När passerar jag gränsen och blir ett gubbslem.......

Indulgence

Välbekant medlem
Ålder
62
Kön
Man
Hej på er i forumet!

Många av er känner till mej och då jag varit med länge har jag också en del personliga favoriter bland er andra.
Är 54år, straight men bi-nyfiken och kukfokuserad. Är mycket aktiv i denna typ av forum och in i mellan träffar jag någon kille/man för att kolla på film och runka ihop. Eller leka kuklekar, som jag säger.

Nu vill jag lyfta en fråga!

Jag är man, alltså drivs min sexualdrift av testeostoron. Det betyder att jag är mer sexuellt aktiv på sommarhalvåret än på vinterhalvåret - givet att jag inte är borta på interkontinental semester. Detta då vi plockar fram våra kroppar ur vinterfordralet.
Det är ett faktum att välvårdade och utseendemedvetna killar/tjejer och män/kvinnor ibland kan dra mina blickar till sej. Jag är inte gay, så manskroppen eller mannen på ett själsligt plan intresserar mej inte men en välvårdad mansperson som ser attraktiv ut och då det förekommer att jag fantiserar om hur kuken ser ut och hur det skulle vara att leka kuklekar ihop.
Jag betraktar den personen och tar in mitt intryck. Utrustad med tajta kläder gör att jag kanske tittar lite extra - gymmad kropp och kukbula..... :)

När jag möter en kvinnoperson som i motsvarande grad ser fräsch och välvårdad ut, så betraktar jag den personen och tar in mitt intryck. Här är dock en skillnad i att jag dessutom funderar över hur brösten, rumpan och hela kroppen ser ut. Ofta känner jag att det pirrar till i kroppen och fantasierna far iväg.
Medger att när kvinnopersonen är lätt sommarklädd/träningsklädd - ja, då kan jag inte hjälpa att jag kollar in kavaljergången, rumpan och benen lite extra.

Gränsen går vid fysisk kontakt för mej - skulle aldrig falla mej in att omotiverat försöka krama/ få kroppskontakt med och samtidigt såsom av misstag råka beröra brösten eller rumpan! Jag ger heller inte verbala komplimanger till okända personer, oavsett kön.

Många kvinnopersoner går väldigt lättklädda på sommaren, och nu menar jag inte bikini/topless på stranden.
Om man väljer att gå omkring med rejält tilltagen urringning och väl synliga bröst, bar mage och/eller väldigt kort kjol, så att trosorna skymtar fram lite då och då - gör man inte det, åtminstone delvis för att bli betraktad och därmed få bekräftelse??
Jo, kvinnan har oinskränkt rätt till sin kropp men kommer ju alltid att få reaktioner på sitt beteende. Det får vi ju alla!

Vi lever i en tid när det senaste årtiondet många värderingar kommit på skam. Jag är osäker på att kvinnans oinskränkta rätt till sin kropp, betyder att man kan utsmycka sej eller exponera sej helt efter eget huvud utan att förhålla sej till sin omgivning.
Jag frågar mej om det är rimligt att jag, när jag betraktar en attraktiv kvinnokropp och fantiserar om det - skall få Ditt jävla gubbslem.... kastat i huvudet??

Vad tycker ni andra - och framförallt tjejerna/kvinnorna i forumet.

PS. Noterar med förtjusning att det tillkommit en del kvinnliga medlemmar på onanera.se. DS.

/ Indulgence
 
Last edited:

Indulgence

Välbekant medlem
Ålder
62
Kön
Man
Kan du förtydliga stycket på slutet om "etablerade värderingar som kommit på skam" i kombination med att du blivit kallad för gubbslem. Hängde inte med riktigt där. :)

Bra tänkt - har förtydligat mej i det ovanstående. I takt med en tilltagande individualism synes det vara så att individer kan ta sej betydligt större frihetsgrader när det gäller utsmyckningar, klädsel och uppförande - utan att förhålla sej till sin omgivning.
Ställt på sin högkant: vill jag som tjej/kvinna gå med så extrem urringning att brösten nästan är helt blottade, så gör jag det för det är min kropp. Om undertecknad då som förbipasserande tittar på brösten - ja då är det jag som har ett problem! Ergo: ..... ditt jävla gubbslem..... :(

/ I
 

Boobsgirl

Välbekant medlem
Ålder
50
Kön
Kvinna
Jag frågar mej om det är rimligt att jag, när jag betraktar en attraktiv kvinnokropp och fantiserar om det - skall få Ditt jävla gubbslem.... kastat i huvudet??

