optimala grovleken.

K

KjellKåt

Gäst
Medelgrovleken på en kuk är 11,66 cm.
Kan vara svårt att mäta, stålmåttband går inte och inte mm stock heller. Jag klippte en smal pappers remsa, linda den runt mitten på kuken. Rita sedan ett streck där den mötte sig själv. Då kunde jag lägga ut den på bordet och mäta den.
Min mäter 12 cm på mitten.
 

Kladdig

Aktiv medlem
Ålder
52
Kön
Man
Tror jag är 15-16, men det var länge sedan jag mätte. Jag får väl leta upp fruns sy-måttband. Men borde egentligen inte kvinnorna här säga något? Har de hittat sin optimala tjocklek, och varför är det så himla bra? Det vore ju kul att höra.
 

ManyaNovio

Välbekant medlem
Är ni för långa så bottnar man och det är inte skönt för någon oavsett vad man sätter på. Jag tar gärna emot grövre än längre. Normal längd så flyter det på...

Manya
 

Kenny601

Välbekant medlem
Ålder
66
Kön
Man
Stämmer nog för min blir grövre med ett måttband som tanten har i sy lådan.
Min far som var möbelsnickare skulle såga till en träskiva åt mig. Jag tog måtten med fruns mjuka symåttband. Skivan passade givetvis inte. Det var ett bittert uppvaknande.
Men om kuken blir grövre så mäter det fel åt rätt håll, så att säga.
Jag har aldrig mätt omkretsen på min kuk, men uppskattningsvis runt 11-12 cm. Är nog ca 3,5 cm i diameter och det gånger pi blir typ 11 cm. Är ca 16-17 cm lång så ganska bra proportioner. En kk jag hade för 20 år sedan sa ofta att jag hade så fin kuk, så det lever jag på än...
 

Levis

Välbekant medlem
Kön
Man
12 cm slak och 15 cm hård. Har p g av ålder potensproblem så jag brukar ta två profilkådisar som jag gör hål på och rullar i varandra så de fungerar som en ring. Efter en stund blir den mkt svullen och hela 17 cm i omkrets. Alltid en tröst...
 
Toppen