Runkställen i Stockholm

Status
Stängd för vidare inlägg.

Levis

Välbekant medlem
Kön
Man
Var i helgen på BV - nu med fler besökare.

Det är inte dålig stämning som det ofta har varit på US, snarare är det ingen stämning alls (den gemytliga personalen till trots). Folk pratar inte med varann och det pågår nästan inga sexuella aktiviteter. Det slår mig att det saknas mörkrum och rymliga bås, förutom att luftkonditioneringen måste åtgärdas; det är olidligt dålig luft.

En frappant detalj är att jag inte kände den bekanta poppersodören - ett klassiskt tecken på att det pågår gaysex. BV har ju aldrig varit något renodlat gayställe och nu när det var rimligt mycket folk fick jag det intrycket igen.

Skall ge stället en ny chans och hoppas då slippa känslan av bortkast tid och entréavgift.
 
Last edited:

Levis

Välbekant medlem
Kön
Man
Jag har sökt på nätet men bara funnit att det 2006 anordnades gaydiscon i Östersund. Om det är en tröst så är utbudet av runkställen i Stockholm idag en skugga av sin forna jag.

Mer om BV: den dåliga luften (ca 30*C och kvavt som fan) påstod personalen berodde på att brf:en beslutat stänga av frånluften på nätterna. Verkar konstigt.

Det vore rimligt att inte ta ut 150 SEK/ besökare så länge missförhållandet pågår. I våras kunde man dessutom inte betala med kort vilket förklarades med bankernas hållning visavi porrelaterad verksamhet. Hur tog de förra ägarna betalt då? I somras har de dock haft kortläsare fast de uppmuntrar kontant betalning. Man kan undra varför.

Litet väl mycket motgångar för de trevliga nya ägarna, kan man tycka.

Får litet vibbar av att etablissemanget upphör inom en inte alltför avlägsen framtid.
 
Last edited:

Slät&omskuren

Aktiv medlem
Ålder
64
Kön
Man
Var på Rainbowsauna idag. Renodlat bögställe, 3-4 skärmar med bögfilm. En liten men bra bastu, med glasväggar, en s k infrarödbastu. Flera rum, bra inredda, soffor i konstläder, darkroom, ett par duschar. Välorganiserat, välstädat, trevlig personal. Gillar man att runka tillsammans med trevliga bögar så är det helt OK. För medlemmar finns öl till salu. På kvällstid kan bilverkstadens parkeringsplatser användas. Och beträffande Indulgence iakttagelse så har jag och min partner knullat på både Kärsön och Svärdsön.
 

Levis

Välbekant medlem
Kön
Man
Var på Rainbowsauna idag. Renodlat bögställe, 3-4 skärmar med bögfilm. En liten men bra bastu, med glasväggar, en s k infrarödbastu. Flera rum, bra inredda, soffor i konstläder, darkroom, ett par duschar. Välorganiserat, välstädat, trevlig personal. Gillar man att runka tillsammans med trevliga bögar så är det helt OK. För medlemmar finns öl till salu. På kvällstid kan bilverkstadens parkeringsplatser användas. Och beträffande Indulgence iakttagelse så har jag och min partner knullat på både Kärsön och Svärdsön.

Men de stänger ganska tidigt eller hur? Mkt av aktiviteterna har pågått nattetid på de andra ställena vilket givetvis inte behöver vara något positivt; man är trött dagen därpå!

Hurdan uppfattar du åldersfördelningen?
 

Slät&omskuren

Aktiv medlem
Ålder
64
Kön
Man
De har öppet på fredag-lördag till kl 02, jag har ännu inte undersökt annat än bare-to-dare-onsdag, så det återstår för mig eller nån annan att göra. Åldersfördelningen var lite åt det äldre hållet, men fler unga än gästerna på t ex Texas. Jag måste säga att stämningen var rätt trevlig, man pratade med varandra. Jag tycker att jag fick ett bra intryck av stället, jag kommer att gå dit fler gånger, självklart rapporterar jag här.
 

Slät&omskuren

Aktiv medlem
Ålder
64
Kön
Man
Med tanke på det religiösa förtryck som råder i Rinkeby, så är det kanske inte att förvåna sig över. Och som jag nämnde, Rainbowsauna är en bögbastu, en rätt trevlig sådan. Sen är det en annan sak att fundera över, om andelen bögar är större i Rinkeby. Jag tror inte det, men de som finns ser ju friheten i att gå på bastuklubb. Mitt intryck är ändå att de flesta är rätt trevliga. Och som någon annan här sagt, US Video är inte så roliga, jag var där för tre år sedan, det var trist redan då. Nån som har bättre informationer?
 

