Lesbisk? Eller bara fördomar?

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
51
Kön
Man
Hmmm, är lite fundersam över en tjejkompis. Hon mår inte alltid så bra, drar sig undan ibland o uppför sig lite "skumt". Lite känsligt att fråga, och egentligen har jag inte med det att göra alls. Men det är så att jag börjat undra över hennes sexuella läggning, om det är det som spökar? Och jag tänkte höra med er, vad ni tror? Det är ju helt anonymt, och verkligen snällt undrat:

Hon ser "normal" ut, varken särskilt snygg eller ful,
Kort hår som en kille tidigare, men nu längre
Hon har ingen kille, har inte haft på flera år
Hon klär sig lite som en kille, bylsigt
Hon snusar
Hon jagar med gevär
Hon gillar motorcyklar
Hon har några rätt manhaftiga väninnor :D (mc-brudar med kort hår o så.... :D)

Nu vill jag göra klart att jag tycker det är helt okej att va homo- eller bisexuell. Jag skulle inte ha något ALLS emot henne om hon berättade att hon föredrar tjejer.. Nästan tycka bättre om henne, eftersom det känns som att det är något som inte stämmer.

Bögar är ofta lättare för mig som kille att upptäcka... Inte alla såklart, man kan inte generalisera, men många bögar uppträder rätt feminint, talar lite kvinnligt, klär sig väldigt fåfängt med scarfar och så, och söker min blick på ett sätt som dom flesta killar inte gör... Hur stereotypt låter inte det? :D Haha, jag är medveten om att det är politiskt inkorrekt att säga så, men håll med - är det inte lite så?? :)

Jag har självklart inte tänkt konfrontera henne. Hon får vara precis som hon vill, och jag tycker hon är okej i vilket fall som helst..

Men vad tror ni om en tjej så som jag beskriver? Är hon omedvetet (eller medvetet) som en kille, för att hon vill attrahera tjejer? Eller är det bara jag som är ute och cyklar? :D:cool:
 

Scorpio

Medlem
Kön
Man
Fåfäng klädsel som scarfar och så? Är det bögigt? Hähä du. Läderställ och feta solbrillor. Då börjar vi snacka riktiga karlar.

Tillbaka till din tjejkompis så ser jag inte någon anledning att hon skulle vara mer homosexuell än någon annan. Och inte heller varför du skulle bekymra dig om det heller, så vida du inte tänkt att stöta på henne. Jag antar att det säkerligen är ett sätt att få reda på det förstås ;)
 

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
51
Kön
Man
Haha, läderställ o feta solbrillor? :D Du kanske har rätt, jag vet att det är politiskt inkorrekt att undra... Återigen, jag menar inget illa. Jag bekymrar mig om det för att hon inte verkar må så bra.

Vad det gäller stötandet ;) så e hon e som en schysst kompis, som en kille. Och det är oxo lite ovanligt... Med dom flesta tjejer brukar det uppstå "situationer" förr eller senare, men det gör det inte med henne. Hon e som en kille i gänget.

Hoppas HBT-personer inte tar illa upp för att jag undrar... det är verkligen inte meningen att såra någon... ;)
 

hellabellan

Medlem
Kön
Man
Jättesvårt att spekulera i!
Tycker bara du ska vara en extra bra vän de perioder hon inte verkar må helt okej.
Kanske vill hon anförtro dig något då, kanske inte....
 

pussycat00

Välbekant medlem
Kön
Kvinna
Visst kan det vara så att hon är lesb, men det vet vi ju inte. Tjejer som har varit med om incest o liknande kan ofta bli som din kompis, dvs gå i bylsiga kläder o försöka att inte vara så kvinnliga. Lr så kan de bli tvärtom, dvs vara oerhört sexiga o utmanande hela tiden. De brukar inte heller må så bra... Kanske kan det vara ngt sådant?

Jag har inte heller haft pojkvän på flera år, men det är för att jag inte har hittat ngn jag vill ha- inte pga att jag är lesbisk (äv om jag önskat det mer än en gång, eft.som killar kan vara helt obegripliga!).

Klädstilen behöver inte heller innebära att hon är lesb - det kanske bara är hennes stil.

När hon verkar nere kan du inte fråga henne då hur det är? Du kan ju säga att det verkar som att hon inte mår så bra o att du blir lite orolig lr dyl...
 

kille71

Medlem
Kön
Man
Visst kan det vara så att hon är lesb, men det vet vi ju inte. Tjejer som har varit med om incest o liknande kan ofta bli som din kompis, dvs gå i bylsiga kläder o försöka att inte vara så kvinnliga.

helt rätt. När jag jobbade med undomar har jag möt det flera gångar.

killar kan vara helt obegripliga!.

säja väl rätt många män om kvinnor ochså... :D
 

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
51
Kön
Man
Tycker bara du ska vara en extra bra vän de perioder hon inte verkar må helt okej. Kanske vill hon anförtro dig något då, kanske inte....

Som vanligt en klok kvinna, Mother. Det har du helt rätt i, egentligen skit samma om hon "spelar på andra planhalvan" eller ej, det har jag inte me o göra.. och det stör mig inte heller, jag kan vara en bra vän oavsett. Jag blev bara nyfiken, som man kan bli ibland, på sånt man inte har me o göra! :)

Jag har inte heller haft pojkvän på flera år, men det är för att jag inte har hittat ngn jag vill ha- inte pga att jag är lesbisk

Det har du rätt i - det är inget konstigt med det. Mer normalt än dom som lever kvar i dåliga par-relationer, bara för att "ha någon", om du frågar mig.

(äv om jag önskat det mer än en gång, eft.som killar kan vara helt obegripliga!).

Haha *garv* Såja, såja, lugn i brallan nu... :D så säger både killar o tjejer om varann då o då.. O det e ju egentligen inte fel, betyder ju att man försöker i varje fall?!

Ooops, den här tråden kom ju f.ö. på helt fel avdeln.. mitt fel! Vadå allmän onani, liksom? Inte precis ett onanitips... :D Kan nån vänlig moderator flytta den till t ex "Sex o samlevnad - allmänt", eller "Off topic"? (eller "Blåsta frågor" :D:D)
 

pussycat00

Välbekant medlem
Kön
Kvinna
Äh, vi struntar i var du har lagt frågan! När du la den här så blir det i a f många som läser den! :)
 
Ålder
56
Kön
Kvinna
Hon ser "normal" ut, varken särskilt snygg eller ful,
Kort hår som en kille tidigare, men nu längre
Hon har ingen kille, har inte haft på flera år
Hon klär sig lite som en kille, bylsigt
Hon snusar
Hon jagar med gevär
Hon gillar motorcyklar
Hon har några rätt manhaftiga väninnor (mc-brudar med kort hår o så.... )



FÖRDOMAR så det bara skriker om det:cool:

Jag säger bara Efva Attling och Eva Dahlgren - inte så väldigt manhaftiga om du frågar mig;)

Annars håller jag med Mother! Vänner som finns där, när man behöver dem är nog vad alla behöver - oavsett vilken sexuell läggning man har:love::love:
 

Dexter

Medlem
Kön
Man
Det är nog omöjligt att säga... jag känner lesbiska som är jättebutchiga och superfemme pch tjejer som ser ut så oh är både bi och hetero så du ska nog inte konfrontera henne med sånt :)

HBT-power för fan!
 
Toppen