Mer kvinnor, mindre grabbigt?

Diskussion i 'Off-Topic' startad av Doc H, 25 juli 2017.

1. Doc H

Doc H Välbekant medlem

Mottagna gillanden:
    5.722
    Kön:
    Man
    Från:
    Nordvästra Skåne
    Hur gör vi för att få hit mer kvinnor till forumet?
    Det råder en lite grabbig stämning här (?)

Våra kvinnor får framförallt inte ha sina forum och trådar "ifred"

Ämnena som är intressanta och relevanta för dem borde de skapa och få ha lite mer fredat (?)

Finns säkert ingen enda bra lösning
    Utan en massa små lösningar
    Som dessutom inte ändrar på de bra sidorna här på forumet

_Johan, hallonbröst, Indulgence och 4 andra gillar detta.
  2. Clemme

Clemme Gäst

Efter att ha snokat igenom ett X antal trådar samt kommentarer och dylikt så kan man nog hävda att attityden mot det motsatta könet inte alltid är så rumsrent om uttrycker sig lite diplomatiskt. Många kvinnors sidor är ju bokstavligen bombaderade med diverse erbjudande om att besudla deras diverse organ.

Visst fattar jag och nog en del kvinnor vad för form av sida detta är. Vi är ju trots allt inte här för att diskutera August Strindbergs samlade verk och dricka te med citron skivor ur mormors fin porslin.
    Men en viss nivå vore ju ändå på sin plats. Vissa användare kanske borde prova presentera sig innan dom så generöst erbjuder sig att penetrera öppningar som inte ens kvinnorna visste om att dom hade. Jag misstänker att många kvinnliga användare ledsnar på att bli bombaderade med 25 olika erbjudanen om aktiviteter som dom kan göras med männens kött banjo.

Just saying

Kawaman, hallonbröst, T_REX och 4 andra gillar detta.
  3. Doc H

Doc H Välbekant medlem

Mottagna gillanden:
    5.722
    Kön:
    Man
    Från:
    Nordvästra Skåne
    Mina tankar med

Men hur gör vi?

4. Clemme

Clemme Gäst

Jag är ledsen och säga att jag har ingen som helst aning. Kan referera till ett av mina favorit citat "mot idioti kämpar även gudarna förgäves ~ Freidrich Schiller.

Upplysa neandertalarna om att dom gör mer skada än nytta. Inte för att jag tror att det hjälper.

Kanske att användare via något alternativ i sin profil kan visa att hon/han inte vill ha inviter med avstängning som påföljd om det inte respekteras.

Eller markera vissa trådar att dom ska vara civiliserade eller hur man ska säga.
    Visst så får man väl stålsätta sig lite och förvänta sig grovt språk och kukbilder på ett forum som detta.

Men bara för en profil har lagt ut en naken bild på sig själv betyder inte det per automatik att hon vill ha 5 liter penis sekret i tårtan.

Last edited by a moderator: 25 juli 2017
    T_REX, Xerton, HasseKran och 2 andra gillar detta.
  5. Clemme

Clemme Gäst

Bara tillägga att visst så ska la man kunna skicka inviter. Men dom kan väl för fan vara välformulerade.

Tro fan dom slänger ihop laptopen snabbare än vad Greklands ekonomi kollapsade 2010 när dom möts av ett

Öhhhhh, SUG MIN KUK ughhh

Följd av en bild på någon patetisk ursäkt till pitt.

challe, T_REX, HasseKran och 1 annan gillar detta.
  6. Falconb

Falconb Välbekant medlem

Mottagna gillanden:
    992
    Kön:
    Man
    Från:
    Stockholm
    Onanera kan vara underbar plats för alla, men tyvärr så är det inte så. Min dröm för detta forum är både kvinnor och män möts på samma sätt, och på samma villkor. Öppna och fria :)

Last edited: 26 juli 2017
    HasseKran, Doc H, Yokie82 och 1 annan gillar detta.
  7. challe

challe Moderator Staff Member

Mottagna gillanden:
    380
    Kön:
    Man
    Från:
    Långt bort
    Har sedan en del år haft en bra och i vissa fall nära kontakt med flera av de kvinnor som delat vårt intresse och vågat sig hit. De flesta klarar inte den inledande explosionen av bilder på mer eller mindre tilltalande organ. Ej heller alla förslag till aktiviteter som framförs på ett sätt som får Herman Hedning och Hagbard Handfaste att framstå som gentlemen.

Till tröst kan man säga att om man som kvinna rider ut stormen och inte svarar på allt blir det med tiden lugnare. En klen tröst när inkorgen svämmar över av patetiska försök, men ändå vill man så finns det vettiga personer här...

Dessutom måste jag ändå säga att detta forums avsaknad av en chatt gör att det går att vara här och välja sina kontakter, en del andra ställen blir omöjliga för en kvinna.

Att få stopp på de mindre begåvade män som vid minst tecken på att en kvinna döljer sig bakom ett användarnamn är nog lika svårt som att stoppa den globala uppvärmningen.

När vi moderater får in klagomål på användare som beter sig illa delar vi ut varningar och även stänger konton.

Om ni ber snällt kan jag skicka inviter och bilder, men bara till de som verkligen vill :D

Kram

C

Moderator

HasseKran, T_REX och Indulgence gillar detta.
  8. challe

Mottagna gillanden:
    380
    Kön:
    Man
    Från:
    Långt bort
    Vi hinner inte alltid med att städa från modertorshåll. Om ni ser sådant som Doktorn skriver om är det bra om ni anmäler. Tyvärr drar man sig som moderator många gånger från att ingripa. Ni skulle se vad folk skriver till oss.

