När kommer puberteten?

the_beast

Ny medlem
Kön
Man
nah det är nog inte så konstigt....jag kom väl in i pubben för 2 år sen typ(är 14 år nästa månad)...
det kommer nog ska du se ;)

Vi som onanerar är en enda stor familj!
 

Nemoo

Ny medlem
Kön
Man
Det beror på hur du menar "att komma i puberteten". Om du menar att man kommer i målbrottet så har jag en del kompisar som ännu inte tagit sig igenom det (jag är 20). Menar du könshår å skäggväxt så är det nog bara en tidsfråga innan det är din tur. Har du upplevt att du har svårt att kontrollera kroppen, lr att du har växtvärk så är det ett ett tydligt tecken på att du är på väg in i puberteten. Jag skulle inte oroa mig om jag var du, det kommer! Och som dom säger; ju senare man kommer i puberteten desto längre blir man... (Vet inte om d stämmer jämt men...) En polare till mig kom sent i puberteten, men nu e han både längre å har djupare röst än vi som utvecklades tidigare.
 

Bloody Mary

Ny medlem
Kön
Man
Originally posted by Nemoo

Det beror på hur du menar "att komma i puberteten". Om du menar att man kommer i målbrottet så har jag en del kompisar som ännu inte tagit sig igenom det (jag är 20). Menar du könshår å skäggväxt så är det nog bara en tidsfråga innan det är din tur. Har du upplevt att du har svårt att kontrollera kroppen, lr att du har växtvärk så är det ett ett tydligt tecken på att du är på väg in i puberteten. Jag skulle inte oroa mig om jag var du, det kommer! Och som dom säger; ju senare man kommer i puberteten desto längre blir man... (Vet inte om d stämmer jämt men...) En polare till mig kom sent i puberteten, men nu e han både längre å har djupare röst än vi som utvecklades tidigare.


Va fan, växtvärk och svårt att hantera kroppen? Alltså har jag fortfarande inte kommit in i puberteten då eller? :D

Till trådstartaren: Spelar det någon roll egentligen? Det är inte resan som är det viktiga utan målet ju :cool:
 

KinkyDattis

Ny medlem
Kön
Man
Det är helt normalt men om den är kraftigt försenad om nåra år, då bör man låta sig undersökas hos Ungdomsmottagningen!
 
F

FredrikRunk [under 18 = spärrad]

Gäst
en kompis till mig fick härväxt i 4:an en del i min klass nu har inte ens börjat få hår jag ska börja nian så det e olika per person..jag har inte hår än överallt :(
 

Krister

Medlem
Kön
Man
Sett killar med hår runt snorren redan i 2-3 klass och sett killar som fortfarande vid 16 år inte har fått hår. Men är man fortfarande väldigt liten när man går i 9:an och känner sig osäker så kolla med en doktor. Bäst är väl ändå att börja titta på hur ens äldre syskon såg ut i samma ålder eller snacka med sin farsa hur det var för honom och hans bröder. Vissa killar ser väldigt små ut men får större snorre och hår och växer ordentligt först i 18-19 års åldern. Jag håller tummarna att du snart ser att det händer saker i kalsongerna.

Tränar du jättemycket och aldrig låter kroppen vila??? I så fall finns det en möjlighet att det håller tillbaka puberteten.

1. Kolla med farsan o äldre syskon

2. Snacka med en doktor
 

Jerkerboy

Medlem
Kön
Man
nädå...det är inte så konstigt...har en kompis som är 17 han har inte kommit i puberteten än...så du har det inte så illa än...


"Jerk for your life"
 

Elgen

Medlem
Kön
Man
Hummz, haft samma problem, puberteten kom riktigt sent, ungefär vid 9:an. Detta hade jag tidigare stor ångest för, och mådde tidvis dåligt av det. Att gå i gymnasiet med en aningen outvecklad kön är jobbigt, jag undvek nakna situationer rätt lyckat under de 3 år på gymnasiet, och gör det trotts detta lite än pga av detta. Man är fortfarande lite efter när det gäller kukstorlek vanligt(oerektion dvs) vilket kan vara jobbigt.

Att komma sent har påverkat mig rätt mycket. Tex så har jag missat lite av ungdom anser jag pga detta, oskulden är kvar och har haft relativt dåligt kontakt med tjejer, delvis pga tidigare övervikt och själva tanken i att ha sex med en tjej då man är outvecklad. Det finns liksom inte i registret. Därför undvek man konakter med tjejer delvis. Men nu ser jag en ljus framtid.

Nu har det löst sig för de mesta, men undviker helst naknare situationer...
Jag rekommenderar dig att gå till skolläkaren direkt, jag väntade hela tiden, och att gå till skolläkaren vid 2:an på gymnasiet kändes för långt... Lita på mig, det känns säkert svårt, men ju längre du dröjer desto svårare blir det, eller känns det... Jag gick aldrig till läkaren pga jag inte vågade...

Men jag rekommenderar det starkt, du får då rådgivning, och säkert hormoner...


hehe
 
Kön
Man
Minns att jag också fick ut lite sperma när jag var 10-11 år. Det var ju inga kaskader direkt och konsistensen var ungefär som försats, dvs en klar vätska.

Men på den tiden fattade jag förstås först inte vad det var som kom ut ur kuken. Kommer inte riktigt ihåg hur jag fick reda på att det var sperma. Troligen på skolans bibliotek där jag och kamraterna ofta läste om t ex könsorgan och samlag i uppslagsverk.


[purple]<font face="Century Gothic"><center>37- årig man som onanerar en till två gånger per dag </center></font id="Century Gothic">[/size=1] [/purple]
 

torbjörn

Ny medlem
Kön
Man
Runkade första gången med riktig utlösning när jag var 12 år och 10 månader så det kommer nog snart glöm inte att skriva och berätta här på forumet när det kommer. Lycka till
 
Toppen