Kvinnors onani, varför sällan?

Snusmumrik1

Ny medlem
Kön
Man
Jag undrar bara om det stämmer som många säger, att tjejer onanerar mycket mindre än killar, och så undra jag varför?
Kan bara inte förstå varför...
Det kanske ligger kvar mycket i det gamla att kvinnan ska vara underställd mannen och därför kanske inte få njutning?
Men borde det verkligen göra att man onanerar mindre för den delen?
För mig skulle de då iaf vara tvärtom:p
Ni tjejer som är här inne kanske inte hör till den kategorin som inte onanerar mycket, men ni kanske har en förklaring?

Hade lust att starta en liten diskussion...:)

Hej:)
 

sweetheart

Medlem
Kön
Man
Det är ren biologi helt enkelt. Vi tjejer behöver inte ha lust för jämnan.

[blue]When everything comes your way, you're probably in the wrong lane.[/blue][/size=1]
 

Gizza

Välbekant medlem
Kön
Kvinna
Jag tror att tjejer och killar onanerar lika mycket, men fortfarande år 2005 är det tabu att prata om kvinnlig onani, så det är därför jag tror att man tror att killar onanerar mer än tjejer.
 

Snusmumrik1

Ny medlem
Kön
Man
Ja inte kan det vara biologiskt i alla fall, för varför skulle gud gjort männen kåta som fan men kvinnorna inte brydda alls?
Det skulle bara ställa till problem...

Hej:)
 

galen

Medlem
Kön
Man
snusmumrik1 haha aa fan men så är d ju att d ställer till en massa problem... men biologiskt sett så me tanke på att kvinnan har typ möjlighet att bli gravid en gång i månaden och mannens relativt dåliga sperma livslängd så är d ju bättre om en man är kåt ofta så då väl kvinnan kan bli med barn så finns det en man där som kan tömma... å föra sina gener och männskliga släktet framåt :)
 

Flow242

Medlem
Ålder
47
Kön
Man
Jag tror nog sweetheart träffat rätt. Kvinnan behöver inte vara ständigt "brunstig", medan mannen bör vara redo när kvinnan behagar. Vore ganska knasigt för fortplantningen om hanen tvärvägrade, och inget bra för populationen alls om honan bara tog första bästa.

Naturen är så fiffig, lite för fiffig ibland. Men ingen mening att försöka motarbeta den.
 

Lolliboy

Medlem
Kön
Man
Bortsett från att alla tjejer jag känner onanerar oftare än mig just nu då, så låg jag
alltid efter mot mina kåta tjejkompisar förr också..med undantag för någon av dom som
var lite mer mänsklig med bara någon gång om dagen då kanske... Uuh...kom just på att
jag har en bekant som är tjej som inte är så onaniglad...så jag ändrar mig och säger
alla tjejer jag känner bra.. :)

---
Ärlig, nyfiken, fantasifull, drömmare, lättsnackad.. :)
 

Bella

Ny medlem
Kön
Man
det beror på varför man onanerar. killar onanerar nog för att man har sån lust så man måste. tjejer måste bli tända. Själv kan jag va utan ett par veckor om inget tänder mig, men just nu är jag inne i 2-3 gånger om dan för jag har en så het mail kompis som gör mig galen hela tiden med sina kåta mail. jag har också börjat onanera mer sen jag erkände att jag var bisexuell. kanske för att det öppnat fler dörrar i mina fantasier?
 
Kön
Man
Onanerar rätt ofta i perioder. E inne i en "en om dan-period" nu eftersom jag just nu jobbar hemma om dagarna med programmering. Det innebär att jag har all möjlighet i världen att stilla mina lustar när jag känner för det. Mmmmm. Dessutom blir koncentrationen faktiskt bättre efter.


To heaven and back again
 

sep

Medlem
Kön
Man
Originally posted by subway_to_ecstasy

Onanerar rätt ofta i perioder. E inne i en "en om dan-period" nu eftersom jag just nu jobbar hemma om dagarna med programmering. Det innebär att jag har all möjlighet i världen att stilla mina lustar när jag känner för det. Mmmmm. Dessutom blir koncentrationen faktiskt bättre efter.

