När lusten inte infinner sig...

BunnyButt

Medlem
Kön
Kvinna
jag är inne i en antisex-period och känner mest jag behöver skriva av mig... kommentera gärna om ni känner igen eller kan peppa mig ;)

Min karl är inne i en av sina vara-för-sig-själv-perioder. Han får sådana och jag låter honom vara ifred. Han blir lite nere och deppad och orkar inte riktigt träffas. De går alltid över och jag ser nyttan i att få längta lite.

Det som är jobbigt, är att jag är så otroligt beroende av hans sexuella bekräftelse för att alls kunna njuta av sex eller tänka på trevliga saker. Det hela slutar alltså med att jag går in i en antisex-period, vilket är ganska trist. De perioder jag har ett aktivit sexliv, fysiskt och/eller mentalt, så får jag så mycket livsglädje och kraft till annat. Jag sprudlar av lycka - men nu blir det alltså total stiltje.

Till saken hör att jag nyligen förlorade jobbet och det är trassligt med a-kassa osv. Jag har fått nytt jobb, men börjar inte förrän till sommaren. Ekonomin är alltså ganska skranglig och jag känner inte att jag har så mycket positiva inputs i mitt liv. Jag är naturligtvis även mån om min älskades välmående och saknar honom väldigt mycket, samtidigt som jag är orolig för honom.

Jag försöker fokusera på mig själv och mitt eget liv, umgås med vänner och pyssla med mitt.. men tja.. jag saknar närheten så mycket. Saknar att inte uppleva lust. Normalt när jag har tid över (som nu vid arbetslöshet) skriver jag gärna sexnoveller och njuter enormt av den processen.. men inspirationen och lusten infinner sig inte till det heller...

Kort sagt: Det känns ganska deppigt just nu. Peppa mig gärna :)
 

Snäckan

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Kvinna
Du verkar ju oerhört medveten om vad som är orsaken till din situation! Att du inte känner någon lust till sex i någon form, är verkligen inte konstigt med tanke på det du beskriver!

Men – det gör ju inte din situation roligare, bara för att du vet vad den beror på!

Om du behöver bekräftelse som din man inte kan ge dig under hans ”vara-för-sig-själv-perioder” vore det väl idé att ni pratade om vad du skulle kunna göra för att hitta bekräftelsen genom något eller någon annan?

Kanske genom någon kontakt via nätet?


Kram på dig och lycka till

önskar Snäckan:love:
 

BunnyButt

Medlem
Kön
Kvinna
Tack för ditt stöd... jag vet ju att det går över (såhär har han varit från och till under alla år - som värst i flera månader..) och tack och lov fick jag idag lite mer besked om jobb så det känns lite lättare och ljusare nu :)

Jag har övervägt tanken på att kanske söka någon cyberälskare eller liknande - men tanken på någon annan känns helt hemsk (faktiskt - även om det bara är i text); det är ju honom jag vill ha.. hans kropp, hans beröring, hans händer, hans kuk - inget annat. Det är nog det som grämer mig mest. Jag önskar jag vore mer 'frigjord' av mig, men uppenbarligen inte.

Jag försöker hänga kvar vid 'mig själv' genom att logga in här och försöka koppla bort lite. Kanske att det ger sig. Tidigare har jag kanaliserat mycket av min längtan och lust genom novellerna och de har ofta varit uppskattad läsning från hans sida i efterhand. Min förhoppning är att nu när det känns lite lättare med jobb, att jag åtminstone kan ta upp den biten igen. Då skulle det inte vara lika tomt..

Han förstår inte hurdan jag är funtad riktigt - an tycker att det är 'bara att onanera och kolla porr hejdlöst' - men det känns så futtigt när längtan går på ett så själsligt djup. (Och ja, jag älskar honom helt vansinnigt mycket - därför är det så svårt..)

Hm. Men.. tja. Jag behövde nog mest skriva av mig lite. Tack för ditt svar och jättekram till dig!
 

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
51
Kön
Man
Är egentligen lite för trött, och lite onykter (hick), men vill peppa dig lite. Kloka ord växer inte på träd så här dags, inte från Lasse i varje fall... :)

Men ett ex hade/har samma sätt, när hon är i en blå period så vill hon bara vara för sig själv, inte prata med någon alls. Hon sluter sig som en mussla, vilket var/är skitjobbigt eftersom jag kan bli orolig och vill ha lite "koll" på henne...

