Bada naken?

Diskussion i 'Erotik och sexualitet' startad av snoppp, 13 november 2014.

1. snoppp

snoppp Medlem

Mottagna gillanden:
    66
    Kön:
    Man
    Har detta att göra med sex, nej egentligen inte men många naturister är ju par.

Har ni provat bada naken ute i det fria? Var ni ensamma, bland kompisar eller på ett allmänt nakenbad? Har ni inte det rekommenderar jag att prova, är så skönt slippa blöta badkläder.

Är själv naturist även om jag inte är organiserad i naturistförbundet längre. Naturistförbundet försöker bara diktera hur man ska bete sig när kläder inte gäller, sex är något fult för naturister enligt förbundet.

Klart man inte ska blanda naturism och sex men man ska inte heller förneka att även naturister är människor.

Har själv besökt Ågesta nakenbad i Stockholm, där är massor med nakna personer en varm sommardag. Men det är mest äldre och barn, ungdomar har svårt att våga dit med ett fåtal undantag.

Berätta för mig vad är en naturist, det finns så många uppfattningar om det.

2. Skinnfri

Skinnfri Aktiv medlem

Mottagna gillanden:
    65
    Kön:
    Man
    Från:
    Sverige
    Jag brukar göra fyra indelningar på det här med nakenhet, litet skämtsamt kan man kort beskriva det så här:

1: Nudister: De är näst intill besatta av nakenhet och kastar av sig kläder så ofta de kan även om de fryser häcken av sig.

2: Naturister: Klär av sig när det är varmt och gott och är nog litet mer tillbakalutade livsnjutare än de rena nudisterna.

3. Nakenbadare: Är i princip bara nakna på stranden.

4: Fluktarna: Män som tror att en nakenstrand är en stor ormgrop och har fullt upp med att springa runt och flukta eftersom de "vet" att alla nakenbadare för eller senare måste dra igång sexuella aktiviteter. Man känner igen dem på deras ständiga förflyttningar och mer eller mindre utvecklade stånd.

Själv tillhör jag nog naturistkategorin. Jag badar och solar näck och har ett naket socialt umgänge utanför strandlivet. Hemma är jag naken när det är praktiskt men jag slänger inte kläderna direkt när jag kommer innanför dörren.
    Normalt sett är personerna i de tre första kategorierna trygga i sig själva och prestigelösa. Är man naken så måste man ju vara sig själv :)

Falconb, Indulgence, Doc H och 3 andra gillar detta.
  3. Doc H

Doc H Välbekant medlem

Mottagna gillanden:
    5.699
    Kön:
    Man
    Från:
    Nordvästra Skåne
    Då är jag nakenbadet
    Även om jag har en förkärlek att springa runt naken så ofta jag kan
    Bara för jag kan...

Falconb, Skinnfri, (deleted user) och 1 annan gillar detta.
  4. snoppp

snoppp Medlem

Mottagna gillanden:
    66
    Kön:
    Man
    Nudist är ett gammalt ord före Naturist, det är ingen skillnad på dessa och hur dom beter sig är nog mer personligt. Nakenbadare är nog dom som inte vill bli kallade naturist/ nudist.
    Jag vet inte själv vad jag ska kalla mig, har varit organiserad naturist, badat och campat naken. Vill påstå att naturister är ett utdöende släkte , naturist campingar läggs ner. Även Svedalas enda B&B för naturister blir textil "Hylteberga Gård ". Känns som vi i detta land har gjort naket till något fult.
    Som tur är så kan man gå naken hela dagarna på landet, lite hänsyn till grannar med dom vet nog. Sällan jag har kläder om tillfälle ges.

Snoppp

5. Falconb

Falconb Välbekant medlem

Mottagna gillanden:
    987
    Kön:
    Man
    Från:
    Stockholm
    Jag älskar att bada naken, men gör det själv, eller med någon jag verkligen känner. Gillar inte allmänt nakenbad.

