Öppetförhållande

Mats_Urbera

Aktiv medlem
Kön
Man
Har erfarenhet men din frågeställning är väldigt generell, lättare om du har en konkret fråga. Eller varför inte delge dina egna tankar och idéer som inledning? Kanske lockar andra att diskutera och svara, även om många på det här forumet håller sig till "mmm låter skönt", "skulle gärna vilja" och liknande svar som inte tillför så mycket.
 

Jeppe-87

Välbekant medlem
Kön
Man
Vi har det såhär. Vi berättar alltid om vi varit med någon annan.
I början hade vi att vi skulle fråga om lov om man tex fick ragg på krogen, men det tog vi bort snabbt.
Så nu räcker det att vi berättar efteråt eller bara skickar sms om man inte kommer hem.
Jag går sjukt igång på när min sambo har sex med andra.
Så när hon var iväg på jobbresa så fick jag en morgon ett klipp där hon blev knullad.
Det var sjukt upphetsande att se. Tyvärr hade dom råkat filma i snabbspolning.
Vi har inte så mycket erfarenhet i detta ännu, men det känns riktigt bra.
 

Klas Karlsson

Aktiv medlem
Kön
Man
Vi är nakenbadare, ser till att min sambo suger gubbkuk på nakenbadet. Nu i sommar är det första gången hon blivit knullad. Följde med en man hem som hon lät sig knullas av. Är så skönt att se henne nyttjas. Hon blir kåt av det själv.
 

jm

Välbekant medlem
Kön
Man
Vet inte om vi kallar det ”öppet” förhållande, men vi tar in andra partners i vårt sexliv ibland. Vi började med det efter 13 års äktenskap.
 

Falconb

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Man
Jag skulle inte ha något problem med ett öppet förhållande. så länge det informerades
 

jm

Välbekant medlem
Kön
Man
tar ni in andra tillsammans eller kan ni köra sexuella möten på egen hand också?

För det mesta är det att vi tar in en till. Men vi har ett annat par vi delar partners med och då är det blandat, ibland tre, ibland alla och ibland så är det bara två av oss som träffas.

Att det inte blivit så många fler är att det år svårt att träffa folk som vill, dvs helt utan att det ska gå vidare till något mer. Reglerna vi har mer att vi har öppna kort, både mot den andre, men även mot den person som man ska träffa. Det är förvånadsvärt många som tackar nej när de får höra att det bara handlar om sexuella möten. Speciellt för min fru är det många som är intresserad inledningsvis, men backar ur när hon säger att det bara handlar om sex.
 

Jeppe-87

Välbekant medlem
Kön
Man
För det mesta är det att vi tar in en till. Men vi har ett annat par vi delar partners med och då är det blandat, ibland tre, ibland alla och ibland så är det bara två av oss som träffas.

Att det inte blivit så många fler är att det år svårt att träffa folk som vill, dvs helt utan att det ska gå vidare till något mer. Reglerna vi har mer att vi har öppna kort, både mot den andre, men även mot den person som man ska träffa. Det är förvånadsvärt många som tackar nej när de får höra att det bara handlar om sexuella möten. Speciellt för min fru är det många som är intresserad inledningsvis, men backar ur när hon säger att det bara handlar om sex.

Låter som ett underbart upplägg.
Skulle vara skönt att hitta ett par som man kan dela partner med.
Min sambo har upplevt att männen bli mer intresserade av henne när hon säger att hon är upptagen men får ha sex med andra.
 

jm

Välbekant medlem
Kön
Man
Låter som ett underbart upplägg.
Skulle vara skönt att hitta ett par som man kan dela partner med.
Min sambo har upplevt att männen bli mer intresserade av henne när hon säger att hon är upptagen men får ha sex med andra.

Jag tror min fru är lite picky med vilka killar, och de hon finner ”bra” kanske är ute efter mer än bara ett engångsligg.
 

Orro

Välbekant medlem
Ålder
48
Kön
Man
Jag lever i ett polyamoröst förhållande, som även är öppet. Som tumregel har vi att alltid berätta om man varit med någon annan, och att det helst inte får leda till att det blir sexlöst hemma. Sex med andra är lite krydda, inte inte ett substitut.
Det är inte alltid lätt att upprätthålla, eftersom sex med främlingar kan vara explosivare och roligare än samma gamla vanliga. Men finns det kärlek på riktigt så lär man sig att acceptera varandras behov, både på hemma- och bortaplan.
 
Toppen