Hur man bäst saboterar ett förhållande

  • Thread starter Carl Michael Bellman - stängd på egen begäran
  • Startdatum
C

Carl Michael Bellman - stängd på egen begäran

Gäst
1. Ljug. Detta är den mest grundläggande och mest effektiva tekniken. Ljug gärna om viktiga saker som sex och vad du känner för din partner. Se sedan till att lögnen uppdagas.

2. Se ner på dig själv. Kombinera gärna med självdestruktiva tendenser. Visa tydligt att du inte är värd att älska.

3. Skuldbelägg. Lägg alltid skulden för allt som går fel på din partner och kräv att få veta vad den andre ska göra åt saken. Betona hur mycket du gjort för den andre och fråga varför du aldrig får något tillbaka.

4. Ställ krav. Var helt ovetande och oförstående om din partners behov och framhäv istället dina egna. Betona hur dåligt du mår och att det är hög tid att den andre gör något åt saken. Särskilt effektiv är denna strategi i sängen.

5. Undvik känslomässig närhet. Bjud inte på dig själv. Visa tydligt att du inte vågar släppa in den andre. Du har ju ändå inget som är värt att se, se punkt 2.

6. Prata inte. Det finns risk att samtal leder till kommunikation och det kan allvarligt sabotera samtliga ovanstående strategier. Om du absolut måste prata, vara noga med att säga en sak och tydligt signalera att du menar en annan.

Om målet är att tillfoga så stor emotionell smärta som möjligt använder man lämpligen inte dessa strategier helt konsekvent. Att på ett oberäkneligt sätt kasta partnern fram och tillbaka mellan hopp och förtvivlan utan att denne vet vad som gäller just idag kan vara mycket effektivt.

Någon som har andra tips?
 
N

nickespecial (slutar på egen begäran)

Gäst
Ok,6 saker för ett misslyckat förhållande.:sleep:

Varför vill någon veta hur man sabba sitt förhållande.
(det är ju bara att vara otrogen , det skadar den andra mest )
inte bara nu utan framåt i tiden också.

Det är bättre att skiljas som vänner att komma överens om att det inte funkar.
(vilket det är alltid surast för den som har känslor och är oftast oförstående)
Så stryk det där med vänner, men det är det bästa.
 

litekinkykille

Moderator
Staff Member
Kön
Man
Jag anar en inte så liten bitter ironi hos Bellman. Dessvärre kan jag känna igen många av punkterna alltför tydligt. Tänker på mitt ex...

Jag var VÄLDIGT tydlig på många av punkterna ovan, men va f-n hjälpte det? Till slut så fanns det ju inget annat än att bara klippa tvärt och hårt, men då blev det annat ljud i skällan skall jag säga. Tror att hon blev förvånad tillochmed, inte kunde väl han den där som alltid kom tillbaka och förlät mena allvar?

Efter den smällen har jag mer förståelse hur det kommer sig att människor stannar i förhållanden de borde avsluta snarast. Inte minst tjejer som misshandlas tex.

Alltid svårt att se klart när man är mitt uppe i det.

Förutom min utsvävning; visst var väl syftet något sånt Bellman?
 

Flow242

Medlem
Ålder
47
Kön
Man
7. Prata om ditt ex - Jämför gärna, fast självfallet bara på de punkter där exet var bättre.

8. Kritisera - Rikta speciellt in dig på sådant som är omöjligt, svårt eller i nödfallfall väldigt dyrt att ändra på. Skulle personen ändra på sig, kritisera då personen för att han/hon inte längre är densamme som den du förälskade dig i.

9. Begär överraskningar - Men se till att göra det så ofta att det aldrig kan bli en överraskning! Kan med fördel kombineras varannan dag med lite kritik för hur tråkig personen alltid är.

10. Var otrogen - Garanterad förödelse varje gång. Extra effektivt om ni är särbo eller din partner veckopendlar, var ångerfull, betona hur ensam och ouppskattad du känner dig, repetera until famous.
 
N

nickespecial (slutar på egen begäran)

Gäst
Bellman , flow242 ni är ena pärlor i natten.;)
 
Toppen