Flickvän som inte vill...

kn_tte

Medlem
Kön
Man
Nå´n som vet vad man ska ta sig till när tjejen har tappat lusten? Har varit tillsammans i åtta år och aldrig haft några problem, men nu har vi inte haft sex på tre månader... Hon har inte lust säger hon.
Några förslag på vad man ska ta sig till?? ;(
 

Tilda

Medlem
Kön
Kvinna
Inte helt ovanligt fenomen att tjejer tappar sexlusten när man inte mår bra. Hon behöver nog bara tid. Visa att du finns för henne och bli inte irriterad om hon avvisar dej. Vet av erfarenhet att det går över när man mår bättre. Lycka till
 

kn_tte

Medlem
Kön
Man
Ska man sluta försöka att få till det och vänta på henne eller ska jag fortsätta visa att jag vill ha henne?
 

walle

Medlem
Kön
Man
hon kanske är i en sexsvacka. Händer ju en ibland :-(
är hon stressad? sover dåligt?

3 månader är ju dock en lång tid. Har ni pratat om det eller stannar det vid att hon inte har lust.
 

freshman

Medlem
Kön
Man
Jag har precis samma problem :/ Har inte en aning om vad jag ska göra och vet varken ut eller in snart... Lider med dig kn_tte
 

litekinkykille

Moderator
Staff Member
Kön
Man
Har själv varit i samma situation, vet precis vad du går igenom. Förödande på många plan, självkänsla bla.

Tror fortfarande att det bästa är att prata om det. Förhoppningsvis så kommer det fram vad det är hos henne som gör att det inte lirar som det skall. Har förmodligen ingenting med dig att göra, men du kanske kan vara till hjälp om det bara kommer upp till ytan.

Ingenting blir i alla fall bättre av att tiga och lida. I mitt fall så slutade det med flera älskarinnor och i slutändan separation, vilket med facit i hand var både dumt och onödigt.

Stå på dig, försök nå fram till henne, tveka inte att ta till proffshjälp om du inte kommer någonstans.

Lider också med dig.
 

kn_tte

Medlem
Kön
Man
Det är ju det som är så lurigt, hon säger ju ingenting när jag försöker prata om det. Bara att jag inte ska pressa henne...
 

sprutkillen

Medlem
Kön
Man
vill inte vara elak men det kan vara så att hon har nån liten affär vid sidan,tex via sms eller dator eller irl. hoppas inte det e så men det råkade ja utför. men har även råkat ut för att en annan sambo tappade lusten men då var det bara en "formsvacka" höll i tre mån.
 

kn_tte

Medlem
Kön
Man
Jag är nog 90% säker på att det inte är nå´n annan affär, jag får hoppas på formsvacka! Har fått lite nytt hopp idag, hon är och lämnar dottern min till barnvakt nu för hon tyckte vi skulle ha det lite mysigt ikväll:) Vi är båda lediga i morgon så man vet aldrig!! Jag ska höra av mig imorgon och berätta...
 

freshman

Medlem
Kön
Man
Åh, väntar spännt på resultat. Själv ska man hem till hennes föräldrar på middag ikväll, så det blir inget sexande av.

Shit sprutkillen, måste säga att jag faktiskt övervägt den möjligheten men hoppas in i det sista på att det inte är så. Hon är ju gullig och omtänksam precis som hon alltid varit mot mig, så bortsett från sexet så funkar allt. Eller så är jag så förblindad av hoppet. Nåväl, får väl se hur det artar sig.
 

kn_tte

Medlem
Kön
Man
Grabbar, jag knullade igår:) Det var värdelöst, hon ville nog inte göra det tror jag men gjorde det för min skull. Sånt suger, nu sitter jag med skitdåligt samvete. Ska snacka med henne ikväll om det.
 
G

G-mannen [adjö]

Gäst
Jag har varit med om formsvackor av och till ibland egna, men framförallt att min partner haft det. Stress på jobbet, allt man inte hinner hemma, ekonomi, barn, att aldrig få vara ifred, hormoner, att man "måste ta tillfället" så fort det erbjuds och att det blir en press i sig. Det finns massor av faktorer som spelar in och skall stämma. Ett slag kände jag mig deppig och började sätta en prick i kalendern för varja dag vi älskade (i vilket också ingick onani och inte nödvändigtvis regelrätt samlag). Två prickar betydde att hon hade tagit initiativet.

Det visade sig att vi "gjorde det" mycket oftare än vad jag upplevde det och att hon oftare tog initiativet än jag trodde. I och med det ficka jag mig en tankeställare, lugnade mig och blev mindre påstridig vilket gjorde att hon kände att pressen släppte vilket gjorde att vi hamnade i och utanför säng betydligt oftare än tidigare. Och i den trevliga uppåtspiralen har vi varit länge nu.
 

Rödluvan

Medlem
Kön
Kvinna
Låter härligt G-mannen! Blir glad av att läsa sådana inlägg, får mig att tro på tvåsamheten!!