Nej, det tycker jag absolut inte. Det beror i och för sig på HUR mannen betraktar kvinnan, det finns ju olika sätt. För ett par veckor sedan såg jag en man "äta upp" en förbipasserande kvinna med ögonen samtidigt som han slickade sig väldigt utstuderat runt munnen. Det var alldeles för mycket tycker jag, då tänkte jag ett och annat inte fullt så smickrande om honom.

Jag kan förvisso bara prata för mig själv men en man som tittar på en med uppskattande blick och är hövlig (på så vis att man inte är obscen i sitt kroppsspråk mot kvinnan alltså) kan man knappast kalla gubbslem - eller liknande. När jag klär mig avslöjande gör jag det dels för att det får mig att känna mig finare/sexigare, dels för att min sambo ska få njuta lite men självklart också för att jag älskar att få uppskattande blickar från min omgivning.
 

Indulgence

Välbekant medlem
Ålder
62
Kön
Man
Det går såklart inte att säga bu eller bä om din specifika händelse eftersom jag/vi inte var där, men på ett strukturellt plan är det ju så, att tjejer/kvinnor begränsas i det offentliga rummet...av män. Så - är man inte del av en förändring/lösning så är man faktiskt del av problemet. Det är bara att tugga i sig det. :-(

Gillar din tanke:
a/ det är ett faktum att män generellt begränsar kvinnor i det offentliga rummet.
b/ "skönheten sitter i betraktarens ögon" - jo, jag tittade nog uppskattande på den knappt 30-åriga tjejen med fräsch solbränna och slingat hår. Kanske ett leende och definitivt med kåta tankar för mej själv.
Gör tjejen bedömningen att jag uppför mej som ett jävla gubbslem, då är det hennes bild.
Mitt faktiska uppförande kan dra i en annan riktning, men vad hjälper det??
 

Indulgence

Välbekant medlem
Ålder
62
Kön
Man
Går vidare i resonemanget med lite färska iaktagelser; dels från dagspressen men också egenförvärvade.

a/ en del av de yngre kvinnliga medarbetarna i vår lokala livsmedelsaffär bär inte längre namnskylt......
Har överhört kommentarer som blir väldigt personliga: "Jaha, hur är det med lilla Anna idag då.... (blink-blink)
Till saken hör att denna tjej i 25-årsåldern är hur söt och fräsch som helst - jag kan bara drömma om hur hennes kropp ser ut.

b/ väldigt vanligt numera att gå i träningskläder utan överdragskläder hemifrån till lokala träningen. Ubertajta trikåer och signalfärgade sport-BHs under tunna genomskinliga t-shirts. Jag kan inte hjälpa att jag beundrar dessa tjejers utseende....
 

JLoob

Välbekant medlem
Ålder
59
Kön
Man
Jag var ute med vänner och sa "Hej *******" till hon som serverade, (Det var det som stod på hennes namnskylt). Jag tyckte jag var artig och trevlig och hon tog det för vad det var, men kvinnor i sällskapet tyckte jag flirtig deluxe. (?)
 

Indulgence

Välbekant medlem
Ålder
62
Kön
Man
Jag var ute med vänner och sa "Hej *******" till hon som serverade, (Det var det som stod på hennes namnskylt). Jag tyckte jag var artig och trevlig och hon tog det för vad det var, men kvinnor i sällskapet tyckte jag flirtig deluxe. (?)

Dom tyckte du var slajmig och kladdig.....??

Kvinnor är ju känslostyrda och därmed helt irrationella.
Alla tjejer/kvinnor jag någonsin varit bekant med, vill ha uppmärksamhet.....
 
Last edited:

_Johan

Välbekant medlem
Kön
Man
Hej på er i forumet!

Många av er känner till mej och då jag varit med länge har jag också en del personliga favoriter bland er andra.
Är 54år, straight men bi-nyfiken och kukfokuserad. Är mycket aktiv i denna typ av forum och in i mellan träffar jag någon kille/man för att kolla på film och runka ihop. Eller leka kuklekar, som jag säger.