HasseKran, Doc H och Indulgence gillar detta.
  9. Smakfullt

Smakfullt Välbekant medlem

Mottagna gillanden:
    17.325
    Kön:
    Man
    Jag har ju modererat här tidigare på "gamla" Onas tid. Folk betedde sig illa då också men vi var bitvis hårdhudade och kastade ut folk som var för dumma helt enkelt. Men gamla Ona var svårmodererat, för det fanns så visset systemstöd. Nya är bättre tror jag.

När det gäller modererande tycker jag att man kan säga till, men om uppmaningen inte följs så ska man kunna stänga av rätt kvickt.

Jag får ändå säga att jag upplever tonen här som hygglig och positiv, men då är jag ju inte kvinna med fylld inbox förstås.

challe, Doc H och Indulgence gillar detta.
  10. Indulgence

Indulgence Välbekant medlem

Mottagna gillanden:
    987
    Kön:
    Man
    Från:
    NV Sthlm
    Tufft ämne! Jag har haft en kontakt med en kvinnlig deltagare här under året som utvecklade sej till en riktigt spännande chatt.
    Hade svarat rikt och nyanserat på ett av hennes inlägg och det ledde till att hon addade mej på Skype.
    Helt ärligt är min strategi - ärligt, seriöst och respektfullt bemötande, fråga vad du är intresserad av och vad jag kan hjälpa dej med, mina villkor för en chatt är att vi växeldrar - båda måste chippa in energi, ange/definiera en gräns som jag heller inte passerar, vill jag avancera till nästa nivå frågar jag först om det är ok, respekterar ett nej!

Vi höll på en veckas tid och tidvis var det mycket uppeggande och hett. Definitivt med stort utbyte för båda. Lika fort slutade hon att svara och kom inte tillbaka. Såg att hon var aktiv på Skype, men svarade inte längre på tilltal.

Lite synd, och självklart funderade jag över om det var en fejk - kille som spelar tjej. Väljer att tro att det inte var det, så jag hoppas hon kommer tillbaka vid tillfälle.

challe gillar detta.
  11. Indulgence

Mottagna gillanden:
    987
    Kön:
    Man
    Från:
    NV Sthlm
    Hur menar du?? Gör platthuvudena utfall mot er, för att ni håller ordning??

Doc H gillar detta.
  12. Xerton

Xerton Aktiv medlem

Mottagna gillanden:
    155
    Kön:
    Man
    Tråkig men tyvärr en nödvändig diskussion.
    Alla bör självklart känna sig välkomna hit och inte dra sig på grund av påhopp.
    Enda lösningen är väll tyvärr att moderatorerna blir tuffare och både ger pekpinnar och utesluter personer och inte bara raderar skräpet.
    Kan dock förstå moderatorerna också att man inte vill vara förmycket "polis" och dom vill ju säkert också använda forumet för det de är till för.
    Men dom kanske skulle behöva blir fler?

Indulgence och Doc H gillar detta.
  13. Falconb

Falconb Välbekant medlem

Mottagna gillanden:
    992
    Kön:
    Man
    Från:
    Stockholm
    Om det är ok så kan jag tänka mig bli moderator. Jag verkligen uppskattar denna sida och tror på vad den står för.

challe, Doc H, Indulgence och 2 andra gillar detta.
  14. jm

jm Välbekant medlem

Mottagna gillanden:
    1.634
    Kön:
    Man
    Går det att låsa vissa trådar så tex. bara kvinnor kan skriva där, men alla kan läsa?

Tänker att det kanske skulle hjälpa lite att hålla trådarna i kvinnosektionen lite mer rumsrena?

Doc H och Indulgence gillar detta.
  15. Falconb

Falconb Välbekant medlem

Mottagna gillanden:
    992
    Kön:
    Man
    Från:
    Stockholm
    Bra idé jm

16. Indulgence

Mottagna gillanden:
    987
    Kön:
    Man
    Från:
    NV Sthlm
    Bra grej! Bara vi killar kan läsa.

Doc H gillar detta.
  17. challe

Mottagna gillanden:
    380
    Kön:
    Man
    Från:
    Långt bort
    Så är det, man har fått lära sig många nya invektiv under åren som moderator här.

Indulgence gillar detta.
  18. challe

Mottagna gillanden:
    380
    Kön:
    Man
    Från:
    Långt bort
    Mycket bra idé, tyvärr finns inte funktionen i programvaran. (I alla fall inte vad jag kan hitta.)
    Även om det skulle gå ska ni veta att det finns rätt många som har två konton med olika kön för att "trolla" oss andra. En del av våra tjejer är med hyfsat stor sannolikhet män... Inte så många som förr, men de finns. Som tur är finns det en liten finess i programvaran som hintar om sådant.

HasseKran och Indulgence gillar detta.
  19. challe

Mottagna gillanden:
    380
    Kön:
    Man
    Från:
    Långt bort
    Skriv en rad till ägaren "Mister Snowball" och anmäl intresse! Jag stöttar!

Doc H gillar detta.
  20. challe

Mottagna gillanden:
    380
    Kön:
    Man
    Från:
    Långt bort
    Om vi moderater fick mer tid att roa oss här och vara i fred med att ragga på tjejerna skulle det säkert bli fler av oss på sikt. Så se till att sköta er nu pojkar!

Doc H gillar detta.