I mitt förra förhållande hamnade jag i en nedåtgående spiral, tappade lusten helt enkelt. Min man gnällde om det, vilket gjorde att jag tappade lusten ännu mer. Var taskig mot mig på dagtid och kunde sedan inte begripa varför jag inte ville ha sex med honom på kvällstid.

Det som kändes som det största problemet var att han inte kunde vänta på att jag fick ta intitiativet, jag kände mig hela tiden stressad av honom.

Jag tror att det kommer och går i ett förhållande, det gäller väl "bara" för bägge parter att handskas med det på rätt sätt, hur man nu gör det...
 
Ålder
42
Kön
Kvinna
Jag befinner mig emellanåt i den här sitsen, men med det undantaget att det är min man som inte är så hemskt intresserad av sex. Varken han eller jag vet vad det beror, vi har ventilerat det ofta. Han har helt enkelt inte lust och vill inte bli pressad. Men, jag som vill ha sex upplever det också som pressande att inte få röra, att inte ta på för att det kanske kan missuppfattas som en invit/eller press att det ska bli sex. Vet inte riktigt vart jag vill komma, utom att det är pressande för båda parter, för det blir fel att ha lust för den ena parten och fel att inte ha lust för den andra.

Det finns fler hysteriska män än man tror - de har bara ett djupare röstläge
 
G

G-mannen [adjö]

Gäst
Jomen det är knepigt för alla parter - både den som inte får och den som inte vill. Jag vet inte heller hur man skall hantera det men det där med prickarna i kalendern gav mig i alla fall en idé eller uppfattning om det var jag som bara inbillade mig eller om det verkligen var så sällan som jag trodde. Eftersom det var jag som inbillade mig lugnade jag ner mig och det ena ledde till det andra.

Jag antar att det kommer att hända igen någon gång men då har jag i alla fall något slags sätt att hantera det.

En sak man inte skall vara är elak eller sur - ingen av parterna brukar ju vilja den andra illa. (Skulle jag däremot märka att min kvinna använde sex som maktmedel skulle jag dunsta direkt men det är en annan fråga)
 

Chan

Medlem
Kön
Man
...jag tror...är det bäst att börja med...

...jag vet inte...men...

...att om man hittar små störande egenheter som sin partner har...
...så bör man "ta hand" om det...

...det är väl klart att det tyder på "brist eller överdrivet för mycket"...

...det farliga är ju om den ena av parten...inte vill se fel...eller anser sig ha fel...
...vill man så...fightas man...bägge två!...

...för hur det är...man retar sig alltid på något...men inte i längden...för då är det väl inget mer att ha?...

...om man nu inte vill leva så...


Är det inte Lisa Nilsson som har en alldeles förträfflig låt...

"Ett långsamt farväl"...

Det gäller att ha MOD
att vara den man är,
och inte tappa modet,
för att man
är den man är..!
 

litekinkykille

Moderator
Staff Member
Kön
Man
Nejdå kn tte, tråden är inte död, den rör ju på sig. Som du har sett tidigare så är du inte ensam om ditt problem och det är inte bara grabbar som lider av det utan även tjejer.

Jag vågar nog påstå att de par som ständigt är i fas när det gäller sexuell lust är VÄLDIGT få. Jag hade en kvinna en gång (eller ska jag säga att hon hade mig) [blev ett beatlescitat nästan] i vilket fall som helst så var vi på snudd på exakt samma våglängd både när det gällde lust och även när det gällde hur pass man kan testa gränser när det gäller sex. (Hon var mao ord lika kinky som jag :) )

Dessvärre så fungerade det lite sämre, eller rättare sagt inte alls på andra plan.

Låter lite klämkäckt det här kanske med en underton av att jaja, inge vidare sex, men om det fungerar i övrigt så får du väl bita ihop, men det menar jag absolut inte.

Alla typer av olikheter, intressekrockar, hänsyn, respekt och konflikter i ett förhållande löser man, tycker jag, med god kommunikation. Att prata just om sex är extra svårt och jobbigt, jag vet men jag tror att det är ända lösningen ändå.

Hur hanterar ni andra problem? Har ni svårt att prata om ekonomi tex? Jag tycker att du skall stå på dig, vara tydlig och säga att du ser det här som ett stort problem och att det är viktigt för hela er relation att ni löser det. Att hon 'ställer upp' som du nämnde tidigare är inte att lösa problemet, vilket du ju själv anser.

Det som kan hända om du lyder mitt råd är att det river upp en massa saker som du inte hade någon aning om och som kanske kommer som en chock, men det vore nog inte helt fel för förmodligen ligger problemet i så fall där någonstans.

Och som jag sa förut; alla problem kan man inte alltid lösa inom relationen. Tveka inte att ta proffesionell hjälp om inget annat funkar, typ familjerådgivning.

Ojdå, vad långt det blev, men jag har kraschat så många relationer själv så jag vill väl göra allt för att rädda andras nu för tiden.

KÄMPA PÅ KN TTE!!!
 
Toppen