Nu vill jag lyfta en fråga!

Jag är man, alltså drivs min sexualdrift av testeostoron. Det betyder att jag är mer sexuellt aktiv på sommarhalvåret än på vinterhalvåret - givet att jag inte är borta på interkontinental semester. Detta då vi plockar fram våra kroppar ur vinterfordralet.
Det är ett faktum att välvårdade och utseendemedvetna killar/tjejer och män/kvinnor ibland kan dra mina blickar till sej. Jag är inte gay, så manskroppen eller mannen på ett själsligt plan intresserar mej inte men en välvårdad mansperson som ser attraktiv ut och då det förekommer att jag fantiserar om hur kuken ser ut och hur det skulle vara att leka kuklekar ihop.
Jag betraktar den personen och tar in mitt intryck. Utrustad med tajta kläder gör att jag kanske tittar lite extra - gymmad kropp och kukbula..... :)

När jag möter en kvinnoperson som i motsvarande grad ser fräsch och välvårdad ut, så betraktar jag den personen och tar in mitt intryck. Här är dock en skillnad i att jag dessutom funderar över hur brösten, rumpan och hela kroppen ser ut. Ofta känner jag att det pirrar till i kroppen och fantasierna far iväg.
Medger att när kvinnopersonen är lätt sommarklädd/träningsklädd - ja, då kan jag inte hjälpa att jag kollar in kavaljergången, rumpan och benen lite extra.

Gränsen går vid fysisk kontakt för mej - skulle aldrig falla mej in att omotiverat försöka krama/ få kroppskontakt med och samtidigt såsom av misstag råka beröra brösten eller rumpan! Jag ger heller inte verbala komplimanger till okända personer, oavsett kön.

Många kvinnopersoner går väldigt lättklädda på sommaren, och nu menar jag inte bikini/topless på stranden.
Om man väljer att gå omkring med rejält tilltagen urringning och väl synliga bröst, bar mage och/eller väldigt kort kjol, så att trosorna skymtar fram lite då och då - gör man inte det, åtminstone delvis för att bli betraktad och därmed få bekräftelse??
Jo, kvinnan har oinskränkt rätt till sin kropp men kommer ju alltid att få reaktioner på sitt beteende. Det får vi ju alla!

Vi lever i en tid när det senaste årtiondet många värderingar kommit på skam. Jag är osäker på att kvinnans oinskränkta rätt till sin kropp, betyder att man kan utsmycka sej eller exponera sej helt efter eget huvud utan att förhålla sej till sin omgivning.
Jag frågar mej om det är rimligt att jag, när jag betraktar en attraktiv kvinnokropp och fantiserar om det - skall få Ditt jävla gubbslem.... kastat i huvudet??

Vad tycker ni andra - och framförallt tjejerna/kvinnorna i forumet.

PS. Noterar med förtjusning att det tillkommit en del kvinnliga medlemmar på onanera.se. DS.

/ Indulgence
I min lilla värld är det naturligt att titta på en attraktiv kvinna. Lika naturligt är det att känna sexuell lust. Jag brukar bejaka mina sexuella känslor och njuta av dem.
Däremot vill jag inte på något sätt tvinga mig på. Samtycke är avgörande!!
 

astryer

Välbekant medlem
Ålder
56
Kön
Man
Många kloka och intressanta resonemang i tråden.
Eftersom vi män är större och starkare, har mer makt och inflytande i samhället och (oftast) i familjen inte för att vi är bättre eller för att det finns någon rationell anledning till varför det måste vara så, utan bara för att vi är män, så har vi ett stort ansvar för hur vi väljer att titta på kvinnor.
De flesta förstår nog att det är stor skillnad på den objektifierande kalla blicken som säger att jag kan ta dig när jag vill i jämförelse med den vänligt intresserade blicken som ser en medmänniska och inte ett objekt för våra egna fantasier.
Ingen vill hela tiden vara reducerad till att vara ett opersonligt sexobjekt, de flesta vill nog ses som hela människor med hjärna och känslor.
Nej, män måste lämna porrkonsumentblicken hemma när de går ut bland sina medmänniskor med hjärna och känslor.
Det handlar om respekt för alla människors lika värde i det offentliga rummet.
 
Toppen