När är onani onani?

glans

Välbekant medlem
Kön
Man
Om jag knullar en kvinna som masserar klitoris, har jag då samlag medans hon onanerar. Det lät bra dumt, säg i stället jag runkar en kompis är det onani, han onanerar inte.
Det vill säga att onani bara är när hen gör det själv för egen njutning eller.
 

glans

Välbekant medlem
Kön
Man
Challe har rätt, det håller jag med om men frågan kom upp på ett annat inlägg. Det var om jag som man skulle vara känna mig ledsen om kvinnan onanerar medans jag knullar henne.
Personligen skulle jag inte göra det för vet är hon inte riktigt kåt så ber jag henne onanera medans jag knullar. Tycker det är dubbel glädje om vi kan komma samtidig i en skön orgasm
Är det då självtillfredsställelse hon pysslar med eller "runkar" hon för våran gemensamma glädje.
Mitt ex onanera ofta när vi knulla och vi kom oftast samtidigt.
 

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
66
Kön
Man
Min fru onanerar alltid numera medan vi har samlag. Bästa sättet för henne att få orgasm och hon får oftast tre till fyra orgasmer i rad. Fem har hänt också några ggr. Däremot kommer vi aldrig samtidigt. Damerna först, sen koncentrerar vinoss på min orgasm. Men detta har jag skrivit om i flera andra trådar så ska inte upprepa mig. Men gjorde det precis nu ändå...hehe
 

Grottan

Välbekant medlem
Ålder
45
Kön
Kvinna
Om jag knullar en kvinna som masserar klitoris, har jag då samlag medans hon onanerar. Det lät bra dumt, säg i stället jag runkar en kompis är det onani, han onanerar inte.
Det vill säga att onani bara är när hen gör det själv för egen njutning eller.
Ska man tro ordböcker och uppslagsverk är det just att man gör det själv som gör det till onani.

Självtillfredställelse är en vanlig beskrivning.

Ordet i sig kommer sannolikt från berättelsen om Onan i bibeln.
Bra fråga!
Och bra svar!
Då kan man ju undra vad som skiljer Kvinnlig onani från Manlig Onani eller rent av Allmän Onani?
 
Toppen