Fråga till alla kvinnor! OBS! Enbart kvinnor ;-)

Grottan

Välbekant medlem
Ålder
45
Kön
Kvinna
Jag undrar vad ni klassar som just "kvinnlig onani"?
Är det en speciell teknik eller finns det annat som skiljer oss från manlig onani?
 

Grottan

Välbekant medlem
Ålder
45
Kön
Kvinna
Förutom det uppenbara? Lite svårt att runka sin klitoris. I alla fall för mig.

Det kanske var en dum fråga om man tänker att vi skulle runka just klitoris :LOL:

Men att "runka" betyder väl inte enbart manlig onani om jag har förstått rätt?


Sedan är det ju bra att veta vad som räknas som just "Kvinnlig onani" så att @challe inte ska behöva städa efter mig i framtiden ...
 

LindaEP

Välbekant medlem
Det kanske var en dum fråga om man tänker att vi skulle runka just klitoris :LOL:

Men att "runka" betyder väl inte enbart manlig onani om jag har förstått rätt?


Sedan är det ju bra att veta vad som räknas som just "Kvinnlig onani" så att @challe inte ska behöva städa efter mig i framtiden ...
Själv kallar jag det jag gör för att klittra. Men kärt bar har många namn....
 

Coq4Fun

Välbekant medlem
Kön
Man
Ursäkta ett manligt inlägg men... Runka ska nog helst bara användas i manligt sammanhang. Ursprungsbetydelsen är "röra från sida till sida" gunga, vagga. Jmfr ordet "sumprunkare", som var en inhyrd person som gungade skötbåtarna under natten, så att fisken i sumpen (ett mot sjön hålat fack) fick friskt vatten och kunde hållas till liv. Kunde ofta vara en kvinna och som hade fler båtar att runka.
Man skulle väl kunna jämföra det med att stimulera clitoris från sida till sida, men har blivit så allmänt vedertaget att det i sammanhanget undantagslöst är den manliga stimuleringen som avses.
Pulla, onanera, masturbera eller det nyuppfunna klittra, duger väl gott. ;)
Pulla har nog, sedan 100 år bakåt i tiden, alltid varit det som killar använt när de ska beskriva hur de gör med fingrarna mot/med en tjej.
 

Grottan

Välbekant medlem
Ålder
45
Kön
Kvinna
Ursäkta ett manligt inlägg men... Runka ska nog helst bara användas i manligt sammanhang. Ursprungsbetydelsen är "röra från sida till sida" gunga, vagga. Jmfr ordet "sumprunkare", som var en inhyrd person som gungade skötbåtarna under natten, så att fisken i sumpen (ett mot sjön hålat fack) fick friskt vatten och kunde hållas till liv. Kunde ofta vara en kvinna och som hade fler båtar att runka.
Man skulle väl kunna jämföra det med att stimulera clitoris från sida till sida, men har blivit så allmänt vedertaget att det i sammanhanget undantagslöst är den manliga stimuleringen som avses.
Pulla, onanera, masturbera eller det nyuppfunna klittra, duger väl gott. ;)
Pulla har nog, sedan 100 år bakåt i tiden, alltid varit det som killar använt när de ska beskriva hur de gör med fingrarna mot/med en tjej.
Jag vände mig till kvinnor av en anledning! Men självklart känner en man ett behov av att rycka in och ge sin syn ...

"Ursprungsbetydelsen är "röra från sida till sida" gunga, vagga" liknar väl mer vad jag gör när jag runkar än vad du gör när du runkar - eller?

Att pulla har nog 100 år på nacken och det kanske dagens unga behöver upplysas om ... Alltså flicksnärtor som hånar äldre män ...
 

LindaEP

Välbekant medlem
Ursäkta ett manligt inlägg men... Runka ska nog helst bara användas i manligt sammanhang. Ursprungsbetydelsen är "röra från sida till sida" gunga, vagga. Jmfr ordet "sumprunkare", som var en inhyrd person som gungade skötbåtarna under natten, så att fisken i sumpen (ett mot sjön hålat fack) fick friskt vatten och kunde hållas till liv. Kunde ofta vara en kvinna och som hade fler båtar att runka.
Man skulle väl kunna jämföra det med att stimulera clitoris från sida till sida, men har blivit så allmänt vedertaget att det i sammanhanget undantagslöst är den manliga stimuleringen som avses.
Pulla, onanera, masturbera eller det nyuppfunna klittra, duger väl gott. ;)
Pulla har nog, sedan 100 år bakåt i tiden, alltid varit det som killar använt när de ska beskriva hur de gör med fingrarna mot/med en tjej.
Typisk mansplaining.........
 
Toppen