Jag jobbar också hemma och brukar göra det en gång om dagen med. Vet inte varför, men det har blivit viktigare med rutiner i mitt liv på sistone. Dessutom passar det bra med träningen, onanera efter träningen innan duschen... :) I början när jag jobbade hemma så kunde dagarna gå åt till att surfa efter porr eller slörunka, men nu har jag disciplinen inne (eller så har jag blivit äldre) haha. Eller nåt!

To heaven and back again

...
don't bust that nut just yet
 

Kuken

Medlem
Kön
Man
Originally posted by Bella

det beror på varför man onanerar. [red]killar onanerar nog för att man har sån lust så man måste[/red]. tjejer måste bli tända. Själv kan jag va utan ett par veckor om inget tänder mig, men just nu är jag inne i 2-3 gånger om dan för jag har en så het mail kompis som gör mig galen hela tiden med sina kåta mail. jag har också börjat onanera mer sen jag erkände att jag var bisexuell. kanske för att det öppnat fler dörrar i mina fantasier?
Det där håller jag inte med om för egen del. Om jag bara skulle onanera när jag verkligen var kåt och hade möjlighet, så skulle det inte bli mer än kanske en gång i veckan, eftersom de tillfällen då man verkligen har lust infaller vid högst olägliga tidpunkter. T ex när man sitter på en lektion och fantiserar om nån vacker flicka i bänken framför eller så. :p
Ändå onanerar jag ungefär en gång om dagen i snitt, men ofta är jag inte alls sugen när jag "bestämmer mig" för att göra det. Men det är ju en trevlig syssla, och man vet ju att man kommer att bli upphetsad om man bara håller på en stund, så varför inte börja ändå? :D
Det trevligaste är dock om man håller sig i en vecka eller så, så att man verkligen ÄR så kåt att man bara måste. :p
 

kille20

Medlem
Kön
Man
Har det inte med biologi att göra, kvinnor är kåta vid ägglosningen vi män måste vara kåta jämt för att kunna göra kvinnor med barn när de har ägglosning.

Kåt Kille
 
J

jennybi -LÅST-

Gäst
Jag tror det är en kombination av det ni säger. Dels den biologiska förklaringen, dels att det varit mer "tabu" med det att tjejer onanerar. Jag onanerar varje dag, och de kompisar man kan prata med om sånt gör det ungefär lika ofta som jag. Jag och mina kompisar kanske inte är representativa, men...

Live to pump, pump to live
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
hoppas Jennybi, hoppas att ni e representativa.
du å dina kompisar...





Smisk! känslan som sitter i
 

Rödluvan

Medlem
Kön
Kvinna
Tycker att det går i vågor, just nu (hmmm, just nu, senaste 6 månaderna närmare bestämt, wow) är jag inne i en period som jag helt enkelt inte kan få nog. Onanerar ett par gånger om dagen, har sex några gånger i veckan.

Vad jag däremot har märkt är att ju mer sex jag får( har, utövar, whatever) desto starkare sexdrift får jag. Om jag däremot inte har sex på länge (ingen partner till exempel) går sexdriften ner, jag slutar till och med att onanera och saknar det inte ens.

Fast just nu tänker jag INTE sluta med vare sig det ena eller det andra!
 

Rödluvan

Medlem
Kön
Kvinna
Originally posted by marlboro

ride on rödluvan ... ride on

Japp, absolut, ser ingen direkt anledning att sluta med det!

Smeker mig själv till en underbar orgasm, sedan mailar jag min älskare för att beskriva i detalj vad jag fantiserade om medan jag gjorde det, för att sedan uppfylla mina fantasier ihop med honom, JA TACK!!
 

marlboro

Medlem
Kön
Man
Originally posted by Rödluvan

Originally posted by marlboro

ride on rödluvan ... ride on

Japp, absolut, ser ingen direkt anledning att sluta med det!

Smeker mig själv till en underbar orgasm, sedan mailar jag min älskare för att beskriva i detalj vad jag fantiserade om medan jag gjorde det, för att sedan uppfylla mina fantasier ihop med honom, JA TACK!!

smek dej själv och lägg in texten i dina mail till allas glädje ;)

live to ride!
 
Toppen