Hur många är som jag, omskurna, berätta gärna!

Slät&omskuren

Aktiv medlem
Ålder
64
Kön
Man
Berätta om ni är omskurna, och om du är tjej, berätta om hur du ser på det. Jag är omskuren, och ser bara fördelar med det, men många verkar ha en annan uppfattning. Berätta!
 
K

kekedk

Gäst
Jag är omskuren. Hände när jag var kanske 6-7 år, minns inte riktigt. Det var på grund av trång förhud. Jag hade hellre haft min kvar. Ser mycket snyggare ut. Visst är det marginellt lättare att hålla rent osv. En del påstår att man kan ha sex längre pga. okänsligare ollon, vet inte då jag inte kan jämföra före och efter.
 

Indulgence

Välbekant medlem
Ålder
62
Kön
Man
Lät operera bort 3/4 (kirurgens beslut) av förhuden i 20-års åldern. När pojkpitten började växa i puberteten, så blev öppningen i förhuden för trång. Detta ledde till väldigt smärtsamma självsprickningar, när jag trots försiktigt runkande fick maxstånd med förhuden "som en polotröja".
Minns dom åren innan som lite begränsande, trots hudkräm och annan uppvärmning av förhuden.

Ingreppet gjordes med lokalbedövning och pojkpitten som med åren utvecklats till en fullödig manskuk bandagerades med gasbinda som hade hål för urinen. Veckan innan jag fick pilla bort bandaget gick raskt och stygnen upplöstes av sej själv. Små bitar plockade jag enkelt bort ur kukhuden med pincett.

Vill gärna minnas min första dunderståkuk efter konvalecensen. Hade jag verkligen så stort ollon, nu när förhuden inte begränsade uppsvällningen. Var nog en rätt stolt kukinnehavare, i de sammanhang jag visade upp min erektion. :)

Så här i efterhand är det inte svårt att inse att det där skulle jag gjort flera år tidigare. Har heller aldrig ångrat det, och det har pratat med flera om på detta forum - som går runt med för trång förhud i vuxen ålder.
Har heller aldrig känt av okänsligt ollon. Det fungerar utmärkt, så sent som idag på förmiddagen..... :D
 

_Johan

Välbekant medlem
Kön
Man
Lät operera bort 3/4 (kirurgens beslut) av förhuden i 20-års åldern. När pojkpitten började växa i puberteten, så blev öppningen i förhuden för trång. Detta ledde till väldigt smärtsamma självsprickningar, när jag trots försiktigt runkande fick maxstånd med förhuden "som en polotröja".
Minns dom åren innan som lite begränsande, trots hudkräm och annan uppvärmning av förhuden.

Ingreppet gjordes med lokalbedövning och pojkpitten som med åren utvecklats till en fullödig manskuk bandagerades med gasbinda som hade hål för urinen. Veckan innan jag fick pilla bort bandaget gick raskt och stygnen upplöstes av sej själv. Små bitar plockade jag enkelt bort ur kukhuden med pincett.

Vill gärna minnas min första dunderståkuk efter konvalecensen. Hade jag verkligen så stort ollon, nu när förhuden inte begränsade uppsvällningen. Var nog en rätt stolt kukinnehavare, i de sammanhang jag visade upp min erektion. :)

Så här i efterhand är det inte svårt att inse att det där skulle jag gjort flera år tidigare. Har heller aldrig ångrat det, och det har pratat med flera om på detta forum - som går runt med för trång förhud i vuxen ålder.
Har heller aldrig känt av okänsligt ollon. Det fungerar utmärkt, så sent som idag på förmiddagen..... :D
Bra beskrivning om hur det varit. Spännande att läsa.
 
D

Deleted member 26814

Gäst
Stolt omskuren!
Doktorns beslut då kuken var större än förhuden.
Det vållade stora problem...ofta.
 

Toeman

Ny medlem
Kön
Man
Jag fick göra en omskärelse i vuxen ålder så har bra erfarenhet både före och efter

Fick problem med både sträng och att förhuden blev trång. Var väldigt orolig över ingreppet och ville inte bli beroende av en hudlotion så fort man skulle runka. Har sett för många amerikanska filmer

Själva ingreppet var inte så farligt. Var mest otäckt i tanken men jag vågade definitivt inte titta ner. Man var rejält bedövad så kände ingenting.

Åkte hem med ett stort bandage. Var tjockare än en colaburk Första natten vaknade jag av rejäl smärta, kan inte styra över ståndet när man sover. Kändes som alla stygn sprack! Tror jag räknade till 27 stygn i efterhand.

