Multipla sprut eller orgasmer

Diskussion i 'Manlig onani' startad av gmannen, 3 april 2011.

1. gmannen

gmannen Välbekant medlem

Mottagna gillanden:
    300
    Kön:
    Man
    Jag har lärt mig kontrollera min sädesavgång så att jag kan komma med mindre mängder försats och sperma innan den egentliga orgasmen och sprutet. Är det fler som kan detta? Eller som kan få flera orgasmer med eller utan utlösning?

2. piggis

piggis Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Kön:
    Man
    hur gör du detta? verkligen nyfiken! :p:D

3. gmannen

gmannen Välbekant medlem

Mottagna gillanden:
    300
    Kön:
    Man
    Det enkla svaret är att övning ger färdighet. :);)
    Jag tar mig så nära utlösningen att satsen nästan kommer och med lite övning kan man låta lite komma utan att få en riktig utlösning. Ibland rinner det över, ibland sprutar det ut en mindre mängd. Riktigt skönt.:)

4. gmannen

gmannen Välbekant medlem

Mottagna gillanden:
    300
    Kön:
    Man
    Häftigt! Jag får ju bara en riktig orgasm, men kan låta satsen komma i omgångar. Önskar jag kunde få flera orgasmer som du också! :)

5. gmannen

gmannen Välbekant medlem

Mottagna gillanden:
    300
    Kön:
    Man
  6. jm

jm Välbekant medlem

Mottagna gillanden:
    1.640
    Kön:
    Man
    Jag kan också komma flera gånger, liksom "torr orgasmer" innan jag slutligen sprutar. Beror lite på hur tight jag håller handen eller hur mycket frugan kniper.

7. gmannen

gmannen Välbekant medlem

Mottagna gillanden:
    300
    Kön:
    Man
    3 personer gillar detta.
  8. jm

jm Välbekant medlem

Mottagna gillanden:
    1.640
    Kön:
    Man
    Min fru tyckte de där videoklippen var skit heta. Kan erkänna att jag också gick igång lite på det :p

9. gmannen

gmannen Välbekant medlem

Mottagna gillanden:
    300
    Kön:
    Man
    Bara att börja öva! ;)

10. jm

jm Välbekant medlem

Mottagna gillanden:
    1.640
    Kön:
    Man
    Ja jag får väl det :D

11. mcsprut

mcsprut Ny medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Kön:
    Man
    Jag har lärt mig att komma lite som en försats med sperma... ibland lite ibland några småstrålar för att sedan hålla mig till en "riktig" utlösning. Mycke skönt.....

Oftast kommer försatsen rinnande och inte ovanligt at det blir vid oralsex :)

12. gmannen

gmannen Välbekant medlem

Mottagna gillanden:
    300
    Kön:
    Man
    Låter nice! Vad tycker din partner om det? :)

13. olle62

olle62 Aktiv medlem

Mottagna gillanden:
    71
    Kön:
    Man
    jag har svårt att spruta fler gånger på raken... men däremot kan det kännas som fler orgasmer - speciellt när jag använder min Cobralibre

14. kukis

kukis Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Kön:
    Man
    Från:
    Örebro
    Jag kan också. Kan få en orgasm med ett mindre sprut och med rätt timing kan man låta den liksom ebba ut utan att "bli klar" så att säga. Kan nämna att när man masserar prostatan är det ganska vanligt att det blir så här - då kan man komma rätt rejält flera ggr utan att få en full orgasm.

15. Flunken

Flunken Gäst

Jag kan göra det när jag är superkåt!

Spelade in en "tribute video" på xvideos
    Där jag kommer på en bild på en kvinnas fitta och där jag slickar upp satsen och därefter forsätter att runka och komma en gång till över bilden.

Shaft gillar detta.
  16. Coq4Fun

Coq4Fun Ny medlem

Mottagna gillanden:
    17
    Kön:
    Man
    Jag skulle nog säga att ni inte definierar "orgasm" rått. Orgasm är det ohejdbara utlösningen, den som kommer vare sig du vill eller inte. Det ni ser på videon är ingen orgasm, det är en reflexrelaterad sammandragning, som går att trycka tillbaka viljemässigt en eller flera gånger. Den genereras förstås av den fysiska och sinnliga retningen, men betingas främst av att körtlarna i systemet i samband med det har fyllts och gärna vill tömma sig, typ "kissnödig". Den riktiga orgasmen har du i allmänhet bara en per gång och kan möjligen efter en kortare eller längre stund göra om det. Detta är alltså det vanliga. Sedan finns det alltid variationer som har sin grund i att man på olika sätt, bl a med muskelkontroll, kan avbryta en utlösning/tömning i ett tidigt skede för att, så att säga, spara sig till flera, men det kräver träning och går olika bra beroende på person. Orgasm går alltså inte att hejda och har du då några droppar kvar efter de multipla tömningarna, så åker allt ut.

Last edited: 14 maj 2018
  17. Flundis123

Flundis123 Välbekant medlem

Mottagna gillanden:
    297
    Kön:
    Man
    Från:
    Karlstad
    Orgasm och utlösning är två olika saker. Utlösningen är den rent fysiska biten som går att träna bort. Orgasmen är det psykiska välbefinnandet i ögonblicket.

Det är utlösningen du avbryter, inte orgasmen. Lyckas man med det så ebbar inte ståndet ut och man kan få multipla orgasmer. När utlösningen väl kommer så ebbar ståndet ut.