2 personer gillar detta.
  6. jorrse

jorrse Ny medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Kön:
    Man
    Var på nakenbad första gången i somras. Var på kallbadhuset i Saltholmen i Göteborg. Älskade det! Finns inget härligare än att ta ett dopp utan badkläder. Sen är det ju en bonus med allt ögongodis på herrdelen också;)

Doc H gillar detta.
  7. Blondtrash

Blondtrash Medlem

Mottagna gillanden:
    89
    Kön:
    Man
    Från:
    Vansbro .Dalarna
    har badat naken sen tonåren, nudist javisst, exhobinist el vad det heter är jag åxå i viss mån,, men har aldrig kommit iväg på nån nudist strand el nåt sånt,, men det är en härlig frihets känsla

Doc H gillar detta.
  8. camkåt

camkåt Välbekant medlem

Mottagna gillanden:
    260
    Kön:
    Man
    Från:
    Sverige
    Jag definierar mig som naturist.

Doc H gillar detta.
  9. LindaEP

LindaEP Välbekant medlem

Mottagna gillanden:
    3.218
    Kön:
    Kvinna
    Jag försöker vara naken så ofta jag kan. Inte bara när jag badar. Lite beroende på temperatur och omgivning förstås. Har varit på nakenstränder sedan jag var baby. Mina föräldrar är nudister så jag är uppvuxen med nakenhet som något naturligt. Naturligtvis har jag bikini på mig på en textilstrand. Men jag åker helst till olika nakenbad.

EKA6, Indulgence, Smakfullt och 4 andra gillar detta.
  10. Falconb

Falconb Välbekant medlem

Mottagna gillanden:
    987
    Kön:
    Man
    Från:
    Stockholm
    Det är underbart att inte ha kläder på kroppen.

storrunkan och Doc H gillar detta.
  11. hoki75

hoki75 Välbekant medlem

Mottagna gillanden:
    974
    Kön:
    Man
    jag blir kåt av att visa mig naken,

12. Doc H

Doc H Välbekant medlem

Mottagna gillanden:
    5.699
    Kön:
    Man
    Från:
    Nordvästra Skåne
    För min del är det mer friheten och att det är mer "demokratiskt"
    Ingen dömer den andra efter kläder
    Naken för frihet, helst ofta

Indulgence och camkåt gillar detta.
  13. Blondtrash

Blondtrash Medlem

Mottagna gillanden:
    89
    Kön:
    Man
    Från:
    Vansbro .Dalarna
    jag håller med Linda med att vara naken,, är det så ofta jag kan och trivs gott med det, jag har inte varit på nudistbad än men aldrig badat ned kläder, oftast enskilda platser och så

14. camkåt

camkåt Välbekant medlem

Mottagna gillanden:
    260
    Kön:
    Man
    Från:
    Sverige
    Tipsar om en bra app; nudistcompass. Funkar väldigt bra.

15. alltidkåt49

alltidkåt49 Gäst

vill men inte riktigt vågat ta mig till en nudiststrand

Doc H gillar detta.
  16. Doc H

Doc H Välbekant medlem

Mottagna gillanden:
    5.699
    Kön:
    Man
    Från:
    Nordvästra Skåne
    Just do it (-:

17. _Johan

_Johan Välbekant medlem

Mottagna gillanden:
    306
    Kön:
    Man
    Minns att det var väldigt spännande första gången.. Hjälps inte jag har nog alltid blivit kåt av vara på nakenbadet..

18. Doc H

Doc H Välbekant medlem

Mottagna gillanden:
    5.699
    Kön:
    Man
    Från:
    Nordvästra Skåne
    Fattar inte att bli upphetsad av nakenbad...
    Så avslappnat på de ställe jag varit på

47c3e5b9-a209-4331-a3a6-fc36da1db422.jpg

Cujo12, storrunkan, hallonbröst och 2 andra gillar detta.
  19. _Johan

_Johan Välbekant medlem

Mottagna gillanden:
    306
    Kön:
    Man
    Sant att det är avslappnad stämning.. vilket är härligt. Men att se två eller flera ha sex. Det är upphetsande för mig. Inställningen till sex verkar också ha varit avslappnad där jag har varit...

storrunkan och Doc H gillar detta.
  20. Doc H

Doc H Välbekant medlem

Mottagna gillanden:
    5.699
    Kön:
    Man
    Från:
    Nordvästra Skåne
    Man skulle troligtvis bli ordentligt dissad om man hade sex eller intimt mys där jag hänger

81f60ec3-9a3f-4e51-973c-6f8fc603dd5b.jpg