Nudist?????????

Status
Stängd för vidare inlägg.
K

KjellKåt

Gäst
Är Du nudist, gillar Du gå naken? Vad är en nudist? Nu tycker jag att man kan vara nudist utan att vara organiserad nudist
Berätta hur du är nudist, nakenbadare eller bara gillar vara naken tillsammans med andra utan att i försa hand tänka p sex.
 

GunnarE

Välbekant medlem
Ålder
67
Kön
Man
När vädret tillåter så är det skönt att vara naken och runka utomhus. Nakenbad är också trevligt, bara för att vara naken och lite kåt.
 

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
66
Kön
Man
Jag har besökt inofficiellt nakenbad några ggr. Går ofta naken i mitt hem när jag är ensam hemma. Men att kalla mig nudist är kanske att ta i.
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Naturist är nog rätta benämningen?

Men gillar att gå på naturist stränder, bara för att det är så skönt att slippa kläder
Badar på olika kallbadhus när det är "familje- eller partade.
Går naken så ofta det tillåts
Frugan går också helst naken

Men är typ inte kopplat till sex, mer till frihet och avslappning
 

Naturisten.1981

Välbekant medlem
Kön
Man
Lite förenklat vill en nudist alltid vara naken, medan en naturist väljer sina tillfällen!

Är man nudist så är du naken hela dagarna och i alla situationer kan man säga. Lite svårt i dagens samhälle om man inte jobbar hemma och är självförsörjande när det gäller mat!

Jag tror 95% är naturister, man väljer att kasta kläderna när det passar och för att man älskar att vara naken! ;)
 
K

KjellKåt

Gäst
Nudist och naturist är ju samma sak, var väl så att man tyckte nudist stod bara för naket. Då kom någon på att vara naket skulle sammankopplas med ett hälsosamt liv utan droger och i harmoni med naturen, då skapades orden naturist.
Enlig naturistförbundet är en naturist en som är medlem i förbundet.
Många vill kalla sig nakenbadare men sak samma, man trivs textilfritt.
Jag är organiserad naturist.
 

Coq4Fun

Välbekant medlem
Kön
Man
Som någon skrev, så är det egentligen ingen skillnad, även om några vill se det så. Man anser att naturister är mer seriösa med sin nakenhet, ofta genom föreningar som är anslutna till SNF = Sveriges Naturistförbund och flockas runt de etablerade nakenplatserna med camping eller avlysta/skyltade bad. Anser sig själva därför mer seriösa och menar att man heller inte har något behov av att visa upp sig. Sexualitet och kåthet håller man ifrån sig, är bannlyst på camping och etabl naturistbad och man håller ögonen borta från andras privata delar.
Nudisterna å andra sidan anses springa nakna lite här o var, gärna och ofta och gärna visa upp sig. Drivs av kåthet, egen och andras, dras till de spontana nakenbaden och blygs inte att både titta på och själva deltaga i promiskuösa aktiviteter. Är nakna så ofta det går.
Vi ska ändå sända en tacksamhetens tumme upp till naturisterna, då det är genom dessa och deras påverkan på kommunpolitiker som vi både har kvar de etabl baden, campingarna och hela lagskrivningen om att få vara naken i naturen.
Men, men...naturist eller nudist - det ena går i det andra och vem som är vad spelar ju ingen roll så länge vi får vara glada, lyckliga och nakna utan moralisternas fördömanden och ihärdiga försök att förhindra det.
 
Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen