Vill de veta av mig eller skyr de mig nu?

Love Machine

Medlem
Kön
Man
Okej, så här är läget:
Igår drog jag ut till en nattklubb som heter Lipz. Där träffade jag tre tjejer som var hur trevliga som helst och som jag spenderade resten av kvällen med. Efter att Lipz hade stängt så gick vi för att ha efterfest hos en av tjejerna (vill ej nämna henne vid namn). Eftersom jag är en sån newbie på att festa så tänkte jag att jag skulle pröva på varenda spritsort som fanns på bordet.

Stort misstag.

Vet inte hur länge jag satt där och hävde i mig, men det slutade med att jag fick kräkas. Länge. Efter detta så var jag nästan utslagen, men kunde fortfarande konversera i viss utsträckning.

Hursomhelst, vi drog vidare för att fortsätta efterfesten hos en annan av tjejerna. Vi kommer in i lägenheten, och direkt så rusar jag för att kräkas ännu en gång. Efter det så låg jag i princip utslagen kvar i badrummet, men vid medvetande.
En av tjejerna manade på att jag skulle ligga i vardagsrummet, då flera kanske ville använda badrummet. Sagt och gjort så lade jag mig i vardagsrummet i en kort stund innan jag var tvungen att kräkas igen. Och ännu en gång låg jag nästan utslagen kvar på badrummet.

Vid det här laget så hade alla som var med antagligen fått nog av att jag bara tog upp plats, så de sa att jag borde ringa efter en taxi. Sagt och gjort så ringde jag upp en taxi.

Då slog det mig att jag endast kände till tjejernas förnamn, och jag vill ju gärna hålla kontakten med dem. Därmed så frågade jag dem om telefonnummer och e-postadress. Svaret jag gick var följande (något parafraserad):

"E-mailadress? Nä men det är lugnt, vi ses nog säkert igen ute på stan någon gång"

Min fråga är: Hur ska jag tolka detta?

Har jag gjort ett sånt dåligt intryck på dem att de vill att jag aldrig ska ta kontakt med dem igen? Eller sa de som de sa bara för att de inte ville att taxin skulle behöva vänta (den hade kommit i princip samtidigt som jag bad dem)?

Tror ni att de hade tolerans för att jag var en nybörjare och det var ett misstag på min sida att jag drack för mycket? Eller tyckte de helt enkelt att jag var en självupptagen idiot utan hänsyn för andra?

Det värsta är att jag inte vet om jag kommer att träffa dem igen, vilket jag ju vill!... Försökte leta upp dem via hitta.se och eniro.se., men eftersom jag bara har ett hum om var de bodde och bara vet deras förnamn så blev det svårt... testade att sms:a en som jag är 90% säker på att jag hade prickat in på hitta.se, men har än så länge inte fått något svar.

Tror ni att jag totalt har sumpat min chans att ha tjejerna som vänner, eller ska jag fortsätta hoppas på att de vill veta av mig?

Känns för jävligt om jag har sjabblat till det :(
 

Love Machine

Medlem
Kön
Man
En sak slog mig just: Kanske de var mer concerned över att jag skulle komma hem och sova istället för att utbyta telefonnummer? Det kanske handlade om ren omtanke?

För jag kan inte minnas att det låg fientlighet i luften eller att de skulle hata mig för vad jag hade gjort och bara ville bli av med mig för att jag var en sån pain in the ass.

Hursomhelst, imorgon tänkte jag gå direkt till en av tjejerna och låta henne veta att jag är ledsen för hur jag betedde mig och att det var en engångsgrej. Jag tänker mig att det ser bättre ut än att jag letar upp hennes telefonnummer när hon inte verkade vilja att jag skulle ha det.

Vad tycker ni?
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Min spontana reaktion är att det är just om du ber om ursäkt.

Men om jag vore du, skulle jag inte ha några förväntningar på en fortsättning om du inte kände någon av tjejerna innan?

Det är ju en sak om en kompis gör bort sig, men en helt annan sak om en ny bekantskap gör bort sig...

