jeans rumpa

erik99

Medlem
Kön
Man
Jag är väldigt artig när det gäller damer. I det här fallet t ex skulle jag absolut säga "damerna först" om vi båda skulle gå upp för trappan:

 

erik99

Medlem
Kön
Man
Vi män kan ibland tycka det är lite träligt att vara smakråd åt kvinnor som ska prova kläder men ibland får vi offra oss. Så när Kate Compton envisas med att prova underkläder får vi väl försöka härda ut.


 

erik99

Medlem
Kön
Man
Ni kanske börjar bli trött på mig men nästa exempel ger jag bara för att ni måste stoppa alla damer från att titta på klippet. Den här modellen testar tajta leggings och naturligtvis kan vi kasta ett öga på dem. Men sedan en bit in i avsnittet blir det riktigt allvarligt för hon tar upp ämnet cameltoe och ger tips om hur kvinnor kan undvika att få det (att hon själv just då uppvisar en alldeles förtjusande cameltoe förklarar hon avväpnande med att hon inte har några trosor under). Vi borde (efter vi tittat oss mätta) påverka Youtube så att denna video tas bort för vi vill ju inte att damerna ska sluta med att visa cameltoe, eller hur?

 
  • Gilla
Reactions: l77

challe

Moderator
Staff Member
Kön
Man
Ni kanske börjar bli trött på mig men nästa exempel ger jag bara för att ni måste stoppa alla damer från att titta på klippet. Den här modellen testar tajta leggings och naturligtvis kan vi kasta ett öga på dem. Men sedan en bit in i avsnittet blir det riktigt allvarligt för hon tar upp ämnet cameltoe och ger tips om hur kvinnor kan undvika att få det (att hon själv just då uppvisar en alldeles förtjusande cameltoe förklarar hon avväpnande med att hon inte har några trosor under). Vi borde (efter vi tittat oss mätta) påverka Youtube så att denna video tas bort för vi vill ju inte att damerna ska sluta med att visa cameltoe, eller hur?

Lugn! Vi tröttnar inte
 

erik99

Medlem
Kön
Man
Lugn! Vi tröttnar inte

Tack Challe, då vågar jag fortsätta.

Jag vill rikta fokus mot ett problem vi inte stött på tidigare. Vi har berört cameltoe men det finns i dessa unga damers liv ytterligare ett stort problem. En av de verksamheter de med förstjusning utövar är att iförda mycket tajta leggings via en s k squat placera sina välformade bakdelar i en för betraktaren gynnsam position. Varför flickorna känner detta behov är för mig en gåta men inget som direkt bekymrar mig.

Nu uppstår problemet att vissa fabrikat inte klarar ett s k squat test, de är alltså inte squat proof. Jag är en enkel man så jag trodde till en början att det betydde att byxorna sprack, det var därför med spänd förväntan jag studerade en video där testerna skulle visa leggings som inte var squat proof. Tajta leggings spändes över charmerande bakdelar men inga leggings sprack. Förvånad (och lite besviken) forskade jag vidare, det visade sig att squat proof innebär att vid en utförd squat så blir inte materialet genomskinligt. Beväpnad med denna information tittade jag på videon igen och nu när jag visste vad jag skulle leta efter så kunde jag konstatera att det tydligen finns flera fabrikat som verkligen inte klarar ett squat test. Man ser utsökta bakdelar iklädda string trosor (och ibland utan) rakt genom materialet.

Nu skulle man tycka att information om vilka märken som klarat dessa test skulle spridas mellan konsumenterna men jag kan konstatera att så inte är fallet. Denna brist på kommunikation har därför inneburit att ett flertal unga damer tagit som sin uppgift att utföra squat test på leggings samt lägga ut sina resultat på Youtube. Eftersom antalet leggings är begränsat och antalet villiga damer verkar obegränsat innebär det att samma märke testas om och om igen. Ingen man har ännu dock känt sig föranlåten att påpeka detta faktum för testarna så verksamheten fortgår.

Kvaliteten på dessa testar varierar men för att ni ska få en känsla över hur det går till ber jag er titta på nedanstående inslag. Efter ca 2:30 konstaterar den unga damen att dessa leggings inte klarat testet, något vi själva med förtjusning kan konstatera och upplevelsen blir inte sämre av att hon glömt att ta på sig några trosor. När det gäller konsumentupplysning kan man notera att vi rört oss långt ifrån Sverker Olofsson och Plus.


Om ni som jag vill utforska detta fenomen ytterligare kan ni med fördel söka på "leggings squat proof" eller "leggings squat test" i Youtubes sökfält. Och om någon dam vänder sig till dig och vill ha hjälp med en squat test, tacka inte nej hur upptagen du än är. Tänk på att det är svårt för dem att placera bakdelen i korrekt position och samtidigt se resultatet, de behöver därför vår hjälp. Kan vi hjälpa till bör vi göra det.
 

erik99

Medlem
Kön
Man
Ämnet är egentligen "jeans rumpa" och då kan jag rekommendera den här godingen som till allmän förnöjelse bestämt sig för att testa tajta jeans. Hon har en ganska rejäl rumpa och de som gillar det på damerna får därmed sitt lystmäte tillgodosett.


Sedan kan ni inte missa när hon utför sina squat test. Hon är verkligen fixerad vid sin rumpa (som vi alla är) vilket hon nämner i videon. Egentligen så tycker jag om en aning mindre rumpor än vad hon har men hennes entusiasm för ämnet smittar av sig och jag finner det absolut inte obehagligt att tillbringa några minuter med henne.

 
Toppen