Naked attraction på Tv.....

Indulgence

Välbekant medlem
Ålder
62
Kön
Man
Som ni vet så hänger jag en hel del här, skriver noveller, chattar, cammar och leker kuklekar med dom som vill.
Kollar en del på porr och har inga direkta negativa tankar kring det. Betraktar mej inte själv direkt vare sej generad eller lättstörd.

Men, nu har jag vid två tillfällen fastnat framför ett engelskt lek-/datingprogram, som heter Naked attraction. Lite osäker på vilken kanal, men det kan vara TLC...
Detta programmet stör jag mej på, blir obekväm och jag känner att jag blir lite generad på deltagarnas vägnar. Undrar varför jag reagerar så - porrkonsument som jag är!?

Upplägget är att en person skall välja ut en annan person av motsatta könet att dejta, ur en grupp på sex stycken. Deltagarnas ålder är 20+ till 30- år. Både killar och tjejer agerar huvudperson. Har inte sett några samkönade program, än så länge.

Huvudpersonen står i mitten, tillsammans med programledaren. Båda är fullt påklädda. De sex tävlande står helt nakna i vars ett utrymme utan insyn.
1/ väggarna hissas upp till halva låret. PL och HP går igenom alla sex och diskuterar helt öppet och väldigt explicit hur de tävlande ser ut kontra HP's preferenser, t.ex fötterna, ankeltjocklek, vadstorlek osv. De tävlande roterar på kommando.
2/ väggarna hissas upp till revbensbågen och diskussionen fortsätter nu kring knäna, könsorganet och dess frisyr, rumpan samt magen.
Hela tiden är PL provocerande och pushar HP rätt hårt kring preferenser och hur kåt HP blir av olika kroppsdelar.
3/ väggarna hissas upp till hakan och nu gäller det brösten, överarmar, axlar osv.
I varje steg skall HP välja bort en person, som då kommer ut helt naken på golvet och blir presenterad med namn, ålder och yrke. Kort meningsutbyte innan spelet går vidare.

När det är tre tävlande kvar kommer dessa ut på golvet och möter HP, som då också är helt naken. PL fortsätter att provocera rätt grovt och HP blir bedömd.
Till sist skall HP välja ut en av de tävlande att dejta, fullt påklädda ute på lokal. Avslutas med en gemensam sammanfattning om det blir returmatch eller ej.

Som sagt, jag vet inte varför jag känner olust inför detta programmet. Det är extremt objektifierande och PL provocerar verkligen HP att komma med väldigt grova omdömen om de tävlandes kroppar, kåthet och knullbarhet...

Någon av er andra som sett programmet och har tankar kring det??
 
Last edited:

tjommen

Välbekant medlem
Ålder
43
Kön
Man
Har inte sett det och kommer nog aldrig titta på det heller. Är enig med dig om ett sådant objektifierande. Och det känns väldigt fel att i tv stå och bedöma någon annans kropp. Man har ju rätt att se ut hur man vill utan att andra ska yttra sig om det. Det kan ju inte vara sunt att titta på.
Men å andra sidan känns det som att det är en viss typ av människor som är med i ett sådant här program.
 

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
66
Kön
Man
Tror jag avstår :/ haha Tycker inte om mobbning även om de vet vad de ger sig in på såklart! Vuxenmobbning deluxe, och någon tjänar pengar på det pga att de får tittare. Bojkott!!!!! :-D
Ja, vad ska man säga om det programmet...? Man får ju se lite snippor och snoppar och tuttar, men de flesta dejterna slutar i att de inte ses mera. Och nu sänder de om hela serien igen.... så trött man blir
 
Toppen