För att vara kåt måste man må hyfsat bra, tror jag. Och mår man bra är det lättare att bli kåt, ha luist, går hand i hand... kåt på livet

Låt inte ditt beroende av din karl går ut för mycket över ditt eget sexliv... han är som han är, och det är inte mkt att ändra på. Det du kan ändra är du själv, försök vara en "stygg tjej" [}:)]:p på egen hand, med kåtkompisar i cyber, och lustar och fantasi, eller vad som passar dig bäst. En stygg kåtslampa, mmmm... :p:) Huvudsaken är att det är DU, din lust, och inte bara din killes. Du kan inte flytta honom, så flytta dig själv in i centrum en stund. Han kommer igen när han hittar orken.

Puzz o lycka till, hoppas du snart är en oregerligt kåt slampa igen.. ;)
 

BunnyButt

Medlem
Kön
Kvinna
Tack för fina ord, Lasse! :) Det känns skönt att höra att folk har varit i liknande situationer - är lite trött på allt moraliserande från hysteriska kvinnor som tror att bara för att det är såhär, så har han tappat intresset. Tröttsamt. Alla har väl rätt att må pissigt i perioder?! :p

Jag förstår precis vad du menar - att man måste vara kåt på livet. Det är ett bra uttryck! Jag har nog inte riktigt varit det på ganska länge själv, med eller utan hans välmående.

Men igår tog jag mod till mig och *bestämde* mig att koppla bort - botanisera lite i sexualitetens förlovade land, helt kravlöst - mest för att tillåta mig själv att sväva iväg. Orgasm eller onani var inte målet, utan resan var det viktiga.

Det funkade bra :) Fast oron sitter där i ryggraden, tankarna far lätt iväg till honom och varje gång mina fantasier börjar involvera honom (vilket sker vädigt lätt), så börjar jag sakna så våldsamt och lusten övergår i den där oroliga ledsenheten igen... Men igår var ett steg framåt. Jag bestämde mig för att försöka ge mina fantasier och lust spelrum och odla dem i hans frånvaro, hur saker och ting än är...
 

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
51
Kön
Man
Kul att höra, att du tar dig mod och att du tillåter dig. Kul att du känner djup kärlek, akta bara så den inte äter upp dig, såna känslor är inte att leka med. Alla mår pissigt ibland, alla faller, men det är inte sättet man faller på som är speciellt, utan sättet man reser sig igen.

Känner igen vad du skriver. Om han är som min, mår han inte bättre av att du är orolig. Om du tänker *för* mkt på honom så blockerar du dig själv. Tkr du är klok som odlar dina fantasier och lust själv ett tag. Sätt upp ett mål, gör något skönt idag, i duschen tex eller var som helst. Din lust bör kännas okej även utan honom.

Själv behöver jag ibland bryta ekorrhjulet, när det blir för monotont. Och när jhag av nån anledning inte har min tjej o e trött på att runka (är ju kåt av mig, kul hobby) så kan man ju ta hjälp av "medrunkerskor/onanissor" i cyber, för att ge varann inspiration? Om jag visste att det funkade för dig skulle jag ge dig i uppgift att onanera i eftermiddag, prick klockan 17.30. Du får tänka på sex i em, men inte göra något innan dess. Och då ska det vara med olivolja.. varmt, vått o skönt på magen. Men alla blir tokiga på sitt eget sätt.. Lycka till med odlandet, hoppas det som växer blir styvt och varmt med tiden... ;)
 

BunnyButt

Medlem
Kön
Kvinna
Kul att höra, att du tar dig mod och att du tillåter dig. Kul att du känner djup kärlek, akta bara så den inte äter upp dig, såna känslor är inte att leka med. Alla mår pissigt ibland, alla faller, men det är inte sättet man faller på som är speciellt, utan sättet man reser sig igen.

Kloka ord. Aldrig varit så djupt förälskad - åren går och det förändras inte. I början åt dessa perioder upp mig helt - nu försöker jag leva med dem. Det är väl egentligen första gången jag känner att jag *vill* finna styrka och livsglädje i min sexualitet, trots att han inte är där och berör mig... Att försöka se den här perioden som en nyttig träning. Jag tenderar att vara väldigt intimt involverad i mina partners, både känslomässigt och mentalt. Svårt att frigöra sig - Väldigt märkligt egentligen, eftersom jag annars är en väldigt självständig och frigjord kvinna ;)

Känner igen vad du skriver. Om han är som min, mår han inte bättre av att du är orolig. Om du tänker *för* mkt på honom så blockerar du dig själv. Tkr du är klok som odlar dina fantasier och lust själv ett tag. Sätt upp ett mål, gör något skönt idag, i duschen tex eller var som helst. Din lust bör kännas okej även utan honom.

Nej - jag vet han får dåligt samvete av att jag oroar mig. Och det vill jag ju inte. Han måste få komma till mig när han känner sig redo.

