Glidmedel?

pussycat00

Välbekant medlem
Kön
Kvinna
Jag gillar ej gummi! Hur våt man än är så gör det ont eft en stund o gummit är supertorrt. Har testat m vanl glidmedel, men det räcker typ i två sek sedan är det borta. Det brukar sluta m att jag blir frustrerad o gummit åker av o då glider det hur bra som helst. MEN det känns inte direkt bra eft... Har ni ngn koll på glidmedel? En kompis pratade om att det skulle finnas ngt superglidmedel som man kunde anv på gummi, men hon visste ej vad det hette. Vet ni?
 

hotpants

Aktiv medlem
Kön
Kvinna
kanske pjur funkar...är ett silikon baserat glidmedel.
vet inte vad som är VANLIGT glid medel för dig??

har inte hört talas om detta superglid...
 

tiger_mjau

Medlem
Kön
Man
Något som jag tycker fungerar väldigt bra är Eros Woman. Misstänker att det är samma produkt som Skeda tipsa om, fast med ett annat namn. Finns en bra recension via länken.

Har ett minne av att man inte ska använda silikonbaserade glidmedel till leksaker som är gjorde av silikon. Något med att glidmedlet kan lösa upp ytan på leksaken. Har dock inga belägg för det, så jag kan ha fel. :)
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
ska man ha vatten- lr silikonbaserat?
silikon torkar ut de vaginala slemhinnorna, så det r ingen hit i längden

kondomer trivs inte ihopa med en av dem... kommer inte ihåg vilken

kör sj med det som sälj på apoteket när det behövs
vattenbaserat & ingen hit, men det funkar
 

icka

Moderator
Staff Member
Kön
Kvinna
Silikonbaserat eller vattenbaserat funkar båda två med kondom eller pessar. Däremot blir det knas med oljebaserade produkter (t ex barnolja, som annars är en av mina favoriter).

Det bästa jag har testat är Toyfluid från Fun Factory. Halt och mysigt utan störande lukt. Dessutom räcker det läääänge och funkar bra ihop med olika leksaker.
 

pussycat00

Välbekant medlem
Kön
Kvinna
Tack allihopa! Jag hade klick fr apoteket, men jag tyckte inte det funkade så bra. Sedan så hade jag rört ihop det där m silikonbaserade glidmedel - trodde att gummit inte tålde det, men det är ju leksaker som inte tål det! Ska absolut prova ett silikonbaserat då! :)
 

Dexter

Medlem
Kön
Man
Testa med pumpflaskorna med Liquidsilk... silikonbaserat überskönt slajmigt glid
 

Xenon

Aktiv medlem
Kön
Man
Även leksaker tål silikonbaserat. Det är oljebaserade som gör att gummin spricker och oönskade grejigrejer händer.
 

pussycat00

Välbekant medlem
Kön
Kvinna
Var på apoteket häromdagen o inhandlade silikonbaserat glid, men jag har ej hunnit prova det ännu... :)
 
Toppen