Om jag vore tjejerna så skulle du få jobba bra för att jag skulle vilja träffa dig igen, det kan jag garantera.

Men du kan väl trösta dig med att du verkligen inte är ensam om att ha gjort bort dig. Det tror jag att alla har - någon gång:oops:

OBS! Jag kan så klart ha helt fel angående dessa tjejer. Jag bara utgår ifrån hur jag skulle reagera.
 

Love Machine

Medlem
Kön
Man
Min spontana reaktion är att det är just om du ber om ursäkt.
Okej, tror att jag kör på den linjen. Förhoppningsvis så ger det inte ut några stalker-signaler. Men jag gör det nog ansikte mot ansikte isåfall. Telefon känns så billigt, liksom, och jag kan tänka mig att det ger ut rejäla stalker-signaler om jag har tagit mig tid att ta reda på telefonnumret till att börja med.

Men om jag vore du, skulle jag inte ha några förväntningar på en fortsättning om du inte kände någon av tjejerna innan?
Tyvärr så känner jag ingen av dem sen tidigare, så jag får nog förbereda mig för det scenariot.

Det är ju en sak om en kompis gör bort sig, men en helt annan sak om en ny bekantskap gör bort sig...
Absolut...

Om jag vore tjejerna så skulle du få jobba bra för att jag skulle vilja träffa dig igen, det kan jag garantera.
Frågan är då vad "jobba bra" betyder, och vad som är lämpligt i det här fallet? Jag vill ju inte "come on too strong", så att säga, men samtidigt så känner jag att det vore så förbannat trist om det skulle sluta såhär.

Men du kan väl trösta dig med att du verkligen inte är ensam om att ha gjort bort dig. Det tror jag att alla har - någon gång:oops:
Måste bara ta mig förbi den vrede som jag känner emot mig själv just nu, sen kanske jag kan luta mig mot den tanken.
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Frågan är då vad "jobba bra" betyder, och vad som är lämpligt i det här fallet? Jag vill ju inte "come on too strong", så att säga, men samtidigt så känner jag att det vore så förbannat trist om det skulle sluta såhär.

..........................................

När du ber om ursäkt kan du ju pejla läget om du får bjuda tjejerna på fika eller en utflykt eller middag?

Om de inte är ett dugg intresserad av det, så har du nog fått svar där!

Lycka till!
 

Love Machine

Medlem
Kön
Man
När du ber om ursäkt kan du ju pejla läget om du får bjuda tjejerna på fika eller en utflykt eller middag?

Om de inte är ett dugg intresserad av det, så har du nog fått svar där!

Lycka till!

Antar att jag får känna mig fram för att veta vad som är lämpligt för stunden. Om jag inte ballar ur så besöker jag dem nu i eftermiddag, så rapporten kommer förhoppningsvis då ;)

Tack, förresten för råden och lyckoönskningarna! I'm gonna need it...
 

Love Machine

Medlem
Kön
Man
Hade tänkt besöka en av tjejerna idag, men kom ju självklart inte in p.g.a. portkoden. Ska se imorgon om det är samma sak hos den andra tjejen som vi var hos, vilket är sannolikt. Den tredje tjejen vet jag bara förnamnet på, så det blir svårare att kontakta henne.

Däremot så har jag hittat telefonnumret till den första tjejens granne som var med på efterfesten.
En möjlighet är att jag ringer/SMS:ar honom och hör om han har telefonnumret till någon utav tjejerna eller åtminstone om han tyckte att de visade tecken på att ha varit förbannade på mig den kvällen.
En annan möjlighet är att jag chansar på att jag träffar dem någon gång ute på stan och ber om ursäkt då istället.

Decisions, decisions...
 

Love Machine

Medlem
Kön
Man
Okej har tagit ett beslut nu. Det vore för påträngande att ringa en person som jag bara har träffat en gång, så jag tror att jag låter saker ha sin gång så kanske jag träffar dem igen på stan och då tar jag chansen och ber om ursäkt.
 

Love Machine

Medlem
Kön
Man
men läs igenom vad du själv säger.....
Vad är det för fel med att låta ödet bestämma om jag träffar dem igen, och låta ursäkten komma när tillfället infinner sig?

Jag har fattat att det inte bara handlar om att få min vilja igenom, och jag är medveten om att jag var nära att göra ännu ett stort misstag genom att ta direkt kontakt med tjejerna.

och ta en alvarlig funderare på ditt umgänge med alkohol.
Har tagit mig en funderare, och den gick mest ut på att jag nu har testat var min gräns går, och därför vet vad jag ska undvika.

Simple as that.
 

marlboro2

Medlem
Kön
Man
bra då ledde ditt eget resonerande fram till det enda vettiga... låt saken bero, springer du på någon av dom så ursäkta dej då.....

vad det gäller spriten, vill du ha ett tipps ? håll dej till mellanöl, eller SVAGA drinkar... den som har bäst koll på läget beundras mer än den som söp skallen i bitar (möjligen har du redan dragit denna slutsats själv)

sköt om dej
 

Love Machine

Medlem
Kön
Man
den som har bäst koll på läget beundras mer än den som söp skallen i bitar (möjligen har du redan dragit denna slutsats själv)

Håller absolut med dig på denna punkt... skulle vara intressant att testa hur det skulle gå att försöka festa i helnyktert tillstånd.
Ett potentiellt problem som jag ser är att isåfall skulle vara för stel för att kunna ha kul alls i sällskap med onyktra personer, men just det här med att ha koll på läget känns å andra sidan riktigt lockande.
 

marlboro2

Medlem
Kön
Man
den som har bäst koll på läget beundras mer än den som söp skallen i bitar (möjligen har du redan dragit denna slutsats själv)

Håller absolut med dig på denna punkt... skulle vara intressant att testa hur det skulle gå att försöka festa i helnyktert tillstånd.
Ett potentiellt problem som jag ser är att isåfall skulle vara för stel för att kunna ha kul alls i sällskap med onyktra personer, men just det här med att ha koll på läget känns å andra sidan riktigt lockande.

joo men när dom flesta tappat kollen och du själv är "on the top" så känns det garanterat bra..... sen behöver du inte vara helnykter, risk att ses som torris då, ta mitt råd om mellanöl eller svaga drinkar om du inte gilla öl
 

Hotrod85

Ny medlem
Kön
Man
Okej, en update vore väl på sin plats:

Har träffat tjejerna igen och bad dem om ursäkt. De var inte alls sura på mig, utan sa till mig att de hade gjort samma sak förr, så det var ingen big deal. Faktum är att de sa till mig att jag var väldigt gentlemannamässig under hela incidenten, så det var väl ett "gott" betyg antar jag ;)

Ska ut ikväll och träffa dem igen så vi får se vad som händer...
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Okej, en update vore väl på sin plats:

Har träffat tjejerna igen och bad dem om ursäkt. De var inte alls sura på mig, utan sa till mig att de hade gjort samma sak förr, så det var ingen big deal. Faktum är att de sa till mig att jag var väldigt gentlemannamässig under hela incidenten, så det var väl ett "gott" betyg antar jag ;)

Ska ut ikväll och träffa dem igen så vi får se vad som händer...


Bra jobbat tycker jag:love:

Vad händer:sleep::)

Dessutom blir jag lite nyfiken! Har du två medlemskap nu?

Du är ju fortfarande medlem som Love Machine
 

Hotrod85

Ny medlem
Kön
Man
Bra jobbat tycker jag:love:

Vad händer:sleep::)

Dessutom blir jag lite nyfiken! Har du två medlemskap nu?

Du är ju fortfarande medlem som Love Machine

Tyvärr så hände ingenting, två av dem var redan upptagna och den tredje blev tydligen upptagen mot slutet av kvällen :( Gick hem ganska förbannad, men hey, that's life, liksom...

Jag var inte nöjd med nicket Love Machine, så det fick bli ett nytt medlemskap med nytt nick. Men nu när du säger det så kanske jag borde avsluta det gamla också ;)
 
Toppen