Varför känns det pinsamt???

Rödluvan

Medlem
Kön
Kvinna
Har en fantasi som jag vill förverkliga, att stämma träff med en man (någon jag har sex med regelbundet, vill ha sex med eller liknande) hemma hos mig och sedan öppna dörren enbart iklädd något sexigt, läckert, lite genomskinligt, ja, ni fattar. Var ute och handlade idag, hittade det jag sökte, något som är väldigt likt en av de bilderna jag klistrade in i en annan tråd. För er som inte läst den, här kommer bilden igen:

http://www.bonaparte.se/images/Products/630601m.jpg

MEN, på vägen hem kommer jag på, detta är en fantasi som jag inte vågar genomföra, det skulle kännas så pinsamt att öppna dörren iförd denna. Varför känns det så??? Anta att det handlar om en man som jag har haft sex regelbundet med under en period, 1 år kanske, varför känns det ÄNDÅ som om jag blottar mig fullkomligt med en sådan här sak?

Finns det någon chans överhuvudtaget att en sådan sak skulle bli konstig/pinsam egentligen? Vad säger ni där ute, hur gör jag för att komma förbi denna spärr?
 

AndersV

Medlem
Kön
Man
Hej Rödluvan

Varför det känns pinsamt sitter i ditt eget huvud och jag tror inte att det finns något generellt svar på din fråga.

Själv älskar jag att vara naken i solen och tycker inte det är ett dugg pinsamt att vara naken tillsammans med andra även om jag önskade att de var någon annanstans. En dag ligger jag naken på Ribban i Malmö och njuter i solen när jag hör en bekant röst, kikar försiktigt upp och ser min chef. Han tycker tydligen oxå om att vara naken men jag vill bara inte träffa honom där, mycket pinsamt. Hade det varit i bastun på badhuset hade det varit en annan sak.

Tillbaka till ditt "problem", jag har ingen lösning men jag kan drömma lite om hur det skulle vara att möta dig i dörröppningen. ;)

Kram Anders
 

Rödluvan

Medlem
Kön
Kvinna
Jag har inga problem med nakenhet, bada naken, gemensam bastu osv. Nakenhet i sig är inte sexuellt laddad för mig, men denna fantasi är det. Det är det som är problemet. Öppnar jag dörren i denna klädsel, överhuvudtaget om jag har på mig denna klädsel visar det att jag vill ha sex.

Det är där mitt problem är skulle jag tro. Ungefär samma känsla som när man skulle köpa kondomer i början, det är pinsamt.

Jag är rädd för att det ska bli fel helt enkelt. Finns det något i detta scenario som skulle kunna bli fel, eller är jag bara fånig? Jag vet att det sitter i huvudet, så hur kommer jag förbi den spärren??
 

Amicus

Ny medlem
Kön
Man
En fantasi kan vara något som man inte vill förverkliga, vissa förverkligar man och vissa håller man som just fantasi.
I detta fallet verkar fantasin väldigt oskyldig.
Och om jag förstår dig rätt skulle du vilja förverkliga detta men verkligheten att det skulle kännas dumt och konstgjort skrämmer dig.

Att ta steget att genomföra det utan att personen du har sex med vet om det, att du skulle överaska honom, tror jag inte är något problem eftersom den lyckliga kommer säkerligen uppskatta välkomnandet.
Dina egna känslor på att det skulle kännas dumt att stå där kan vara svårare att bearbeta, men att prova skadar ju inte och känner du personen som vill in väldigt bra kommer ni säkert acceptera ett nederlag och testa igen då det säkert kommer fungera bättre.

Kanske ni skall börja med att leka små rollspel där båda parter vet vad som kommer att hända i lekarna, och ju mer ni känner varandra på det sexuella planet deso mer naturligt kommer såna här överaskningar att kännas.

Lycka till :)
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Originally posted by Rödluvan

Har en fantasi som jag vill förverkliga, att stämma träff med en man (någon jag har sex med regelbundet, vill ha sex med eller liknande) hemma hos mig och sedan öppna dörren enbart iklädd något sexigt, läckert, lite genomskinligt, ja, ni fattar.

MEN, på vägen hem kommer jag på, detta är en fantasi som jag inte vågar genomföra, det skulle kännas så pinsamt att öppna dörren iförd denna. Varför känns det så??? Anta att det handlar om en man som jag har haft sex regelbundet med under en period, 1 år kanske, varför känns det ÄNDÅ som om jag blottar mig fullkomligt med en sådan här sak?

Finns det någon chans överhuvudtaget att en sådan sak skulle bli konstig/pinsam egentligen? Vad säger ni där ute, hur gör jag för att komma förbi denna spärr?

Jag skulle aldrig i mitt liv tänka mig att det blev pinsamt om du gjorde det med någon du redan har en förbindelse! om vi ponerar att jag skulle varit mannen & du hade öppnat 'iklädd' nåt sånt hade jag 'ätit dig med sked' redan i hallen...
minsta oro.. ta upp det redan innan, ta det som ett eftersnack & berätta hur det ligger till.
att du har denna fantasi som du vill leva ut, tror nog att killen defintivt inte har nåt emot en sån lek.

"Just do it!"


Smisk, Känslan som sitter i!
 

Rödluvan

Medlem
Kön
Kvinna
Micke26:

Vill inte ta upp det innan eftersom jag vill att det ska bli spontant, överraskande. Tar jag upp det innan, ja, då är det ju något han förväntar sig ska hända någon gång. Och det är så sant att en del fantasier bör man kanske inte förverkliga, men denna är som sagt väldigt oskyldig.


Doc H:

Nej, jag tror ju egentligen inte att det blir pinsamt på något sätt. Planen är väl att genomföra det och efteråt berätta att det varit en fantasi ett bra tag. Kan det funka tror du?


Kan ju vara så att denna lilla fantasi, förverkligandet av den, öppnar dörrarna för att förverkliga andra saker som jag inte heller riktigt vågat mig på...
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Originally posted by Rödluvan

Doc H:

Nej, jag tror ju egentligen inte att det blir pinsamt på något sätt. Planen är väl att genomföra det och efteråt berätta att det varit en fantasi ett bra tag. Kan det funka tror du?


Kan ju vara så att denna lilla fantasi, förverkligandet av den, öppnar dörrarna för att förverkliga andra saker som jag inte heller riktigt vågat mig på...

det låter som du har en plan!
en bra plan!
som jag sa tidigare, som man hade jag uppskattat att bli förförd så..
det e säkert hur läckert som helst & sen på en läckerbit som du säkert är..;)


Smisk, Känslan som sitter i!
 

Mikke74

Medlem
Kön
Man
Du kanske är rädd att det ska komma någon annan som du inte väntar på och ringer på din dörr, och du då öppnar endast iförd denna kreation , jag kan av egen erfarenhet berätta om när jag körde gods på schenker och hade endel hem till dörr leveranser , jag skulle leverera en duschkabin till entt par, tiden var bestämd till förmiddag, jag bar upp paketen på entre trappan och ringde på , ingen öppnade , skulle just börja bära tillbaka paketen till bilen när dörren öppnades av frun i huset en tjej ca 30-35 år en dast iförd ett badlakan , det första hon säger är kommer du nu , ja det är ju förmiddag säger jag , jaja det är klart säger hon och du kan låta grejorna stå här på trappen , hon börjar stänga dörren , då jag säger till henne att hon måste skriva på fraktsedeln , hon får denna och frågar om jag har en penna , hon får låna en , hon frågar vart hon ska skriva och jag visar , just när hon ska skriva på glömmer hon att hon låser fast badlakanet med armen som hon just lyft för att skriva och badlaknet faller , mirakulöst nog lyckas hon fånga den innan den når marken . hon ger mig pennan och fraktsedeln ganska röd i ansiktet och tackar och säger hej då , kan tänka mig att hon tyckte att situvationen var lite penibel , och kan tänka mig att du kan känna lite så utifall att fel person kommer vid fel tillfälle ,
Ps , jag tyckte att det var trevligt i allafall, och det kan jag tänka mig att den som kommer och ringer på din dörr också gör oavsett vem det är så kör hårt
 

dallabralla

Medlem
Kön
Man
Det enda sättet att komma undan den känslan är nog att genomföra din fantasi. Om det vore mig du stämt träff med hade jag nog också hoppat på dig i hallen ;).

Alla gör det, alla ska.
 
Kön
Man
Rödluvan,

Jag tror att det beror lite på vad det är för typ av kille/man. Om det är en man som är öppen och spontan så funkar det säkert utan några problem! Då blir han säkert helt till sig redan i hallen som Doc H skrev. Om det däremot är en blyg kille/man så kanske det blir fel. Men om du varit tillsammans med mannen i ca 1 år så bör du ju veta om han är blyg eller inte och om han gillar överraskningar överhuvudtaget.

Jag tror faktiskt inte att någon man skulle reagera negativt på en sådan sexig klädsel. Försök att pränta in att det är en ganska lätt fantasi att utföra i verkligheten och som med största sannolikhet blir en succé.

För min del så skulle jag uppskatta jättemycket om en kvinna la ner tid att inhandla sexiga underkläder och sen överraskade.

Scenario:

Låt säga att du Rödluvan är ledig en fredag och ska bjuda mig på mat. Jag har jobbat hela dagen och är trött och hungrig. Tycker att det ska bli roligt att träffa dig och har längtat hela dagen. Jag är på humör för att ha sex (läs: kåt). På vägen hem köper jag med mig en flaska vin och blommor. Självklart blir jag glatt överraskad om du öppnar iförd en sådan svart sexig kreation.

Men som sagt, det är bara vad jag tycker.

Vad tror du om att ha en sexig och exklusiv "morgonrock" (kallas säkert för något annat...jag tänker nog på negligé tror jag) över "Babydoll"? Sen tar du av dig lite senare och överraskar. Kan funka. På så sätt behöver du inte stå direkt i dörren lättklädd utan kan avslöja din sexiga klädsel när det börjar hetta till t ex i soffan. Men jag förstår också att själva fantasin för dig är att öppna iförd sexig klädsel. Men spärren är alltså att den känns för sexig om jag fattat rätt.

En annan sak som jag tänkte på när jag läste ditt inlägg i förmiddags (hann inte svara då) är om du idag går naken eller lättklädd hemma ibland? Det kan vara en grej att prova (om det går). Om du t ex har duschat så kan du gå omkring avklädd en bra stund efteråt. Jag brukar då och då gå naken här hemma i min lägenhet vid stunder då jag egentligen inte behöver vara det. Det händer t o m att jag står och diskar eller dammsuger naken eller bara med kalsonger på mig.

Vad jag menar är att det kanske är möjligt att få en lite annan attityd till nakenhet/lättklätt i hemmet genom att vara naken/lättklädd då man egentligen inte bör vara det enligt normen. Vad vet jag om det är en bra eller dålig idé.

Det finns ju alternativt snitt på Babydoll-dress som också är sexigt tycker jag:

http://store1.yimg.com/I/pinupgirlcloth ... 5_45804389
 

el gardo

Medlem
Kön
Man
Om ni stämt träff för att mötas hemma hos dej, ja då lär han väl ha lust i kroppen. För lust är ju vad som behövs för att det inte skall bli knepigt. Om ni bor tillsammans och han kommer hem, som när som helst så kan han ju faktiskt vara vid vilket sinne som helst. han kan vara stressad, svettig, trött och hungrig. Du får väl ta en gång då då det är välfigt liten chans att han känner sig osexig. Så om det nu blir som du skrev att ni stämmer träff hos dej, då känner han sig nog sexig. Det ger ju all möjlighet i världen för dej.
 

el gardo

Medlem
Kön
Man
att komma förbi spärren handlar ju bara om att acceptera att man inte vet hur det slutar och våga pröva. Att inte tänka så mycket är kanske tricket, vilket jag vrkar kunna skriva till andra men har svårt att fatta själv.
Lycka till
 

Rödluvan

Medlem
Kön
Kvinna
Mikke 74:

Inte så rädd att det skulle vara någon annan som kommer, men ditt lilla möte lät mycket intressant. Blev det en del fantiserande efter det???


runkaärskönt:

Brukar gå omkring naken, när jag har duschat, efter jag duschat, efter jag har haft sex, ja, jag brukar inte direkt ha bråttom att få på mig kläderna igen. Sitter i bara trosor och bh nu, känns naturligt, om än lite kallt om fötterna...;)
Jag vill ju också tro att en man skulle uppskatta att jag lägger ner tid och pengar på underkläder, jag menar, just underkläder är ju inte många som se, det är verkligen för honom (och för mig själv givetvis) jag engagerar mig i det. Hmmm, påminner mig om en rolig sak min son sa (tidiga tonåren): "Det spelar väl ingen roll vad du har för trosor, det är ju ingen som ser dem ändå!" Vad han har mycket kvar att lära sig!:)


Jag tror jag har kommit på vart min spärr kommer ifrån. För 6-7 år sedan var jag tillsammans med en man och jag skulle försöka muntra upp honom lite. Vi hade väl haft någon meningsskiljaktighet dagen innan, så, ja. Åkte hem till honom, förberedde mat, vin, s
tämningsljus. Hade på mig kort skinnkjol (som jag en gång fått av honom), inga trosor, genomskinlig topp och på detta sätt mötte jag honom i dörren. Han visste att jag skulle vara där hemma och vänta på honom. Och allt ble bara FEL, hela situationen kändes så dum och tillgjord. Vi åt, under hyfsad tystnad och sen åkte jag hem till mig...

Det vill jag inte uppleva igen!
 
Kön
Man
Rödluvan (en lättklädd Rödluva..[^]),

ja usch vad kallt det är inomhus nu när kylan kommer ute. Det isar i mina fötter trots att jag har strumpor. Nu kanske jag inte kan sitta och runka naken längre :-(

Situationen för 6-7 år sen förklarar nog en hel del. Usch, jag lider med dig i den situationen. Och att du hade en kjol som du fått av honom. Nej en sån där situation är inte bra för självförtroendet.

Du är helt enkelt rädd att det ska hända igen och jag förstår att du känner så. Det kanske är dumt att överraska någon igen med att stå lättklädd i dörren ännu en gång eftersom du skriver att du inte vill uppleva ett sånt nederlag igen. I alla fall om omständigheterna liknar det som var vid tillfället för 6-7 år sen. Det kanske kan vara annorlunda med en annan man och vid bättre tillfälle (inte dagen efter meningsskiljaktigheter).

Jag tror helt enkelt att du får göra det på något annat sätt. Låt säga att du ligger och kelar med partner/man i soffan. Det börjar bli hett (kanske på flera sätt). Då kan du avbryta och viska i örat med förförisk röst "blunda och sitt kvar så kommer jag strax tillbaka" och ge honom en puss på kinden. När du kommer tillbaka så har du satt på dig din "Babydoll-dress". När mannen får öppna ögonen så är du sexigt klädd. Jag menar, om det går fel då så måste det vara fel på mannen. Sen fortsätter ni in i sängkammaren och har ångande het sex :)

Ja du verkar ju inte ha problem med att gå naken eller halvnaken hemma ;)
 

Mikke74

Medlem
Kön
Man
det kan jag inte neka till såg tjejen i fråga nere på stan efter också så visst drömmarna fans/finns ibland , och om historien hade kunnat sluta på något annat vis, om jag gjort/sagt något på något annat vis
Originally posted by Rödluvan

Mikke 74:

Inte så rädd att det skulle vara någon annan som kommer, men ditt lilla möte lät mycket intressant. Blev det en del fantiserande efter det???


runkaärskönt:

Brukar gå omkring naken, när jag har duschat, efter jag duschat, efter jag har haft sex, ja, jag brukar inte direkt ha bråttom att få på mig kläderna igen. Sitter i bara trosor och bh nu, känns naturligt, om än lite kallt om fötterna...;)
Jag vill ju också tro att en man skulle uppskatta att jag lägger ner tid och pengar på underkläder, jag menar, just underkläder är ju inte många som se, det är verkligen för honom (och för mig själv givetvis) jag engagerar mig i det. Hmmm, påminner mig om en rolig sak min son sa (tidiga tonåren): "Det spelar väl ingen roll vad du har för trosor, det är ju ingen som ser dem ändå!" Vad han har mycket kvar att lära sig!:)


Jag tror jag har kommit på vart min spärr kommer ifrån. För 6-7 år sedan var jag tillsammans med en man och jag skulle försöka muntra upp honom lite. Vi hade väl haft någon meningsskiljaktighet dagen innan, så, ja. Åkte hem till honom, förberedde mat, vin, s
tämningsljus. Hade på mig kort skinnkjol (som jag en gång fått av honom), inga trosor, genomskinlig topp och på detta sätt mötte jag honom i dörren. Han visste att jag skulle vara där hemma och vänta på honom. Och allt ble bara FEL, hela situationen kändes så dum och tillgjord. Vi åt, under hyfsad tystnad och sen åkte jag hem till mig...

Det vill jag inte uppleva igen!
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Originally posted by Rödluvan

Jag tror jag har kommit på vart min spärr kommer ifrån. För 6-7 år sedan var jag tillsammans med en man och jag skulle försöka muntra upp honom lite. Vi hade väl haft någon meningsskiljaktighet dagen innan, så, ja. Åkte hem till honom, förberedde mat, vin, s
tämningsljus. Hade på mig kort skinnkjol (som jag en gång fått av honom), inga trosor, genomskinlig topp och på detta sätt mötte jag honom i dörren. Han visste att jag skulle vara där hemma och vänta på honom. Och allt ble bara FEL, hela situationen kändes så dum och tillgjord. Vi åt, under hyfsad tystnad och sen åkte jag hem till mig...
Det vill jag inte uppleva igen!
Det kan jag förstå att du inte vill uppleva igen..
men ärligt talat! var killen en elak man?
en kvinna som förför med ljus & mat?!?! hur dj..vla dum får man vara?
även om du hade tyckt att jorden vart platt & solen snurrade runt jorden hade du fått en rejäl omgång i sänghalmen av mig om du hade förfört mig på det sättet!!!:D

Så om killen som du tänker förföra på det här 'nya' sättet inte är extremt blyg lr homo6( jag tror jag hade blivit övertygat bi6 om jag hade varit h6, du hade öppnat så..:p

Så: Lycka till!:cool:
Just do it! jag tror att du får en uppleva nåt oförglömligt!



Smisk, Känslan som sitter i!
 

Rödluvan

Medlem
Kön
Kvinna
runkaärskönt:

Jag vill nog våga lite mer än vad jag egentligen gör, ville spela mer på min egen sexualitet helt enkelt. Utan att hamna i samma dumma situation igen. Ska försöka känna av stämningen innan helt enkelt, kanske kolla lite med mannen ifråga hur han ställer sig inför något sådant.


Doc H:

Elak vet jag inte om jag skulle vilja kalla honom, inte tillräckligt intresserad av mig kanske. Jag vet inte så noga, vi var inte tillsammans så länge efter det, tror inte ens att vi pratade om varför det blev som det blev.

F-n, jag skulle kunna tänka mig att bli förförd med mat, ljus och jag vet inte allt!

Tack för uppmuntringarna i alla fall, jag ska jobba lite mer på mina tankegångar helt enkelt!!!:love:
 
Kön
Man
Rödluvan,

jag hoppas att du får lycka nästa gång om du vågar på dig att prova med lättklätt vid dörren igen.

Här har du en till som längtar efter god mat och stämning tillsammans med någon (ja kvinna i mitt fall)...

Ja det låter som han inte var tillräckligt intresserad av dig Rödluvan. Och lycka till även på den punkten, jag menar att hitta någon som det verkligen känns rätt med!
Skulle själv behöva lite medgång.....

:love: på dig....
 

Rödluvan

Medlem
Kön
Kvinna
Äsch runkaärskönt, vem behöver ett fungerade förhållande när man har onanera.se !;) Vad sägs om att ha en romantisk middag på tu man hand över nätet...

Ja jösses, man har inte roligare än man gör sig. förresten, hittade lite mer bilder idag, skulle detta funka?:

http://www.nelly.se/gfx/produkt/Playboy/20157_f_org.jpg http://www.nelly.se/gfx/produkt/Playboy/20157_b_org.jpg

http://www.nelly.se/gfx/produkt/Playboy/20158_f_org.jpg http://www.nelly.se/gfx/produkt/Playboy/20158_b_org.jpg


Playboy måste ju vara rätt i alla lägen...
 
Toppen