt .......jobbigt onormalt

Giftiga svar kan vara kul men inte alltid.

Förlöjliga egenheter .....knappast .....offtast ensamma människor som gör det.

Roliga historier ...ja men en person har inte minne till historier för en livstid.


Så mitt svar blir : spontan humor

Jag håller med Nicke !
 

Vonkan90

Ny medlem
Kön
Kvinna
Vad man menar när man vill att partnern ska ha humor är att han/hon ska ha samma typ av humor som en själv, för alla har ju sin typ av humor, och det är bra om det matchar.
 

Knoppen

Medlem
Kön
Kvinna
Många hävdar ju att en ev. partner "ska ha humor", när man beskriver hur man vill att en partner ska vara. Speciellt tjejer verkar tycka det är viktigt.

Vad jag funderar är vad menar ni med humor?

Någon som kan många roliga historier?

En standup-komiker?

Någon som ler jämnt?

En som alltid kan leverera giftigt svar på tal?

Någon som förlöjligar egenheter hos personer i omgivningen och därigenom får folk att skratta?

Med andra ord, vad är humor för er (alltså den ni önskar hos en partner)?

Det var en jäkligt bra fråga. Jag skrattade när jag läste den:D


Människor med humor får mig att skratta:cool: Men samma människor kanske tråkar ut andra:D

När jag tänker på människor med humor tänker jag på stand-up komiker.

De kan beskriva vardagliga händelser och skruva dem så att det blir humoristiskt! Oavsett om det är tragiska händelser eller inte!

Som Babben Larsson när hon berättade hur hon upplevde telefonsex:

"Jag förstår mig inte på det där med telefonsex. Så fort jag kör upp luren, så hör jag ju inte vad de säger" :D:D

Den som inte skrattar då - har ingen humor;):cool:
 
Toppen