Överskattade positioner

HarleyQ

Välbekant medlem
Kön
Kvinna
Det finns ju så många positioner som är härliga eller ser härliga ut i porrfilmer. Men vilka tycker ni är lite överskattade? Alltså positioner som ser eller verkar bättre i fantasin än verkligheten?

Cowgirl, jag är vältränad men denna dödar verkligen mina armar om jag ska luta mig tillbaka så den tar bra. Sitter jag bara rak upp och ned så känns den inte så mycket.

69, Denna ser så sexig ut och jag älskar se den i porrfilmer. Men i verkligheten har jag svårt och komma i den. Mycket beror på att jag själv är så upptagen med att suga att jag inte själv riktigt kan njuta.

DP, Ok denna är väl inte jättevanlig men har prövat två gånger och den är verkligen för komplicerad för sitt eget bästa. När man väl lyckats få in båda kukarna så har alla så svårt att röra sig så det blir mest att alla bara ligger i en hög och fnissar.
 

man70

Välbekant medlem
hmmm hur är en cowgirl?
69 härliga långa förspel
DP väldigt avancerat, knepigt att hålla takten
 

Dildolover

Välbekant medlem
Kön
Man
Cowgirl. Hustrun gillar den inte men jag gör den på egen hand fast då blir det ju cowboy. Gillar den mest för att den känns porrig och att jag ser min egen kuk ordentligt som blir hård och ådrig av ridandet.
69 Både jag och hustrun gillar den mycket. Lätt att komma åt varandras kön samt att båda får tillfredsställa sitt sug samtidigt. Vi älskar oralsex båda två dock så kommer vi inte i den, oftast då vi vill fortsätta i annan position.
DP Har ingen erfarenhet av den, tyvärr. Närmaste är när vi ligger i 69 och använder dildo i hustruns fiffi och ett finger i analen samt slickar klitoris. Men jag skulle gärna prova både med min partner och själv bli DP:ad.
Bakifrån Är bäst för oss båda då. Då kör jag kuken i analen samtidigt som hustrun masserar klitoris och för henne är det orgasmgaranti, så till den grad att jag aldrig hinner före henne utan får runka tills jag kommer.
Missionären Helt värdelös på alla sätt. Man ser inga kön, kuken kommer inte långt in och man känner sig klumpig och tung. Har inte haft den positionen sedan stan brann senast.
 

Reborn

Aktiv medlem
Ålder
48
Kön
Man
Jag tycker det dela handlar om hur man känner i situationen och sen är det olika med vem man är med.

Cowgirl: Är en jag sällar gillar. Den ger mig inte så mkt personligen, men många tjejer gillar den och då uppskattar jag såklart den, när en tjej njuter.
Men jag blir inte ledsen om vi hoppar den.
Sen kan man tillägga, att denna går ju att göra på lite olika sett, som kan ge mera.

Avsugning: Ja jag vet, nu är det nog många killar, som kommer skrocka höger :p :ROFLMAO:.
Lite samma sak med denna som i cowgirl.
Ligger eller sitter jag bara rätt upp o ner, då får tjejen vara bra duktig om jag ska uppskatta den. Någon minut är bra.
Men även denna kan man hotta upp. Tex så man kan pilla tjejen i musen eller baken samtidigt eller om det är på tex offentlig plats eller i bilen. Då höjs en avsugning.

Bakifrån stående: Egentligen är det inte så att jag ogillar den, men jag tycker det krävs att man är bra i synk med längden. Alltså det är svårare med kort tjej, än en längre tjej. Sen är det plus om hon svankar bra, annars tycker jag ofta denna blir krånglig.
Så en kort tjej, med dåligt svank. Då blir det ofta svårt att få in den lätt och kunna ha skönt sex o tempo.

Annars har jag nog provat dom flesta mänskliga ställningar plus några till och med flera inblandade.
Tycker ofta det går o få till många rätt bra:love:
 

JennyH

Välbekant medlem
Cowgirl. Hustrun gillar den inte men jag gör den på egen hand fast då blir det ju cowboy. Gillar den mest för att den känns porrig och att jag ser min egen kuk ordentligt som blir hård och ådrig av ridandet.
69 Både jag och hustrun gillar den mycket. Lätt att komma åt varandras kön samt att båda får tillfredsställa sitt sug samtidigt. Vi älskar oralsex båda två dock så kommer vi inte i den, oftast då vi vill fortsätta i annan position.
DP Har ingen erfarenhet av den, tyvärr. Närmaste är när vi ligger i 69 och använder dildo i hustruns fiffi och ett finger i analen samt slickar klitoris. Men jag skulle gärna prova både med min partner och själv bli DP:ad.
Bakifrån Är bäst för oss båda då. Då kör jag kuken i analen samtidigt som hustrun masserar klitoris och för henne är det orgasmgaranti, så till den grad att jag aldrig hinner före henne utan får runka tills jag kommer.
Missionären Helt värdelös på alla sätt. Man ser inga kön, kuken kommer inte långt in och man känner sig klumpig och tung. Har inte haft den positionen sedan stan brann senast.
Håller med om Missionären den är helt värdelös, min favorit är att ligga på rygg med mina ben mot hans bröst och han pumpar i mig tills han kommer.
 

