Rensa ut gamla (ianktiva) användare

Smakfullt

Välbekant medlem
Kön
Man
Vad sägs om att rensa ut gamla användare (t.ex. användare som inte loggat in sedan 2013)? Det finns massor av gammalt skräp här som bara ger brus. Jag ser att en del nya användare försöker kontakta folk som inte varit här sedan 2008 t.ex.

Jag antar att admin-delen av forumet är organiserad så att man kan ställa en fråga om senaste inloggning och göra en massrensning.
 
Ålder
40
Kön
Man
Vet inte om jag håller med. Tycker det är häftigt att folk varit med i tio år. Jag läser ofta gamla trådar. Funderar mycket på vad de typerna gör idag. Och vips kommer nån av dem tillbaka dessutom. Klart att det kan vara störande med brus men jag fattar inte, lite får man väl tänka innan man skriver till nån, man ser ju när personen senast var inne?!

Onanerar mera, och tack för en underbar sajt! ;)
 

jm

Välbekant medlem
Kön
Man
Vet inte om jag håller med. Tycker det är häftigt att folk varit med i tio år. Jag läser ofta gamla trådar. Funderar mycket på vad de typerna gör idag. Och vips kommer nån av dem tillbaka dessutom. Klart att det kan vara störande med brus men jag fattar inte, lite får man väl tänka innan man skriver till nån, man ser ju när personen senast var inne?!

Onanerar mera, och tack för en underbar sajt! ;)

Det går ju ha kvar självs trådarna och vem som skrivit, men att det syns att personen är inaktiv, alternativt att hela profilen är inaktiverad så man inte kan komma åt den.

Nackdelen med en massa inaktiva användare är att det ser ut som sidan är död om det kommer nya användare.
 

jm

Välbekant medlem
Kön
Man
Aha. Du tänkte så. Smart lösning! Bara inget försvinner så! ;)

Nu vet jag inte om det går att göra så, men själv skulle jag nog vilja att en del äldre trådar blir låsta men arkiveras så man fortfarande kan läsa. Sen låter man forumet starta på nytt med enbart trådar som de faktiskt skrivs saker i,

Om du är ny och kommer till ett forum där trådar ligger som inte är svarade på sen flera år tillbaka och även en massa inaktiva användare. Då tror man ju forumet är dött och googlar vidare.
 

kåt112

Medlem
Ålder
35
Kön
Man
Det skämmer, många gamla användare som säkert glömt bort hela sidan/profilen deras. Jag är en av dom som varit borta en längre tid.. skapade den här profilen way back när jag ännu var rejält yngre. Jag skäms över att ha lämnat denna sida men nu har onani blivit ett så viktigt ämne i mitt liv att man bara måste tillbringa tiden här! :) Säkert få ändå som kommer tillbaks, eller vad vet man. Men jag håller nog med att rensa bort gammalt. Det skulle fast kunna skickas en email åt alla som varit inaktiva för flera år redan ?
 
Last edited:

jm

Välbekant medlem
Kön
Man
Det skämmer, många gamla användare som säkert glömt bort hela sidan/profilen deras. Jag är en av dom som varit borta en längre tid.. skapade den här profilen way back när jag ännu var rejält yngre. Jag skäms över att ha lämnat denna sida men nu har onani blivit ett så viktigt ämne i mitt liv att man bara måste tillbringa tiden här! :) Säkert få ändå som kommer tillbaks, eller vad vet man. Men jag håller nog med att rensa bort gammalt. Det skulle fast kunna skickas en email åt alla som varit inaktiva för flera år redan ?

Tror också att många användare som återvänder kanske skapar nya konton av olika anledningar. Ett konto som man inte rört på flera år finns det stor risk att man glömt både användarnamn och password. Eller så vill man bara göra en nystart då de flesta äldre vännerna inte längre är aktiva.
 
Toppen