Alternativ till Wickr Me

Otaku

Medlem
Kön
Man
Hej!

De senaste åren så har jag kollat porr och tjejer med andra. Förr i tiden så använde jag Skype men de senaste åren har jag använt Wickr me som jag tycker fungerar mycket bättre.

Nu har Amazon köpt Wickr Me och tydligen så upphör Wickr Me’s tjänster vid årsskiftet för att lägga fokus på användning för företag.

Wickr Me har några centrala saker som är viktiga för mig och som många andra motsvarigheter saknar delvis. Det är:

• Kryptering av meddelanden
• Meddelanden raderas permanent
• Uppgifter delas inte, ingen reklam
• Ingen mail eller mobilnr behövs
• Gratis
• Bilddelning, mic och cam används vid behov
• Lätt att skaffa, lätt att radera

Vilken app ska man vända sig till för att få dessa behov tillgodosedda? Jag kommer inte använda Skype, Whatsapp eller Signal eftersom de används till andra saker.
 

MagisterD

Välbekant medlem
Kön
Man
Telegram hat jag använt en del. Har för mig den tillåter skaplig anonymitet och raderade meddelanden (har dock inte testat just den funktionen själv).
 

irlvoy

Ny medlem
Ålder
48
Kön
Man
Kräver dock mobilnummer, men efter registreringen kan man skapa ett användarnamn och hindra att andra användare kan se ens telefonnummer.
 

MagisterD

Välbekant medlem
Kön
Man
Kräver dock mobilnummer, men efter registreringen kan man skapa ett användarnamn och hindra att andra användare kan se ens telefonnummer.
Ja, det är sant. Men som du säger, det är inget någon annan behöver se. Jag har mer och mer börjat tänka att jag inte har så mycket emot om även "anonyma" tjänster har tillgång till sån information så länge de inte sprider den till andra användare. Total anonymitet tenderar tyvärr att locka till sig rätt ljusskygga figurer, och även om jag är ett pervo, vill jag inte bryta mot några lagar eller hålla på med genuint moraliskt tveksamma aktiviteter, eller för den delen dras in i det av andra.
 

MagisterD

Välbekant medlem
Kön
Man
En annan bra grej med Telegram är att det finns en desktop-app till datorn också som lätt synkar grejer med mobilappen. Men det kanske går lite mot ditt syfte att se till att saker inte sparas i onödan. @Otaku

Jepp, har försvinnande meddeladen också verkar det som:
(ursäkta spammandet! :D)
 
Last edited:

Otaku

Medlem
Kön
Man
En annan bra grej med Telegram är att det finns en desktop-app till datorn också som lätt synkar grejer med mobilappen. Men det kanske går lite mot ditt syfte att se till att saker inte sparas i onödan. @Otaku

Jepp, har försvinnande meddeladen också verkar det som:
(ursäkta spammandet! :D)
Ingen fara med spam och tack för info! Ja, jag tänker inte lämna mobilnummer eller dela på en annan enhet.
 

Mac

Välbekant medlem
Kön
Man
Telegram har en öppen del men också en privat (krypterad) som man kan aktivera. Jag vet inte om säkerheten är lika hög som Wickr. Trist att Wickr "försvinner"...
 

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
66
Kön
Man
Jag laddade ner Sessions appen, men hur funkar den? Hur får man kontakt med likasinnade?
 

Msextifem

Aktiv medlem
Kön
Man
Jag laddade ner Sessions appen, men hur funkar den? Hur får man kontakt med likasinnade?
Nu har jag inte kvar appen men jag vill minnas att man måste dela sin idetifieringskod med den man vill prata med. Så det förutsätter att man har haft kontakt i annat forum först.
Kanske ska hämta hem igen...:unsure:
 

Otaku

Medlem
Kön
Man
Sessions är bra hittills. Den jobbiga är att länkar följer med när man kopierar in bilder och att appen varnar för att inte var lika hemlig om man använder mic och cam. Det är också störigt det inte verkar finnas ett lås för att komma in i appen samt att medelanden inte raderas automatiskt. Men det kan vara jag som har missat hur man gör också…
 
Toppen