Förslag till nya sajten

wankwank

Ny medlem
Kön
Man
Halloj! :)

Jag har varit här och smygit runt länge nu, och tyckte det var hög tid att registrera mig.

Här är två förslag till förbättringar:

* Att ha ett frameset både uppe och nere tar upp för mycket vädefull plats. Jag kör själv 1280x1024 och tycker att det är för "trångt" att surfa runt på forumet. Kan bara tänka mig hur lite plats en 1024x768-användare har tillgängligt. Med lite finulighet så skulle "personligt just nu", bannern och "online just nu" längst ned kunna få rum i den översta framen utan problem. Om tanken är att det ska komma fler banners i nedersta framen så tror jag att dessa med fördel skulle kunna placeras i forumet istället.

* Textstorleken är för liten. Visst ser man vad det står, men har man inte en skarp skärm av större/nyare modell, så får man anstränga sig. Jag tycker man måste man ha i åtanke att vi är onanister, som ofta sitter och smeker våra kön när vi "forumar". Därför tycker jag texten ska vara en smula större så att man i lugn å ro kan luta sig tillbaks istället för att sitta framåtlutat, fokuserad och kisa. Iofs kanske det skulle räcka med att öka kontrasten lite mellan texten och bakgrunden, som det är just nu så flyter texten in lite väl mycket i bakgrunden.

I övrigt är jag jättenöjd med forumet och ser fram emot många sköna stunder häromkring.

:cool:
 

Flow242

Medlem
Ålder
47
Kön
Man
Tycker man textstorleken är för liten så kan man ändra den väldigt lätt. Borde finnas under visa-menyn i din webbläsara, annars så är väl Ctrl-+ standard för samma sak.
 

wankwank

Ny medlem
Kön
Man
Tycker man textstorleken är för liten så kan man ändra den väldigt lätt. Borde finnas under visa-menyn i din webbläsara, annars så är väl Ctrl-+ standard för samma sak.

Ja, man kan ändra textstorleken i Visa-menyn i IE eller använda CTRL +/- i Mozilla. Men, när man gör detta så påverkar det alla sajter man besöker, samt att långt ifrån alla har vanan, eller ens vet, att det finns möjlighet att göra detta.
 
Kön
Man
Jag kan hålla med om att designen med ramar på alla kanter gör att det blir något kompakt och ihoptryckt i mitten. Om man har hög upplösning gör det inte så mycket men det blir svårt att se med mindre skärmar.

Men det finns ju olika skolor inom webbdesign. Det här är en design som varit och är ganska populär. Framförallt har storföretag tagit till sig sådan design. Gå in på valfri sajt så kan ni se själva. Jag kolllade några stycken på måfå som ICA, AMD processorer, Apple och alla har en kompakt förstasida och sen får man klicka vidare. Oftast vill de hålla sig till det kompakta formatet på hela sidan och börjar dela upp i små delsidor som det tar evigheter att ta sig igenom. Ett annat exempel är Telias sida.

Det finns ju också den gammaldags stilen som t ex Aftonbladet håller fast vid. Det har en lång förstasida där man måste skrolla mycket och det är mycket information att ta till sig direkt. Det kan vara för dyrt att ändra och läsarna är vana vid designen. Folk skulle nog bli upprörda om de byter till något "modernare".

Jag håller själv på med en hemsida som är ganska populär och jag har varit inne på att göra en design i samma stil som nya onanera- forumet. Men jag har så mycket information så jag får nog hålla mig till en enklare "gammal" design.

Om jag får välja så vill jag nog helst ha den typ av sida som Aftonbladet och flera andra sajter använder (även TV4, Expressen m.fl).

Men det tar tid att vänja sig vid något nytt. De som var aktiva i gamla forumet har de funktionerna och utseendet inpräntat. Man måste ge det nya tid och vartefter kanske nya funktioner tillkommer och andra faller bort.
 
Toppen