Beroende av porrfilm.. =/ hjälp ?

FrågaOlle

Medlem
Kön
Kvinna
Första gången jag runkade till en porrfilm var för 5 år sedan.. sedan dess har jag varit fast, beroende med andra ord..
när man e singel, runkar man till porrfilm, oftast 3-4 gånger om dan.. och när det fortsätter såhär i månader och månader.. så blir man för eller senare mer eller mindre beroende av porr..
Den enda gången jag ente runkar, är när jag är sjuk, då finns det ingen ork..
Iallafall..
Nu har man förhållande, och jag har försökt o försökt o minskat ner på p-film tittandet.. från förr i tidens 3-4 gånger per dag.. till max 1 gång per dag..
Min flickvän vet om detta och hon blir ledsen varje gång, frågan kommer på tal..
Jag skäms så fruktansvärt mkt..

Vad kan man göra för att en gång för alla slippa se på porr? iallafall runka till det..
Jag vill ente ladda ner filmer, men inom mig finns det ett sug..
och ni som röker vet nog vad jag menar, när man ente vill röka, men ändå har man ett så fruktansvärd sug efter o få röka en cigg.. slutar med att man tar en cigg iallafall..

undrade bara, finns det någon bra metod mot att sluta se på porr?
 

munken_tm

Medlem
Kön
Man
Första gången jag runkade till en porrfilm var för 5 år sedan.. sedan dess har jag varit fast, beroende med andra ord..
när man e singel, runkar man till porrfilm, oftast 3-4 gånger om dan.. och när det fortsätter såhär i månader och månader.. så blir man för eller senare mer eller mindre beroende av porr..
Den enda gången jag ente runkar, är när jag är sjuk, då finns det ingen ork..
Iallafall..
Nu har man förhållande, och jag har försökt o försökt o minskat ner på p-film tittandet.. från förr i tidens 3-4 gånger per dag.. till max 1 gång per dag..
Min flickvän vet om detta och hon blir ledsen varje gång, frågan kommer på tal..
Jag skäms så fruktansvärt mkt..

Vad kan man göra för att en gång för alla slippa se på porr? iallafall runka till det..
Jag vill ente ladda ner filmer, men inom mig finns det ett sug..
och ni som röker vet nog vad jag menar, när man ente vill röka, men ändå har man ett så fruktansvärd sug efter o få röka en cigg.. slutar med att man tar en cigg iallafall..

undrade bara, finns det någon bra metod mot att sluta se på porr?

kanske kan hjälpa dig?
 

onanisten

Medlem
Ålder
57
Kön
Man
Hej
Du är inne i ett klassiskt beroende! Jag hade samma bekymmer, och min lösning var att helt enkelt att kasta ut datorn ett tag. Kastade iofs inte UT den, utan satte den i garderoben ett tag. Lät även bli att runka, och försökte ha tankarna på annat. Sexlivet fick en helt ny fart efter ett par veckor. Sambon undrade naturligtvis varför jag satt min dator i garderoben, men jag förklarade problemet. Visst kom suget efter ett par dagar, men det handlar mest om självkontroll. Testa, bit ihop och ditt sexliv kanske får en nytändning. Att se på porr i sig är ju inget onormalt, bekymren kommer när man inte kan kontrollera tittandet.
Lycka till!
 
G

G-mannen [adjö]

Gäst
Jag flyttar den här till sex- och samlevnad där det känns som den passar bättre. //G-mannen
 

koss

Ny medlem
Kön
Man
har lite samma problem jag också, inte kul då man inte kommer ur det. men hela saken handlar väll om själv kontroll.. så man får nog ta o träna på de ..
 
Toppen