Jag har funderat en stund. Jag känner att bubblet finns där inom mig (det var nog nyttigt att släppa taget igår) och jag har bestämt mig för att ta upp och fila lite på en novell jag arbetat på ett tag :) Även om det blir lite av självdiscplin att sätta igång, vet jag att jag kommer må så mycket bättre när jag väl sitter där och skriver ;)


Själv behöver jag ibland bryta ekorrhjulet, när det blir för monotont. Och när jhag av nån anledning inte har min tjej o e trött på att runka (är ju kåt av mig, kul hobby) så kan man ju ta hjälp av "medrunkerskor/onanissor" i cyber, för att ge varann inspiration? Om jag visste att det funkade för dig skulle jag ge dig i uppgift att onanera i eftermiddag, prick klockan 17.30. Du får tänka på sex i em, men inte göra något innan dess. Och då ska det vara med olivolja.. varmt, vått o skönt på magen. Men alla blir tokiga på sitt eget sätt.. Lycka till med odlandet, hoppas det som växer blir styvt och varmt med tiden... ;)

Hehe - ja, ibland behöver man ju annan inspiration. Vi har haft mycket bråk bakåt om vart gränserna för otrohet ligger och eftersom jag vill leva som jag lär och behandla honom på samma vis som jag kräver att han behandlar mig, är jag väldigt försiktig i kontakter med andra människor. Många klarar ju av att hålla saker och ting på ett intellektuellt och inspirerande plan, men dessvärre är många av de 'frivilliga' därute inte så bra på att förstå vart gränserna går... ;-P

Bortsett från att jag inte riktigt begriper vitsen med olivolja (eller - det är säkert trevligt? ;)), så uppskattar jag gesten - jag är en flicka som trivs med förhållningsorder ;) Det kanske är lite det jag saknar nu - min dominante älskare som inte finns där och berättar för mig vad jag ska göra..?

Hmm.. det kanske är där skon klämmer... *funderar*

Tack för dina tankar och ord! Bara att få skriva av sig hjälper väldigt mycket. Det är ju tyvärr så - det här med sex och onani är ju så enormt tabubelagt, så det är ju inte direkt att man ringer upp mamma och beklagar sig... ;)
 

SuperLasse

Aktiv medlem
Ålder
51
Kön
Man
Oljan? En bild säger mer än 123 ord :D http://www.yuvutu.com/modules.php?name= ... o_id=13487

Det där ser så *himla härligt* ut, klart "inspirerande" och upplyftande för vissa delar av kroppen. Onanerande tjejer är enormt läckert tycker jag.. :p

Du låter som en genomtrevlig person, Och jag tycker du förtjänar att ha skönt. Det är underbart att känna sån passion - ngt jag tror inte alla får - men var lite försiktig. Tänk inte *så* mycket på honom så att det låser dig. Ditt hjärta finns hos honom, men din lust och kåthet borde ju få vara din, även om du saknar hans närhet? Trist att en del inte begriper gränser, men sköna fantasier kan väl ändå inte klassas som otrohet? Kör på med novellen, släpp dina lustar fria. Du kanske ska göra ett varmt, skönt bad och ta med dig ett glas vin i badet?? Puzz
 

BunnyButt

Medlem
Kön
Kvinna
Oljan? En bild säger mer än 123 ord :D http://www.yuvutu.com/modules.php?name= ... o_id=13487

Det där ser så *himla härligt* ut, klart "inspirerande" och upplyftande för vissa delar av kroppen. Onanerande tjejer är enormt läckert tycker jag.. :p

Ahhhhh! :) Ja! :oops:

Du låter som en genomtrevlig person, Och jag tycker du förtjänar att ha skönt. Det är underbart att känna sån passion - ngt jag tror inte alla får - men var lite försiktig. Tänk inte *så* mycket på honom så att det låser dig. Ditt hjärta finns hos honom, men din lust och kåthet borde ju få vara din, även om du saknar hans närhet? Trist att en del inte begriper gränser, men sköna fantasier kan väl ändå inte klassas som otrohet? Kör på med novellen, släpp dina lustar fria. Du kanske ska göra ett varmt, skönt bad och ta med dig ett glas vin i badet?? Puzz

Oh, jag skippade badet och kröp upp i soffan med min laptop istället ;) Novellen genomgången, färdigskriven och publicerad :) Det kändes *väldigt* mycket bättre efteråt - avrundade det hela med att leka med mig själv en stund... mitt skrivande gjorde att jag slapp ta till oljan.. det blev så halt och glatt ändå ;)

Det känns som det lossnar, litegrann iallafall :)

Och idag är jag lite bakfyllekåt, så det känns inte som några bekymmer *s* :)
 
Toppen