Måste man välja mellan porrigt / romantiskt??

Boobsgirl

Välbekant medlem
Ålder
50
Kön
Kvinna
Något som jag funderat över på sista tiden, är att det verkar som om man måste välja på ett romantiskt, kärleksfullt förhållande, eller ett hett, porrigt förhållande. Är det så? De jag har träffat är de allra flesta - så klart inte alla - antingen eller. Och är de kärleksfulla så verkar inte heller den porriga sidan växa fram med tiden.

Jag vill ha ett kärleksfullt förhållande med massor av hett, porrigt sex, i en härlig blandning! Oftast porrigt, ska jag väl villigt erkänna, men nån gång vore det mysigt att älska också. Jag lyckas inte hitta en partner som vill ha båda i alla fall, utan det är kärleksfull partner och porrig kk verkar det som. Jag vill slå ihop dom, inte kan jag vara den enda?!?!

Vad har ni för tankar, erfarenheter? Jag vill få igång en diskussion om detta, så seriösa svar tack :)
 

MIMI

Aktiv medlem
Kön
Kvinna
Min erfarenhet att jag inte kan få båda delar tyvärr:(
Visst har jag haft förhållande med romantik och mycket sex. Men då snackar vi vanilj, men det är ju fantastiskt men man vill ha båda.
De kk jag haft, het porrig sex och då inget mys och romantik vilket i längden inte heller är toppen.
Drömmen är att hitta en partner som vill älska, ha het porrig sex, romantik,hämningslösa galet sex, vanilj.
Ja ni fattar nog.
Frågan är, var är han/hon?
 

Purj0

Välbekant medlem
Kön
Man
Låter kanske som skryt eller hur man tolkar det. Men personligen är jag intresserad av båda delarna, beroendes på humör kan man säga.

Vill gärna kunna vara lite kinky ibland, men också ha möjligheten att kunna ha en passionerad sida..
Har förstått att det är svårt att kombinera båda delarna, då det inte är så lätt att hitta en likasinnad partner.
 

Boobsgirl

Välbekant medlem
Ålder
50
Kön
Kvinna
Ja, som du säger MIMI, klart det har varit härligt sex i de romantiska relationerna, men det har ju varit just vanilj. Inget fel på vanilj, nån gång ibland, men jag är mer intresserad av det porriga, heta, lite kinky sexet.

Ja det verkar vara väldigt svårt att kombinera dessa två delar. Tycker det borde finnas många, både män och kvinnor, som egentligen vill ha av båda dessa delarna.

Hoppas det blir fler svar här i tråden.
 

litekinkykille

Moderator
Staff Member
Kön
Man
Jag skulle vilja påstå att det hänger ihop. Vi diskuterade det är i morse (vilket för övrigt slutade med ett skönt mysknull :p)
Vi är nog båda rätt överens om att vilja ha både det ena och det andra. Frågan som kom upp var; hur definierar vi romantik? Är det blommor, choklad och en massa rosa fluff? Nä, snarare att hitta rätt känsla vid rätt tillfälle.
Fragolina hävdar att jag är porrig och nåja, får väl kanske ge henne liiiite rätt vid vissa tillfällen. Men! Jag vill absolut inte gå miste om att mysa. Älskar att krama henne i tid och otid, njuter av att ligga och prata med henne om både högt och lågt, dela drömmar fantasier och visioner.
 

Fragolina

Aktiv medlem
Kön
Kvinna
Jag har haft något så konstigt som ett porrigt, lite småkinky kk-förhållande - som innehöll en rätt stor dos romantik. Jag hade väldigt svårt att få ihop det i skallen, då det saknades den där djupare känslan som borde (?) ligga till grund för ev romantik. Jag visste aldrig var jag stod, vad som förväntades eller önskades av mig och kände mig alltid som om jag var tvungen att hålla tillbaka och inte kunde tillåta mig att blomma ut. Så, ja... det verkar vara svårt att få till allt i ett förhållande.
 

Boobsgirl

Välbekant medlem
Ålder
50
Kön
Kvinna
Jag skulle vilja påstå att det hänger ihop. Vi diskuterade det är i morse (vilket för övrigt slutade med ett skönt mysknull :p)
Vi är nog båda rätt överens om att vilja ha både det ena och det andra. Frågan som kom upp var; hur definierar vi romantik? Är det blommor, choklad och en massa rosa fluff? Nä, snarare att hitta rätt känsla vid rätt tillfälle.
Fragolina hävdar att jag är porrig och nåja, får väl kanske ge henne liiiite rätt vid vissa tillfällen. Men! Jag vill absolut inte gå miste om att mysa. Älskar att krama henne i tid och otid, njuter av att ligga och prata med henne om både högt och lågt, dela drömmar fantasier och visioner.
Det finns alltså hopp om att hitta partnern som gillar både och..... För mig är romantik lite av det du just sa, mysa, kramas, dela tiden med partnern, ligga och prata i famnen på varandra, länge. Romantik är inte blommor och gåvor hela tiden, utan kanske att man erbjuder sig att ta partnerns sysslor för en dag.
 

litekinkykille

Moderator
Staff Member
Kön
Man
Jag har haft något så konstigt som ett porrigt, lite småkinky kk-förhållande - som innehöll en rätt stor dos romantik. Jag hade väldigt svårt att få ihop det i skallen, då det saknades den där djupare känslan som borde (?) ligga till grund för ev romantik. Jag visste aldrig var jag stod, vad som förväntades eller önskades av mig och kände mig alltid som om jag var tvungen att hålla tillbaka och inte kunde tillåta mig att blomma ut. Så, ja... det verkar vara svårt att få till allt i ett förhållande.
Missnöjd alltså...?
 

Boobsgirl

Välbekant medlem
Ålder
50
Kön
Kvinna
Jag har haft något så konstigt som ett porrigt, lite småkinky kk-förhållande - som innehöll en rätt stor dos romantik. Jag hade väldigt svårt att få ihop det i skallen, då det saknades den där djupare känslan som borde (?) ligga till grund för ev romantik. Jag visste aldrig var jag stod, vad som förväntades eller önskades av mig och kände mig alltid som om jag var tvungen att hålla tillbaka och inte kunde tillåta mig att blomma ut. Så, ja... det verkar vara svårt att få till allt i ett förhållande.
Har samma erfarenhet som du där, ett riktigt porrigt och lite kinky kk-förhållande med mycket omtanke.
 

Fragolina

Aktiv medlem
Kön
Kvinna
Jag skulle vilja påstå att det hänger ihop. Vi diskuterade det är i morse (vilket för övrigt slutade med ett skönt mysknull :p)
Vi är nog båda rätt överens om att vilja ha både det ena och det andra. Frågan som kom upp var; hur definierar vi romantik? Är det blommor, choklad och en massa rosa fluff? Nä, snarare att hitta rätt känsla vid rätt tillfälle.
Fragolina hävdar att jag är porrig och nåja, får väl kanske ge henne liiiite rätt vid vissa tillfällen. Men! Jag vill absolut inte gå miste om att mysa. Älskar att krama henne i tid och otid, njuter av att ligga och prata med henne om både högt och lågt, dela drömmar fantasier och visioner.

Vi låg som sagt och diskuterade detta. Jag tycker det är jättesvårt att definiera VAD som är romantik, tycker det är svårt att peka ut vad det skulle innebära. Det är dock inga problem alls med att definiera hur det känns när det är romantiskt: rätt så breathtaking.... den där andlösa, intensiva, ytterst kärleksfulla, rörande känslan (ja, jag är löjligt lättrörd när det gäller så'nt här och kan skrämmande enkelt plocka fram känslan och därmed hamna i det här tillståndet - ngt jag aldrig öppet skulle medge det och gör allt för att dölja det. Det är ju så.... typiskt tjejigt. Så'n är ju inte jag, jag är ingen typisk tjej...liksom).
Det är ju inte främst VAD som görs, utan HUR det görs. Känslan bakom, innerligheten, omtanken, det djupa medvetandet om att man är där och då i djup innerlighet, att man inte blygs i innerligheten, inte skäms, inte döljer eller mörkar, inte skämtar bort. Den är alltid totalt ärlig. Den är bortom blommor och choklad (som kan ges av en mängd olika skäl), även om sådant visst kan inkluderas - allt beror på känslan i och bakom. Jag är naken i romantiken, själsligt naken. Den blottar mig, så jag måste känna mig säker och trygg - eller i ett tillstånd då det inte spelar ngn roll, då jag inte har ngt förlora eller kan skadas av att blotta mig. Kanske är det inte så för alla - men för mig är det så.
 

Boobsgirl

Välbekant medlem
Ålder
50
Kön
Kvinna
Vi låg som sagt och diskuterade detta. Jag tycker det är jättesvårt att definiera VAD som är romantik, tycker det är svårt att peka ut vad det skulle innebära. Det är dock inga problem alls med att definiera hur det känns när det är romantiskt: rätt så breathtaking.... den där andlösa, intensiva, ytterst kärleksfulla, rörande känslan (ja, jag är löjligt lättrörd när det gäller så'nt här och kan skrämmande enkelt plocka fram känslan och därmed hamna i det här tillståndet - ngt jag aldrig öppet skulle medge det och gör allt för att dölja det. Det är ju så.... typiskt tjejigt. Så'n är ju inte jag, jag är ingen typisk tjej...liksom).
Det är ju inte främst VAD som görs, utan HUR det görs. Känslan bakom, innerligheten, omtanken, det djupa medvetandet om att man är där och då i djup innerlighet, att man inte blygs i innerligheten, inte skäms, inte döljer eller mörkar, inte skämtar bort. Den är alltid totalt ärlig. Den är bortom blommor och choklad (som kan ges av en mängd olika skäl), även om sådant visst kan inkluderas - allt beror på känslan i och bakom. Jag är naken i romantiken, själsligt naken. Den blottar mig, så jag måste känna mig säker och trygg - eller i ett tillstånd då det inte spelar ngn roll, då jag inte har ngt förlora eller kan skadas av att blotta mig. Kanske är det inte så för alla - men för mig är det så.
Wow, Fragolina, du slog huvudet på spiken och skrev som om det vore jag som skrev det!!
 

Purj0

Välbekant medlem
Kön
Man
Vi låg som sagt och diskuterade detta. Jag tycker det är jättesvårt att definiera VAD som är romantik, tycker det är svårt att peka ut vad det skulle innebära. Det är dock inga problem alls med att definiera hur det känns när det är romantiskt: rätt så breathtaking.... den där andlösa, intensiva, ytterst kärleksfulla, rörande känslan (ja, jag är löjligt lättrörd när det gäller så'nt här och kan skrämmande enkelt plocka fram känslan och därmed hamna i det här tillståndet - ngt jag aldrig öppet skulle medge det och gör allt för att dölja det. Det är ju så.... typiskt tjejigt. Så'n är ju inte jag, jag är ingen typisk tjej...liksom).
Det är ju inte främst VAD som görs, utan HUR det görs. Känslan bakom, innerligheten, omtanken, det djupa medvetandet om att man är där och då i djup innerlighet, att man inte blygs i innerligheten, inte skäms, inte döljer eller mörkar, inte skämtar bort. Den är alltid totalt ärlig. Den är bortom blommor och choklad (som kan ges av en mängd olika skäl), även om sådant visst kan inkluderas - allt beror på känslan i och bakom. Jag är naken i romantiken, själsligt naken. Den blottar mig, så jag måste känna mig säker och trygg - eller i ett tillstånd då det inte spelar ngn roll, då jag inte har ngt förlora eller kan skadas av att blotta mig. Kanske är det inte så för alla - men för mig är det så.

Man finner ju ett uns av poesi i din skrivna text, även om detta mer är en analys du gjort.
Mycket bra och intressant i alla fall.
 

Smakfullt

Välbekant medlem
Kön
Man
Vilken bra tråd!

Jag har turen att ha/få/ta/ge både och men det går i perioder. Långt äktenskap som mestadels varit riktigt lyckligt.

Kärleken finns där och romantiken och bildar en bas och porr i all ära, måste jag välja är det kärlek/romantik med sex som är det självklara valet. Porr tycker jag om och vi båda fantiserar om andra, gangbangs och olika situationer. Att omsätta ett gangbang i verklighet är dock en annan sak och dit har vi inte kommit även om båda kittlas av tanken.

Vissa perioder är det lägre på sexfronten - just nu t.ex. Jag har rest i jobbet, varit sjuk och min hustru käkar medicin som dämpar henne. Allt det där är övergående. Men när vi gör något är det undantagslöst bra och ofta ganska porrigt. Jag tycker om att överraska och överraskas - leksaker, platser, kläder, situationer, film, upptäcktsrisk... Det går att variera hur mycket som helst.

Ni ser ju en del jag gillar i urvalet av bilder jag postar ;)

Skulle jag inte ha henne skulle jag definitivt vara ute och leka som jag gjorde innan vi träffades. Nu finns vårt förhållande som bygger på kärlek med krydda av porr och det funkar bra.
 

Boobsgirl

Välbekant medlem
Ålder
50
Kön
Kvinna
Anledningen till min tråd är att jag har en partner som inte har en enda sexuell fantasi, som bara vill "älska" och inte knulla. När jag försöker porra till det lite bromsar han, till och med lägger i backen. För mig är porrigheten viktig i sexet. Han är förvisso romantisk, men det är helt enkelt inte tillräckligt eftersom jag nyss har upptäckt en väldigt stor sexuell hunger och nyfikenhet.

Att det går i vågor kan jag acceptera, så är det i alla lite längre förhållanden. Men detta är helt nytt och ändå finns ingen upptäckarlusta. Jag vet numera att det går att hamna i slentriansex redan efter tre månader.....
 

