Vilka porrbio finns i Sverige?

Njutmedmig88

Aktiv medlem
Ålder
36
Kön
Man
Tänkte man kunde samla en lista med Sveriges ”Porrbio” som finns?
Listan kan jag uppdatera när jag får reda på flera platser.
Namn på stället och adress är att föredra.

Lista:
Stockholm:
US Video, Regeringsgatan 76
• Blue Vision, Fridhemsgatan 46
• Manhattan, Hantverkargatan 49

Göteborg:
• Videoshopen/Vuxenkul, Färgfabriksgatan 3
• Wandas/Videolook, Andra Långgatan 16
(• XL-Video/Moulin Rouge, Andra Långgatan 332) stängd enligt uppgift

Örebro:
(• Tuttifrutti, Ullavigatan 31 a) stängd enligt uppgift)
Underbar, Södra Allén 23

Norrköping:
• Zin Rose, Hospitalsgatan 58

Borås:
• Erocenter, Sturegatan 29

Malmö:
• Taboo, Södra Förstadsgatan 81

Helsingborg:
• Kosmos, Furutorpsgatan 73
 
Last edited by a moderator:

alex

Välbekant medlem
Kön
Man
porrbio? ett fluktigt minne blott . . . :rolleyes:

. . . men nåra såna hära "båsinrättningar" finns ju kvar lite varstans - i Götet (där undertecknad huserar..) har vi ju VIDEOSHOPEN som väl är det enda jag någotsånär kan rekommendera...ligger på Hisingen..färgfabriksgatan..(REKLAAAAM!!!??:eek:)
 

gorgik9

Aktiv medlem
Kön
Man
En enkel kommentar bara: Med tanke på att många orter runt om i landet inte har någon biograf kvar överhuvud taget, så är jag faktiskt överraskad att det alls finns kvar speciella porrbiografer. Meeen jag gissar att den verkliga anledningen att gå på porrbiograf inte är att kolla på porr (jag menar - finns det porr på nätet eller finns det porr på nätet?) utan att runka tillsammans med bänkgrannen...

Ett lästips från mig:

Samuel R. Delany: Times Square Red, Times Square Blue, 1999.

Boken handlar om Delanys upplevelser som flitig besökare av New Yorks porrbiografer från slutet av 1960-talet fram till mitten av 1990-talet.
 

jm

Välbekant medlem
Kön
Man
En enkel kommentar bara: Med tanke på att många orter runt om i landet inte har någon biograf kvar överhuvud taget, så är jag faktiskt överraskad att det alls finns kvar speciella porrbiografer. Meeen jag gissar att den verkliga anledningen att gå på porrbiograf inte är att kolla på porr (jag menar - finns det porr på nätet eller finns det porr på nätet?) utan att runka tillsammans med bänkgrannen...

Ett lästips från mig:

Samuel R. Delany: Times Square Red, Times Square Blue, 1999.

Boken handlar om Delanys upplevelser som flitig besökare av New Yorks porrbiografer från slutet av 1960-talet fram till mitten av 1990-talet.

Så är det ju förstås, som du skriver så kan du ju få tag på porr hemma på nätet lättare än att köpa mat. Men det är nog också spännningen i allt som gör det. Har skrivit om det tidigare, men när man var ung och köpte en porrtidning eller hyrde en porrfilm. Då var spänningen att gå in i kiosken, våga ta steget bakom det där skynket där filmerna var, eller plocka ned tidningen från hyllan och sen stå i kassan och betala. Det var nästa det som var grejen som gjorde en extra kåt. Tänker det är samma på porrbiografer. :)
 

gorgik9

Aktiv medlem
Kön
Man
Så är det ju förstås, som du skriver så kan du ju få tag på porr hemma på nätet lättare än att köpa mat. Men det är nog också spännningen i allt som gör det. Har skrivit om det tidigare, men när man var ung och köpte en porrtidning eller hyrde en porrfilm. Då var spänningen att gå in i kiosken, våga ta steget bakom det där skynket där filmerna var, eller plocka ned tidningen från hyllan och sen stå i kassan och betala. Det var nästa det som var grejen som gjorde en extra kåt. Tänker det är samma på porrbiografer. :)

Hrrmm...jag tror vi talar om olika saker...medan du resonerar om den ungdomliga nyhetens spännande behag, så funderar jag snarare på vad det är som lockar en person att fortsätta med något och etablera en fast vana. Själva köpet av porrtidningar eller uthyrningen av porrvideon kan ju inte vara så förbaskat intressant och underhållande när man gjort det för femtiotolvte gången och man känner personalen i butiken ganska bra. På ungefär samma sätt menar jag med porrbiografer: spänningen i själva nyheten för den unge killen duger inte som förklaring till varför den medelålders mannen regelbundet fortsätter att gå till samma miljö.

Och jag tror bestämt att porrbiografen som en miljö för offentlig eller "halvoffentlig" sex och runk förklarar åtskilligt av varför det fortfarande finns porrbiografer. En miljö där man tittar på andra som runkar öppet, eller runkar tillsammans eller suger av och knullar med varandra - i biograflokalen. Samuel Delany skriver detaljrikt om dessa ting i hans New York-miljö i boken jag nämnde i min första post i den här tråden, och jag har också fått den här typen av resonemang från en av mina goda vänner från England.
 

Cgcg

Aktiv medlem
Kön
Man
Fördelen med videoklubbar /porrbio är att man går dit för att runka öppet eller i bås och vet att alla andra besökare är där för samma sak. Myten att det är bara gamla snuskgubbar stämmer inte-alla åldrar samt läggningar finns där. Det är något speciellt med den kåta stämningen och att öppet runka ensam eller med flera. Av erfarenhet så är det mest killar vid lunchtid eller direkt efter jobbet samt sena helgkvällar efter krogen som drar mest. Vet att även "straighta" killar som är kåta och vill tömma innan de går hem. Varit med om sköna grupprunk där alla vill visa upp sig eller skön runk på två i båsen. Stockholm, Malmö, Barcelona, Berlin, Köpenhamn har olika ställen som är sköna att besöka.
 

Kladdig

Aktiv medlem
Ålder
52
Kön
Man
Så sugen på vuxenkul på Backaplan i Göteborg, men det ligger inte direkt optimalt till om man vill vara säker på att ingen ser en gå in där. Då får man väl maskera sig så gott det går. Öppnar de en ny bio så hoppas jag det ligger lite mer diskret till, för här åker ju grannar, kollegor och bekanta förbi ofta eftersom det är ett shoppingcenter precis intill.
 

alex

Välbekant medlem
Kön
Man
ojjjojjj, här i Götet har vi bland annat (märk väl b l a n d a n n a t , att rabbla alla skulle ta hela da´n & natten) BIORAMA, NYA BOULEVARD, RIO, CAHJO HUSET, LM CENTER, BABY DOLL, BIO GALAXY, VIDEO LOOK, puuusssst - :( - Faaan , vaknade upp igen, allt var bara en dröm om gamla goa tider . . .
 
Toppen