runkgrupp på FB?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Levis

Välbekant medlem
Kön
Man
Har inte Facebook själv. Den webcommunityn är en tidsbov av monumentala mått; hade kollegor som alltid satt och glodde på FB på jobbet förmodligen i tron att inget var för obetydligt för att missas.
 

Levis

Välbekant medlem
Kön
Man
Man kan göra en Facebook messengergrupp
Ja, men varför? Facebook är en stor tidstjuv; flera år efter att ha avreggat mig får jag en massa meningslösa email om att personer jag inte känner besökt en eller annan FB-grupp jag var med i utan egentligt engagemang.
 

Levis

Välbekant medlem
Kön
Man
Ja varför? Vi har ju äntligen fått tillbaka detta forum så få finns det väll ingen anledning att skapa något annat

Det är dessvärre en spridd inställning på internet att har man väl fått kontakt på ett forum så skall ett annat forum föreslås för den fortsatta kontakten.

Jag började "nätdejta" kring millennieskiftet via Rfslchatten (numera nedlagd) där var och varannan efterfrågade om jag hade profil på Sylvester för att flytta snacket dit.

Då reggade jag mig på Sylvester och senare Qruiser. När jag fick kontakt på dessa ville motparterna ofta att vi skulle övergå till chattverktyget ICQ som jag inte hade.

När jag så småningom hittade Bodycontact så efterfrågades chattverktyget MSN.

Åren går och allehanda chattverktyg, sekundära forum och appar har haft sina storhetsperioder: Instagram, Tinder, Gayromeo etc. Den berömda appen Grindr var många tokiga i tills det började rapporteras om hur den användes av sk bögknackare. Nuförtiden gäller KIK som det naturligtvis är ett djävla tjat om.

Det är som att folk är så osäkra att gå från on line-läge till träff IRL att de först vill ta en med på en forum-till-forumresa, kanske i förhoppningen att man tröttnar under resans gång. Då behöver de ju inte stå där öga mot öga med en vilt främmande person som de utlovat både det ena och det andra kroppsliga företrädet inför utan täckning...
 
Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen