Förslag: Schemalagt chattrum

D

Dick Strokingson

Gäst
Vad tror ni om att schemalägga en chat här på Onanera.se? Vårt chattrum var tidigare öppet 24/7, men eftersom det på sin höjd var en person inne i taget beslutade jag mig för att stänga det.

Om vi däremot kör ett schema, med en "global" notis över hela forumet, om att chattrummet är öppet en viss dag mellan vissa tider, så tror och hoppas jag vi kan få lite aktivitet.

Skulle det funka?

Isåfall vill jag gärna ha förslag från er mellan vilka tider ni tror skulle passa bäst. Baserat på forumets statistik är det högst aktivitet fredag-söndag, så det känns lämpligast att schemalägga chatten en av dessa dagar.

Kom gärna med feedback (jag tål även kritik)! :)
 

reserv

Ny medlem
Kön
Man
Min tanke är bara.. Varför skulle det bli fler användare om det blev bökigare att komma åt och använda chatten?:unsure: Det känns som att det vore viktigare att diskutera frågan kring hur man raggar ny medlemmar istället dåo_O
 

Indulgence

Välbekant medlem
Ålder
62
Kön
Man
Bra idé...... alla idéer som utvecklar forumet är bra och kommer att generera nya medlemmar. / Indulgence
 

jm

Välbekant medlem
Kön
Man
Min tanke är bara.. Varför skulle det bli fler användare om det blev bökigare att komma åt och använda chatten?:unsure: Det känns som att det vore viktigare att diskutera frågan kring hur man raggar ny medlemmar istället dåo_O

Jag tror tanken är att koncentrera de medlemmar vi har under en viss period istället för att alla loggar in på olika dagar.Om vi får mer folk hit så kan man ha mer öppet men just nu känns chatten död då man knappt möter någon där (trots att folk faktiskt besöker men på olika tider)
 

Totte75

Aktiv medlem
Kön
Man
Personligen tycker jag att en av de bästa sakerna med nya Ona är just att det finns en chat och då upplever jag att det skulle vara tråkigt att schemalägga den vissa tider, att ha den öppen ibland och stängd ibland..... Så jag tycker att den ska vara öppen hela tiden, men det är bara min åsikt.
 

jm

Välbekant medlem
Kön
Man
Hittade denna gamla tråd om chat, från 2014. Finns det något intresse hos Admins att öppna en chat härinne igen? Jag tänker att det hade varit trevligt, om det funkar att öppna en chat här. :)

Rent teoretiskt går det ju använda mycircle som en chat. Skapa ett rum som är bara för "oss". Det är mer maintance med en chat än man tror, så jag tror det är därför de här på onanera inte skapar en specifik.
 
Toppen