En fråga till er tjejer.

Gunde

Ny medlem
Kön
Man
Hejsan tjejer/kvinnor!
Jag har en liten undran bara. Kan man känna en tjejs mödomshinna med fingrarna, om hon har den kvar? Det borde man väl kunna göra? Eller?
Tacksam för svar! ;;)

Dasen

Medlem
Kön
Man
"Hinnan" är inte det bara ett veck i slidan mot magen till...eller är det bakåt?

Dra förhuden fram och åter är vad gud förlåter

Dead-Inside

Medlem
Kön
Man
Normalt inget man ser, som kille speciellt. Om det känns är en annan fråga, den utvidgas som många redan sagt men de finns många olika typer av hinnor också. Normalt brukar det ju vara trängre (Alltså extra trångt) hos en tjej som är oskuld men det kan väl vara lite svårt att avgöra om hon är oskuld eller om hon helt enkelt bara är trång.

Dead-Inside

Medlem
Kön
Man
Normalt inget man ser, som kille speciellt. Om det känns är en annan fråga, den utvidgas som många redan sagt men de finns många olika typer av hinnor också. Normalt brukar det ju vara trängre (Alltså extra trångt) hos en tjej som är oskuld men det kan väl vara lite svårt att avgöra om hon är oskuld eller om hon helt enkelt bara är trång.

Varför undrar du? Det är väl bara fråga...

Gunde

Ny medlem
Kön
Man
Okej, ja, kanske var lite dåligt informerad där.. Trodde det var typ som en hinna som "öppnades upp" när den penetrerades. Jag var bara nyfiken. Det var innan jag haft sex med min flickvän och jag tänkte om den kändes på något speciellt sett. (eftersom jag fingerpullat henne ett antal gånger innan vi fick till det med ett riktigt samlag) Jag visste redan att hon var oskuld. Men det för ju tankarna till de kulturer där det är förbjudet för kvinnan att ha samlag innan giftermål. Hon kan ju bli felaktigt anklagad om mannen inte har så stor koll menar jag... Usch.

Flow242

Medlem
Ålder
48
Kön
Man
Originally posted by Dead-Inside
<snip>Normalt brukar det ju vara trängre (Alltså extra trångt) hos en tjej som är oskuld men det kan väl vara lite svårt att avgöra om hon är oskuld eller om hon helt enkelt bara är trång.</snip>
Eller helt enkelt bara spänner sig, det är min gissning. Kan jag ha rätt/fel?

tuvalu

Medlem
Kön
Kvinna
Har också hört att "hinnan" egentligen bara är en "kant" runt hålet, men jag kände aldrig någon varken hinna eller kant sålänge jag var oskuld. Jag tror inte att man kan känna på någon om hon är oskuld mer än att hon kanske är trängre då, men jag vet inte.

zoombo

Medlem
Kön
Man
Jag har haft det tveksamma(!) nöjet att debutera i två kvinnor men jag kan inte säga att jag varken kände eller märkte något annorlunda. Det kan ju "ta emot" även vid ett normalt knull innan den så att säga halkar in. Det blödde lite men betydligt mindre än jag hade trott att det skulle göra. Fast den ena av dem hade lite ont efteråt, men jag tror att hon också spände sig ganska rejält under själva akten.
På den senare ville jag också gärna se den (hinnan) först - för hur många gånger får man en sådan möjlighet i livet! - men hon var för blyg för det...

<h6>[blue]Suga kuk och knulla luder, det är sånt som Gud förbjuder, draga skinnet fram och åter, det är sånt som Gud förlåter.</h6>[/blue]

V

VaGina - vill inte vara med

Gäst
zoombo - jag tror inte det går att göra som en gyneklog och bara be henne slänga upp benen i vädret och ta sig en titt på hinnan. jag tror inte ens den syns.

zoombo

Medlem
Kön
Man
Originally posted by VaGina

zoombo - jag tror inte det går att göra som en gyneklog och bara be henne slänga upp benen i vädret och ta sig en titt på hinnan. jag tror inte ens den syns.

Nja, kanske inte riktigt på det viset det förstår jag. För är det nån gång man är blyg så är det väl när ens kön premiärvisas och exponeras detaljerat av någon annan. Dessutom var vi väl kanske inte riktigt nyktra....Men på de bilder/teckningar man har sett så syns den ju hyfsat tydligt och borde väl också kännas? Iaf på det viset att det tar stopp om man försöker med mer än två fingrar (för så var det), men jag hade nog räknat med att det skulle vara mera homogent på nåt sätt och lite mer påminna om något slags "lock".

<h6>[blue]Suga kuk och knulla luder, det är sånt som Gud förbjuder, draga skinnet fram och åter, det är sånt som Gud förlåter.</h6>[/blue]

ezzse

Ny medlem
Kön
Kvinna
SE är kanske inte så lätt (det finns en orsak till att gynekologer har en stark lampa i taket...) men visst kan du känna den.

Kiiruna

Ny medlem
Kön
Man
Det kan även vara så att att en tjej är oskuld men har "förlorat" mödomshinnan. Den kan ibland bara spräcks när man pysslar med något helt annat, det är tex när man rider (häst). Eller som jag, plötsligt en dag när jag var en 12 13 år så bara kom det lite blod och så var det med det. På vissa tjejer så kommer det aldrig något blod, den bara tänjs ut lite.

zoombo

Medlem
Kön
Man
Det kan även vara så att att en tjej är oskuld men har "förlorat" mödomshinnan. Den kan ibland bara spräcks när man pysslar med något helt annat, det är tex när man rider (häst). Eller som jag, plötsligt en dag när jag var en 12 13 år så bara kom det lite blod och så var det med det. På vissa tjejer så kommer det aldrig något blod, den bara tänjs ut lite.

Tänk vilken skam för de som bor i sådana länder där religionen "kräver" att det ska märkas vid penetreringen plus givetvis komma blod, och sedan så händer inget!! Kan dom rent av bli stenade eller nåt sånt...? (har sett för mycket på Monty Python tror jag..)

Har en historia på detta ämne:
En kvinna skulle gifta sig och hennes blivande man trodde att hon var oskuld. Hon sökte upp en gemensam bekant som var läkare för att få råd.
- Inga problem, jag kan transplantera dit en trumhinna. Ger samma effekt och han mäker inget.
Sagt och gjort.
En tid efter bröllopet så träffades den nyblivne mannen och läkaren av en slump. Läkaren undrade om allt var bra.
- Ja, förutom en sak. Varje gång jag säger något till frun så lyfter hon på ena benet och säger: VA? :D

Kiiruna

Ny medlem
Kön
Man

Tänk vilken skam för de som bor i sådana länder där religionen "kräver" att det ska märkas vid penetreringen plus givetvis komma blod, och sedan så händer inget!! Kan dom rent av bli stenade eller nåt sånt...? (har sett för mycket på Monty Python tror jag..)

Jo, det har gett lite upphov till problem ibland har jag hört. Ibland så kan man fuska och ibland kommer man undan med en försäkran, menjag är inte säker, när det gäller det där så är det mesta hörsägen.

Toppen