Bakfull, varför mer kåt

Lojo52

Välbekant medlem
Kön
Man
Ja så här, 53 år gammal så har jag varit med ett tag, men oavsett ålder så har jag mestadels efter en kväll ute blivit dagen efter blivit kåtare?? Vad är det för fenomen?
 

challe

Moderator
Staff Member
Kön
Man
Ja så här, 53 år gammal så har jag varit med ett tag, men oavsett ålder så har jag mestadels efter en kväll ute blivit dagen efter blivit kåtare?? Vad är det för fenomen?
Hej

Det är inte så konstigt.
När man dricker alkohol ökar halten av dopamin och serotonin i kroppen. Båda är signalsubstanser som bland annat triggar olika typer av välbefinnande bland annat sexuell lust. När berusningen avtar och alkoholkoncentrationen i blodet minskar kvarstår ett serotoninåpåslag.
 

_Johan

Välbekant medlem
Kön
Man
Hej

Det är inte så konstigt.
När man dricker alkohol ökar halten av dopamin och serotonin i kroppen. Båda är signalsubstanser som bland annat triggar olika typer av välbefinnande bland annat sexuell lust. När berusningen avtar och alkoholkoncentrationen i blodet minskar kvarstår ett serotoninåpåslag.
Är det rimligt att kalla alkohol antidepressivt då?
 

MagisterD

Välbekant medlem
Kön
Man
Jag har alltid tänkt att det är för att man är lite extra känslig i hela kroppen när man är bakis, och erogena zoner då blir än känsligare än vanligt.
 
Toppen