Darkside

Levis

Välbekant medlem
Kön
Man
Såg att denna sida nämnts någon gång. Tänkte informera den intresserade litet om mina upplevelser.

Jag hörde talas om Darkside relativt nyligen och registrerade mig. I huvudsak söker jag kontakter med killar på nätet och angav så gay som läggning.

Detta stötte på vissa problem.

Sidan vänder sig till de som gillar kinky sexaktiviteter varav jag är nyfiken på några stycken. För att få kontakt skall man då gå med i olika "nätverk" inom Darkside. De flesta "ägs" av enskilda profiler och jag släpptes endast in i ett neutralt nätverk - för hårdrockare. Motiveringar till varför min "ansökan" till andra nätverk raderades uteblev. Jag fick den bestämda känslan av att detta med läggningen var själva stötestenen och att gaykillar i praktiken inte är välkomna på Darkside.

Jag skrev då till admin som inte svarade alls.

Av de få "icke ägda" nätverken finns ett för hbtqfolk. Jag gick med där och tog upp den upplevda problematiken som då hävdades obefintlig: jag hade missförstått allt och borde inte finnas på Darkside tyckte ett gäng surpuppor. Speciellt tabu är tydligen ordet "kontakt" vilket dessa inte ansåg att sidan är till för utan endast för att "tala med likasinnade". Vad är skillnaden? Efter tjugo minuter var min profil "avstängd för utredning".

Ett dygn senare - ff utan kommunikation med admin - var jag uppenbarligen färdigutredd för nu kunde jag logga in igen varvid jag fann för gott att avsluta kontot.

Åtskilliga funktioner kräver att man varit registrerad minst en månad.

En socialt, snarare än sexuellt, kinky sida är mitt samlade intryck.
 
Last edited:

Indulgence

Välbekant medlem
Ålder
62
Kön
Man
Såg att denna sida nämnts någon gång. Tänkte informera den intresserade litet om mina upplevelser.

Jag hörde talas om Darkside relativt nyligen och registrerade mig. I huvudsak söker jag kontakter med killar på nätet och angav så gay som läggning.

Detta stötte på vissa problem.

Sidan vänder sig till de som gillar kinky sexaktiviteter varav jag är nyfiken på några stycken. För att få kontakt skall man då gå med i olika "nätverk" inom Darkside. De flesta "ägs" av enskilda profiler och jag släpptes endast in i ett neutralt nätverk - för hårdrockare. Motiveringar till varför min "ansökan" till andra nätverk raderades uteblev. Jag fick den bestämda känslan av att detta med läggningen var själva stötestenen och att gaykillar i praktiken inte är välkomna på Darkside.

Jag skrev då till admin som inte svarade alls.

Av de få "icke ägda" nätverken finns ett för hbtqfolk. Jag gick med där och tog upp den upplevda problematiken som då hävdades obefintlig: jag hade missförstått allt och borde inte finnas på Darkside tyckte ett gäng surpuppor. Speciellt tabu är tydligen ordet "kontakt" vilket dessa inte ansåg att sidan är till för utan endast för att "tala med likasinnade". Vad är skillnaden? Efter tjugo minuter var min profil "avstängd för utredning".

Ett dygn senare - ff utan kommunikation med admin - var jag uppenbarligen färdigutredd för nu kunde jag logga in igen varvid jag fann för gott att avsluta kontot.

Åtskilliga funktioner kräver att man varit registrerad minst en månad.

En socialt, snarare än sexuellt, kinky sida är mitt samlade intryck.

Vilken trist attityd..... :( Jag får 90-talistwibbar - kids som bara tar men aldrig ger!

Vi som är vuxna vet att energi skapas genom att ge.... :)
 

Levis

Välbekant medlem
Kön
Man
Hbtqfolket på Darkside är huvudsakligen lesbianer och transvestiter av Rfsltypen dvs konsekvent refuserandes all form av kritik. I princip inga gay- eller bikillar. Majoriteten är dock heterofiler.
 
Last edited:

jm

Välbekant medlem
Kön
Man
Låter inte så välkomnade, annars är det ju liksom det hela HBTQ-rörelsen ska vara....välkomnande.
 

Levis

Välbekant medlem
Kön
Man
Nej, det är en ganska exkluderande värld på många sätt.

Jag kanske framstår som gnällig i kvadrat men jag tycker att man skall kunna förbättra genom att ta upp problem. Inom subkulturer råder av hävd också tystnadskultur och på internet finns ofta inte någon mognad - beskaffenheter som kombinationen av dessa storheter tenderar att ta med.

Har blivit avstängd inte mindre än två ggr på Qruiser p g av debattinlägg rörande bl a Rfsl.

Orsaken är politisk rakt igenom: inte minst det äldre klientelet uppfattar varje kritisk röst som ett hot mot hela rörelsen och hbtqrättigheter i allmänhet. Skriver man om drogproblemet på videoklubben US så tolkas detta ofelbart som subversivt, ungefär som att man är talesman för en reaktionär syn som vill återinföra bastuklubbslagen, osv.

Homo- och bikillar har inte särskilt mycket gemensamt med det övriga hbtqspektrat men förväntas likafullt fungera i samma miljö.

Så jag hade hoppats att Darkside var coolare.

Onanera.se verkar dock öppnare och befriad från motsättningar av olika slag.

Bodycontact fungerar också utmärkt men är inte primärt ett diskussionsforum även om sådant finns.

Förr var Sylvester och den numera nedlagda Rfslchatten bra kontaktforum.

(Sylvester är en homo/biorienterad webcommunity som ursprungligen fanns på Spraydomänen och som "regerade" under åren 1999-2003 tills det beslutades att den skulle bli en betalsite varvid majoriteten av användarna flyttade till Qruiser.)
 
Last edited:
Toppen