Förklara She-Male

Glimmer

Välbekant medlem
Ålder
50
Kön
Man
Jag tycker att jag är ganska väl bevandrad inom porrens värld. Men jag har som aldrig fattat det här med She-Male. Kan någon förklara för mig?

Min uppfattning är att en She-Male är från början en man som har tagit kvinnliga könshormoner för att utveckla bröst och få kvinnliga former o.s.v. En She-Male har kuk och pung, kan få erektion och utlösning. En She-Male har ingen fitta, utan blir istället penetrerad analt.

Rätta mig om jag har fel.

With proper care, the FleshLight will last a lifetime.
 

kojdavid

Ny medlem
Kön
Man
Ja det har du nog rätt i. Men man får upp samma sorts bilder om man kollar efter antingen shemales eller trannys på t.ex. porrsidor, alltså bilder på tjejer med balle. Sen kanske det bara är nåt smeknamn de fått...
 
Ålder
42
Kön
Kvinna
Shemale - En kille som är tjej, förutom könsorganet. Alltså, för det mesta så lik en tjej att man tar miste tills de drar av brallorna...

Transsexuell = någon som faktiskt har bytt sitt kön, alltså inte borde ha en snopp om det var en man från början.

Transvestit = Någon som är man och som klär ut sig till kvinna mer eller mindre ofta.

Sen har porrvärlden rört ihop de här tre begreppen, en she-male är ju faktiskt egentligen bara en "extrem" transvestit osv.

all you need is love
 

Amicus

Ny medlem
Kön
Man
Hittade lite fakta på nätet.

En person som är shemale är född som man men önskar leva som kvinna och förändrar kroppen i kvinnlig riktning med hjälp av hormoner. En shemale önskar dock inte genomgå en könsoperation. Utomlands kan vissa personer som uppträder som shemales vara transsexuella som ännu inte genomgått en könsoperation, ofta av ekonomiska skäl. När porrindustrin talar om transsexuella är det nästan alltid shemales de egentligen menar. Det finns män som dras speciellt till shemales, de tycker att shemales "förenar det bästa av två världar", dvs de har både bröst och penis. Dessa män är dock inte intresserade av de som gått hela vägen och bytt kön; de som verkligen är transsexuella

Transexuell
Det innebär ett tillstånd där den instinktiva känslan av vilket kön man tillhör, kroppsligen och socialt, inte överensstämmer med hur kroppen verkligen ser ut och hur man blir sedd av andra. Transsexualism är en medicinsk diagnos som ställs av en läkare och transsexualism har visat sig ha en biologisk grund. Ett sätt att förklara transsexualism är att säga att transsexuella har fötts med en hjärna som tillhör det ena könet och könsorgan som tillhör det andra.

Transvestit
En person som är tillfreds med sitt biologiska kön och som mer eller mindre ofta, helt eller delvis klär sig i det motsatta könets kläder, attribut och roll för att må bra. Transvestism är ett könsuttryck och har inget med sexuell läggning att göra. Det allra flesta är heterosexuella, andra är bisexuella eller homosexuella. Fördelningen är förmodligen rätt lik den övriga befolkningen. Det allra flesta transvestiter är män men kvinnliga transvestiter förekommer också, men avfärdas oftast som en tjej i manskläder eller en manhaftig kvinna. Detta kan å andra sidan upplevas som jobbigt för en kvinnlig transvestit som ju önskar att bli betraktad som man.
 

fhqwgads

Medlem
Kön
Man
Jag kunde svurit på att jag sett porrfilm med en person som har bägge sorternas könsorgan. Är det möjligt, eller sviker mig mitt minne?
 

Glimmer

Välbekant medlem
Ålder
50
Kön
Man
fhqwgads: En hermafrodit har både kuk och fitta.

With proper care, the FleshLight will last a lifetime.
 

freshman

Medlem
Kön
Man
Det finns vissa som föds till hermafroditer, men det upptäcks nästan alltid vil fördseln och ett kirurgiskt ingrepp förvandlar dem till endast vanliga kvinnor. Jag gissar att det är det bästa, eftersom att ett liv som hermafrodit trloigtvis inte är det lättaste då vissa människor inte ens kan acceptera bisexualitet.
 
Toppen