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
66
Kön
Man
Håller med om att missionären är överlägsen. Ansikte mot ansikte, ser varann i ögonen kramar och kyssar. Det blir en annan dimension i sexet med kön mot kön, tycker jag. Det är väl inte utan anledning som den ställningen fungerat genom tiderna...
 

HarleyQ

Välbekant medlem
Kön
Kvinna
Missionären är mysig men krävs lite modifieringar för att den ska ta bra på mig. Något under min rumpa så som en kudde gör att jag kan gnugga mig mot honom på ett skönt sätt.

Även missionären med mina ben på hans axlar, då kommer han in djupt och det är skönt. Samma om man kör på ett köksbord till exempel.
 

Dildolover

Välbekant medlem
Kön
Man
Även missionären med mina ben på hans axlar, då kommer han in djupt och det är skönt. Samma om man kör på ett köksbord till exempel.
Okey, om det också är missionären så är det en av favoritställningarna. Man kommer djupt, ser sin sköna kvinnas ansikte och kan massera allt utom klitoris för den vill hon själv styra över. :love:
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Vet inte varför 69an är så lågt skattad?

Älskar den, underbart förspel. Haft den med kvinnor som varit riktigt korta, under 150cm och långa, över 180cm. Är själv 190cm

Spanska stolen eller Amazonen är väl den enda ställning jag aldrig riktigt fått till...

(Äger några äldre böcker om sex och ställningar, typ kama sutra, så jag har provat en del av dem...)
 

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
66
Kön
Man
Okey, om det också är missionären så är det en av favoritställningarna. Man kommer djupt, ser sin sköna kvinnas ansikte och kan massera allt utom klitoris för den vill hon själv styra över. :love:
Den får väl räknas som en avancerad version av missionären. Men inte det första jag tänker på om någon säger att de haft sex i missionärsställningen.
 

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
66
Kön
Man
Vet inte varför 69an är så lågt skattad?

Älskar den, underbart förspel. Haft den med kvinnor som varit riktigt korta, under 150cm och långa, över 180cm. Är själv 190cm

Spanska stolen eller Amazonen är väl den enda ställning jag aldrig riktigt fått till...

(Äger några äldre böcker om sex och ställningar, typ kama sutra, så jag har provat en del av dem...)
Jag gillar 69:an. Dock vill aldrig frun ha den.
Vill du beskriva vad Spanska stolen och Amazonen är för ställningar? Har inte ens hört dessa namn på samlagsställningar...
 

reptilen

Välbekant medlem
Kön
Man
Håller med om Missionären den är helt värdelös, min favorit är att ligga på rygg med mina ben mot hans bröst och han pumpar i mig tills han kommer.
Mmm gillar den också, går att pumpa på ordentligt då ;)
Har en egen variant på den. När jag nyligen träffat min sambo hade jag min säng under en väggfast översäng. Det var extra bra då hon kunde ligga på rygg med benen särade och ta spjärn med fötterna i underkanten på översängen. Jag hade då fittan fint serverad och kunde trycka på henne ordentligt och se hennes ansikte och bröst samtidigt. Många sköna knull blev det i den positionen och ett antal rejäla sprut över hela henne.
 

reptilen

Välbekant medlem
Kön
Man
Det finns ju så många positioner som är härliga eller ser härliga ut i porrfilmer. Men vilka tycker ni är lite överskattade? Alltså positioner som ser eller verkar bättre i fantasin än verkligheten?

Cowgirl, jag är vältränad men denna dödar verkligen mina armar om jag ska luta mig tillbaka så den tar bra. Sitter jag bara rak upp och ned så känns den inte så mycket.

69, Denna ser så sexig ut och jag älskar se den i porrfilmer. Men i verkligheten har jag svårt och komma i den. Mycket beror på att jag själv är så upptagen med att suga att jag inte själv riktigt kan njuta.

DP, Ok denna är väl inte jättevanlig men har prövat två gånger och den är verkligen för komplicerad för sitt eget bästa. När man väl lyckats få in båda kukarna så har alla så svårt att röra sig så det blir mest att alla bara ligger i en hög och fnissar.
Missionären kan vara lite överskattad då den kräver lite förberedelse. Hon hamnar lätt för lågt och det blir lite konstig vinkel. Men kan bli bra med lite hjälpmedel, se min kommentar ovan ;)
Bakifrån liggandes på sidan funkar oftast bäst. Börjar ofta med lite smek och massage och när hon vill släppa in mig så är det lätt att åka in. Går också bra att variera djup och vinkel för henne på det sättet.
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Jag gillar 69:an. Dock vill aldrig frun ha den.
Vill du beskriva vad Spanska stolen och Amazonen är för ställningar? Har inte ens hört dessa namn på samlagsställningar...

Hittade bara denna förklaringen

 

Iporr Wordpress Com

Välbekant medlem
Kön
Man
Jag har inga problem med varken 69:an, missionären, eller andra förekommande ställningar - förutom:
Stående sex i duschen.
Det är ju otroligt skönt när man står där med det varma vattnet strilandes över bådas nakna kroppar och man ser varandra helt nakna och hjälper åt att tvåla in varandra.
Men stående mot väggen ansikte mot ansikte så blir det inte riktigt skönt och det blir ett rejält benpass om man ska lyckas knulla så tills man kommer.
 
Toppen