Man var svullen och öm ganska länge. Svårt att hålla sig, man ville ju testa hur den fungerar

Så här i efterhand önskar jag att jag gjort det mycket tidigare. Jag är sjukt nöjd med både utseende och funktion och att hålla rent är det minsta problemet.

Har inte tappat någon känsel vad jag märkt. Ollonet har inte fått hårdare hud och att runka utan glid/lotion går alldeles utmärkt.

Undrar ni något är det bara att fråga på
 

Slät&omskuren

Aktiv medlem
Ålder
64
Kön
Man
Rådgör noga med läkaren före operation. Ta bort så mycket som möjligt, en rest av förhuden blir bara irriterande. Var ärret placeras bör läkaren bestämma. Sövning eller lokalbedövning får läkaren bestämma. Efter operationen får du alla råd du behöver, men ett råd kan jag ge: Rulla på en kondom när du ska duscha, under den första veckan. När suturerna släppt, efter tre-fyra veckor kan du börja med aktivitet. Räkna med att det tar ett år innan det fullständigt läkt. circlistpunktcom innehåller en del vettig information.
 

Toeman

Ny medlem
Kön
Man
Jag tog mitt privat. Kostar inget så länge du inte gör det för utseendets skull. Avsevärt kortare väntetid än via landstinget.

Det där med kondom när man duschar har jag inte hört. Jag kom första gången efter två veckor, behövde inte göra mycket då kan jag säga Dock får man vara väldigt försiktig. Samlag måste man vänta med tills det är ordentligt läkt. Ungefär två månader väntade jag, så klart vara väldigt försiktig i början där också. Sen märker du själv hur mycket du kan belasta men ta det lugnt första året.

Mitt råd är att ta bort allt. Du kommer garanterat bli nöjd
 

C_gbglek

Medlem
Kön
Man
Har fått operera bort två ggr då det vart för trångt. Första gången spara dom lite. Men vart problem så dom tog bort allt till slut. Skönt o slippa problemen. Men lite avis på er med fungerande förhud
 

Snafft

Medlem
Kön
Man
Till er som är omskurna? Hur funkar det när ollonet skaver mot tyget i kallingarna? Blir huden hårdare och därmed mindre känslig eller hur funkar det? :)
 

Toeman

Ny medlem
Kön
Man
Inget skav och har inte märkt någon minskad känslighet. Snart 6 år sedan operation.
Som jag skrev tidigare så är jag otroligt nöjd med resultatet.

Kan tillägga att jag ofta får kommentarer om att jag har en väldigt snygg kuk (y)
 

Janne99

Välbekant medlem
Kön
Man
Jag blev opererad i tonåren. Har ett stort ollon och förhuden var för trång. Trivs bra med det. Har lite hud kvar på undersidan precis under ollonet. Skönt med stimulering där.
 

maguno

Välbekant medlem
Kön
Man
Omskar mig i 50-årsåldern. Hade kort sträng och trång förhud. Det bästa tänkbara resultat. Gillar när ollonet är framme. Det blev större efter operationen. Är stolt över resultatet
 
K

KjellKåt

Gäst
Omskuren vid 20 års åldern.
Krävdes mod att ringa vårdcentralen och förklara att jag hade trång förhud.
Fick läkartid till ett sjukhus där man fick visa lillen för en läkare, som konstatera att jag var i behov av operation.
Fick recept på en spruta som jag ska ha innan operation, var östrogen för att jag inte skulle få stånd.
Tog en vecka så blev jag kallad till sjukhuset.
Skulle vara nyduschad på morgonen innan besöket, fick klä av mig för att sätta på mej en lång rock.
In till en sköterska som skulle raka mig runt kuken vet inte om hyveln var slö men kändes som att hon försökte dra bort stråna.
Sedan var det väntan, till slut fick jag gå in i ett operations rum, in kommer en läkare och några sköterskor.
Drar på en del operations dukar kring kuken, sedan häller dom något kallt.
Nu känner jag bedövnings nålen, märks knappast.
Sedan vet jag inte vad dom gör förren dom börjar sy, det känner jag för bedövningen håller på och släppa.
Dom gör en påsliknande omslag som lillen ska vara i.
Inga besvär efter, tar bussen hem.
Nästa morgon vaknar jag med ett super stånd, nu är det lite skillnad på min kuk slak och styv så gissa vad suturen sprack.
Tog nog en vecka innan jag kunde runka normalt och knulla gjorde jag alldeles för tidigt.
Kuken har fungerat bra efter det så ångrar inget.
Ska du görat raka dig innan där ner själv.
 
K

KjellKåt

Gäst
Då går det nog under skönhets operation. Då får du betala det.
Avråder dig göra det.
 
Toppen