Fragolina

Aktiv medlem
Kön
Kvinna
Slentriansex kan man ju hamna i även om det är porrigt. Det är väl just den där mixen och variationen man - eller jag - är ute efter. Ibland pang på rödbetan, ibland istället något som sakta byggs upp (kanske från ingenting, kanske bara från en ursprunglig längtan efter hud, närhet och värme). Ibland vanilj, ibland rufft och hårt, kanske t om lite brutalt. Lite innerlighet blandat med lite lätt rollspel med tillhörande jargong och aktiviteter. Allt detta kan gå i vågor både från gång till gång, likväl som under det som händer här och nu. Blanda förväntan inför något man planerar med en pirrig, nästan lite bävande känsla inför det oväntade. Å givetvis, icke att förglömma: det proportionella nyttjandet av hela kroppen med alla dess möjligheter... :)
 

Smakfullt

Välbekant medlem
Kön
Man
Anledningen till min tråd är att jag har en partner som inte har en enda sexuell fantasi, som bara vill "älska" och inte knulla. ...
Att det går i vågor kan jag acceptera, så är det i alla lite längre förhållanden. Men detta är helt nytt och ändå finns ingen upptäckarlusta. Jag vet numera att det går att hamna i slentriansex redan efter tre månader.....

Aj.I början borde det finnas en massa upptäckarlusta tycker jag. Vi upptäcker fortfarande. Vad har han för gränser om du är hungrigare än han?
 

Boobsgirl

Välbekant medlem
Ålder
50
Kön
Kvinna
Aj.I början borde det finnas en massa upptäckarlusta tycker jag. Vi upptäcker fortfarande. Vad har han för gränser om du är hungrigare än han?
Hans gräns går vid vanilj. Punkt. Inga fantasier, inte fantisera tillsammans med mig, inget av det Fragolina skrev här ovanför, om att bygga upp något med rollspel, jargong, aktiviteter. Han är snarare rädd för min porrighet, och då har jag ändå tonat ner det rätt så rejält inför honom. Han vet inte en fjärdedel av vad jag vill/är kapabel till ens.....

Det är jobbigt :(
 

litekinkykille

Moderator
Staff Member
Kön
Man
Hans gräns går vid vanilj. Punkt. Inga fantasier, inte fantisera tillsammans med mig, inget av det Fragolina skrev här ovanför, om att bygga upp något med rollspel, jargong, aktiviteter. Han är snarare rädd för min porrighet, och då har jag ändå tonat ner det rätt så rejält inför honom. Han vet inte en fjärdedel av vad jag vill/är kapabel till ens.....

Det är jobbigt :(
Men va f... Det är ju som att köpa en porsche och krypa fram i 30 eller ha en 47-fots Arcona segelbåt och bara ligga vid bryggan.
Du behöver ta befälet låter det som. Vad gör han om du tex binder fast honom i sängen när han sover och väcker honom med munnen? (jaja, det är lite vaniljigt, men du måste väl börja i någon hörna ;))
 

Boobsgirl

Välbekant medlem
Ålder
50
Kön
Kvinna
Men va f... Det är ju som att köpa en porsche och krypa fram i 30 eller ha en 47-fots Arcona segelbåt och bara ligga vid bryggan.
Du behöver ta befälet låter det som. Vad gör han om du tex binder fast honom i sängen när han sover och väcker honom med munnen? (jaja, det är lite vaniljigt, men du måste väl börja i någon hörna ;))
Nää, jag tror det slår bakut faktiskt. Totalt. Vi får se vad som händer
 

Fragolina

Aktiv medlem
Kön
Kvinna
Men va f... Det är ju som att köpa en porsche och krypa fram i 30 eller ha en 47-fots Arcona segelbåt och bara ligga vid bryggan.
Du behöver ta befälet låter det som. Vad gör han om du tex binder fast honom i sängen när han sover och väcker honom med munnen? (jaja, det är lite vaniljigt, men du måste väl börja i någon hörna ;))

...om han nu inte tillhör den kategori killar som faktiskt inte tycks gilla att begrava ansiktet i fittan. Det finns så'na - många! En del av dem hävdar faktiskt att de gillar det men visar det aldrig, i bästa fall går de ner lite pliktskyldigt helt snabbt sisådär var 20:e gång... däremot definitivt ta kommandot lite mer på dina premisser. Vad är alternativet? Jo, att ligga och sakna det du vill ha mer av. Sakna mer och mer. Till slut kanske du tänker på det t om under tiden ni håller på. Då kanske det till slut blir så att man resignerar och prioriterar ned det (för att man ändå inte kommer att få det man behöver). Jäkla lätt att sitta här och säga, jag vet. Men när man fått till det så undrar man ju för sig själv varför man slösat tid (å välbefinnande) på att inte vara tydligare med vad man vill, saknar och faktiskt behöver. Ingen blir väl lyckligare av att låta bli. Samtidigt kan ju oron finnas där för vad som ska hända om man pushar för hårt, uppfattas som krävande, missnöjd och otacksam.
 
Toppen