Raka pungen utan att skära sig?

G

Guest

Gäst
Hallå
Undrar bara hur ni som rakar pungen gör utan att skära er ?
Med hyvel eller med rakapparat ? Ytan är ju som sagt inte lent som ett barnarsle :oops:
Vågar inte prova med en rakhyvel för det är nog inte så skönt att skära sig där [:0]
 

Jonne

Ny medlem
Kön
Man
Med hyvel. Ytterst sällan jag skär mig, händer i princip bara när man riktigt jävla bråttom. Annars är det bara att dra som fan i pungen så att skinnet blir slätt, sen är det hur lätt som helst att raka.
 

aandersa

Medlem
Kön
Man
Har litegrann samma undring. Hade man en sån pung som många porrskådisar, som drar ihop sig till en boll så vore det ju ingen match. För mig hänger den som en påse.
 

raven

Medlem
Kön
Man
Jag använder hyvel och har aldrig skurit mig. Bara att spänna skinnet där man ska raka.
Rakning rekommenderas varmt! Jag tycker det blir skönare både att runka och knulla, dessutom känns det fräschare.
 

Jonne

Ny medlem
Kön
Man
Nej, blöter bara med varmt vatten. Är väl olika beroende på vad man har för typ av hår, mitt är ganska mjukt.
 

vattuman

Medlem
Kön
Man
Använder "Mac 3" och har aldrig skurit mig.
Jag brukar bara ta tvål och ytterst sällan rakgel. Funkar bra med tvål.
 

Stefan

Ny medlem
Kön
Man
Samlar på rakhyvlar :) så jag kan intyga att det är ytterst sällan man skär sig med bl a Sensor excel, Mac 3 eller mac 3 turbo.
Själv använder jag bara vatten när jag rakar mig.

Skicka ett mail om du vill nåt..
 

special-blend

Ny medlem
Kön
Man
Har använt Mach 3 ganska länge nu men upptäckte en helt fantastisk grej hemma för ett par veckor sedan! Vet inte om någon förstår vad jag menar men det jag pratar om är en hyvel som används vid exempelvis operationer (för att få bort hår.. o fan...) Och denna har två rakblad på varje sida samt ser ut som en liten kam med korta tänder som är till för att skydda så man inte skär sig. Hade inte rakat mig på ett tag senast och då vet ni alla att man måste rengöra hyveln efter i princip varje drag. Men med denna hyveln faller håret direkt av och efter cirka 1 min var jag klar med hela kalaset. Brukar ta sin tid om man ska få det prydligt annars ju!

Använder raklödder eller gel förresten. Skönast så!
 
G

Guest

Gäst
Hej hej tycker mac3 Är den bästa om man ska raka pungen :cool:

Hur ofta rakar ni pungen?
 

avalon

Medlem
Kön
Man
HMMM...Använd rakhyvel om du vill ha det ABSOLUT LENT...använd RAKAPPARAT om du vill ha det mindre lent....Jag har rakat en del killar så jag har ju erfarenheten....det är fan så mycket roligare att raka andra än sig själv...det är lättare att låta någon annan raka dig...(tycker jag)kanske inte alla som tycker det......jag tycker man kommer åt bättre....oavsett hängpung eller fast....
Om du har LÅNGT hår använd en sax innan så at du klipper ner det ...det är inte roligt att raka med rakapparaten om du inte har gjort det...(han skrek när jag gjorde mitt nybörjar misstag)*skrattar*
Hoppas jag har spridit lite glädje....

*kram*


Avalon
 

stabant

Ny medlem
Kön
Man
Mac 3 funkar perfekt. Kom håg att den ska vara vass. Är den slö är risken stor att man skär sig. Brukar raka mig i bastun när man är lite svettig. Har aldrig skurit mig med en vass, ny hyvel.
 

emoo

Ny medlem
Kön
Man
Kör med rakhyvel varje gång,
man skär sig inte om man är försiktig och smörjer in före med t.ex. mycket tvål, shampo etc ..
peace out

/emoo ^^,
 

ungdom

Medlem
Kön
Man
vaxa eller noppa är bäst... man får inge röda prickar efteråt och så är det borta längre..

är man bög för att man hjälper en kompis?
 

po.lo

Ny medlem
Kön
Man
Jag använder en "tjejhyvel" (ladyshave) med tre blad och ledat huvud. Fungerar lika bra på torr som våt (läs: KÅT) hud. Härlig känsla att tvätta och leka med en rakad pung och röv jämfört med en orakad. (Gäller både tjejer och killar.) Rekommenderas varmt till de som inte är rakade.

PeO
 

biff

Medlem
Kön
Man
jag använder mach 3 och vatten har provar med rakaparat en gång men det gör jag aldrig om för den ryckte ut håren och det gjorde as ont
 

behappy

Medlem
Kön
Man
Jag rakar mig alltid med hyvel, en Mach3 i duschen och då använder jag silliconbaserat glidmedel i stället för rakgel eller köra helt utan. Jag tycker att det funkar jättebra!
Blir lite halt på golvet i duschen dock. :D
 
Toppen