Levis

Välbekant medlem
Kön
Man
Med tanke på det religiösa förtryck som råder i Rinkeby, så är det kanske inte att förvåna sig över. Och som jag nämnde, Rainbowsauna är en bögbastu, en rätt trevlig sådan. Sen är det en annan sak att fundera över, om andelen bögar är större i Rinkeby. Jag tror inte det, men de som finns ser ju friheten i att gå på bastuklubb. Mitt intryck är ändå att de flesta är rätt trevliga. Och som någon annan här sagt, US Video är inte så roliga, jag var där för tre år sedan, det var trist redan då. Nån som har bättre informationer?

Problemet med "Rinkebykontigenten" på US Video har jag följt under en rätt lång tid eftersom jag brukade besöka stället några ggr i månaden under många år. Dels inträdde detta med droghanteringen denna vägen, toaletterna kom att se ut som i tredje världen, vissa grupper ägnade sig åt mobilstöld inne i mörkrummet och stämningen kunde bli minst sagt hätsk. Det är inte så att alla som befinner sig i lokalen ens föreföll vara där av sexuella skäl.

Antar att det stör vissa att vara frispråkig i detta avseendet. Emellertid var stället fräscht under flera år efter 2004 års ombyggnad och renovering. Kombinationen av oengagerad personal och en attityd av att man får uppträda hur som helst hänger ihop; vid senaste besöket på Blue Vision var förvisso 75% utomnordiska men även de uppträdde städat mycket beroende på personalens tillmötesgående inställning (om man bortser från bristen på ventilation och luftkonditionering).
 

Levis

Välbekant medlem
Kön
Man
Väldigt litet debatt här; det har nu gått ett helt kvartal sedan onanera.se startades upp igen men diskussionerna är bara en blek kopia av vad de var dessförinnan.

Har bestämt mig för att skippa Blue Vision. Flera helger har passerat och jag har bara känt att inte åker jag ända till Fridhemsplan, lägger jag upp 150:- och uthärdar klent klientel och usel luft igen i onödan så det får bli en US revisited - dessvärre - för det stället förtjänar verkligen inte ett nytt besök. US vinner på att de har ett avsevärt större antalet besökare.
 

Slät&omskuren

Aktiv medlem
Ålder
64
Kön
Man
Självklart ser vi fram emot en liten rapport; jag kommer å andra sidan att rapportera från Rainbow, jag kommer att gå dit en lördag, då det är nakenkväll! Förresten, är det nån som varit på Manhattan senaste tiden? Jag tror att det är väldigt få som upptäckt att webplatsen fungerar igen, ett sätt att återuppväcka bör ju rimligen vara att man svarar lite på den del äldre inlägg. Då får de ju en mail-notifikation och upptäcker därmed att siten är igång efter uppehållet. Jag tror ändå att det kan ta lite tid innan publiken kommer tillbaka. Med adress till Admin: Tack för att du finns!
 

Peterqr

Aktiv medlem
Kön
Man
Finns det något ställe/några ställen, förutom gym dit man kan gå och där det är lätt att "få napp" för en skön runkstund? Vill helst inte gå på porrbio.
 

Levis

Välbekant medlem
Kön
Man
Var faktiskt i helgen på BV för nu fjärde ggn. Ventilationen var nu ok men antalet besökare prime time var - inklusive mig - som flest åtta och när jag drog på morgonen var där endast en.
 
Last edited:

Levis

Välbekant medlem
Kön
Man
ok något annat ställe då ?

Endast på privata tillställningar och swingerklubbar, skulle jag tro.

Vad jag vill ha sagt med mina inlägg om Blue Vision är att jag under året (i mars, juli, augusti och oktober) varit där fyra helgnätter - då andelen besökare på videoklubbar brukar vara som störst - och funnit att stället helt enkelt inte drar folk. Priset är 150:- vilket är detsamma som på US (när jag var där senast) och då saknas rabattkort men å andra sidan är det ordning och reda. En bonus är gratis kaffe och en annan är trevlig personal fast vid senaste besöket var detta inte lika märkbart.

Det var genom onanera.se som jag överhuvudtaget fick idéen att gå dit eftersom någon skrivit att de renoverade förra året.

Jag kan sammanfattningsvis knappast rekommendera ett besök.

____________________________

Förslag till förbättringar: etablissemanget borde flytta till mindre lokaler i en stadsdel med riktigt nattliv. Där bör finnas mörkrum och rymliga bås snarare än en massa öppna ytor för folk är rätt blyga. Stället borde inrikta sig på en publik; tidigare förekom hetero och gay i samma lokaler vilket är förvirrande. Numer har man heteropublik i en avskild del några timmar på lördagskvällen vilket inte heller är lyckat. Givetvis är gaypubliken den mest logiska satsningen med tanke på att majoriteten kvinnor inte direkt känner sig bekväma i den här typen av miljö...
 
Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen