Kvinnligt: Infektion vs mens?

BunnyButt

Medlem
Kön
Kvinna
Jag har ställt samma fråga på ett annat forum, men har bara blivit påhoppad av moralister, så jag hoppas jag får ett vettigare svar här ;)

Min fråga är: Kan mensen utebli om man dragit på sig en livmoderinfektion?

Min mens är löjligt lättpåverkad av stress etc, men just nu är det inget dylikt som spökar och den har dragit en dryg vecka över tiden (nej, jag är inte gravid).

Pga av lite slarv (vilket involverade anala lekar, båda somnade mitt i, han fick en våt dröm och kröp på - i sömnen igen... och väckte mig... men då var det försent.. ;-P) så funderar jag naturligtvis.

Har ingen svamp eller liknande (vad jag märkt - och sådant brukar man ju märka..), men däremot har jag haft ont från och till i livmoderregionen ett längre tag.

Vad tror ni? Börjar fundera på att uppsöka min gynekolog, men lider av en lätt släng av gyn-skräck, så jag drar mig för det in i det sista... ;-P
 

Snacksalig

Medlem
Ålder
48
Kön
Kvinna
Jag är inte säker på om mensen påverkas av livmoderinfektion.

Men om din mens påverkas av stress så kan man ju tänka sig att det är en orsak till att mensen uteblir? Att du oroar dig för att du har en livmoderinfektion menar jag!

Har du feber eller illaluktande flytningar så är det nog nödvändigt att söka läkare.

Om jag vore du skulle jag ringa sjukvårdsuplysningen och prata med dem först.

Det är ju tillräckligt jobbigt att oroa sig för utebliven mens, när man inte vet vad det kan bero på.

Önskar dig lycka till:love:
 

BunnyButt

Medlem
Kön
Kvinna
Jag är inte säker på om mensen påverkas av livmoderinfektion.

Men om din mens påverkas av stress så kan man ju tänka sig att det är en orsak till att mensen uteblir? Att du oroar dig för att du har en livmoderinfektion menar jag!

Har du feber eller illaluktande flytningar så är det nog nödvändigt att söka läkare.

Om jag vore du skulle jag ringa sjukvårdsuplysningen och prata med dem först.

Det är ju tillräckligt jobbigt att oroa sig för utebliven mens, när man inte vet vad det kan bero på.

Önskar dig lycka till:love:


Tack för ditt svar.. möjligt att jag oroar mig för infektionen och därmed... tja ;) kroppen är intressant. Inga konstiga flytningar, inget sådant. Nå.. jag väntar några dagar till och ser.. den kanske bara inväntar löning - det har ju hänt förr ;)
 
Toppen