Otrohet...

baluba

Ny medlem
Kön
Kvinna
Har träffat en man som är gift ett tag nu. :unsure: Vet inte riktigt hur jag ska göra.
Det är ju inte jag som är otrogen men ska jag bryta det? Vad tycker ni?
 

grodan62

Medlem
Kön
Man
Det är inte lätt detta, jag har råkat ut för ungefär samma sak en gång. Det förhållande vi hade eller som hon var otrogen var i många( år 4år). Hon kunde tydligen inte få nåt slut på det hela. Jag tyckte dte var jättejobbigt. Till sist gav jag ultimatum, jag eller han. Men det blev jag tog steget att avbryta det hela. Så mitt råd är nog är han villig att forsätta ska han nog bryta från sitt gamla, man kan inte ha allt det brukar sluta i nån sorts katastrof det. vad du än gör så lycka till. Kram LS:oops:
 

baluba

Ny medlem
Kön
Kvinna
Nä det är inte så lätt och det är samvetet som nånstans kommer in. Jag hade ju inte velat att nån gjorde så mot mig, och jag vill inte bli påkommen eller uthängd av hans fru heller. Jag vet inte om jag vill vara en sån person som är "tredje part". Samtidigt är det svårt att ta beslutet att inte träffas mer...:sleep:
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
kommer a l l t i d att vara den andra kvinnan, hur mycket han än säger att han ska lämna henne så gör han inte det.....
 
M

MissSecret

Gäst
Det beror väl på vad du vill? Vill du ha ett seriöst förhållande med honom och inte vara "den andra" så känns det ju som att du riskerar ditt hjärta genom att fortsätta. Vill du bara ha en lösare relation så är det väl ok att fortsätta? Jag säger som Doc, han kommer troligtvis inte att lämna henne, hade han velat det så hade det redan varit gjort...
 

Skutt

Medlem
Kön
Man
Jag kan inte annat än instämma med de andra. OM du väljer att satsa på det här är risken stor att du i slutändan blir sårad. Om du däremot endast vill ha en fysisk relation är det en annan sak. Men det är ofta svårt att hålla isär de två.

I vissa fall bör man följa sitt hjärta, men i andra fall bör man följa förnuftet.

Lycka till!
 

baluba

Ny medlem
Kön
Kvinna
Jag är nog inte intresserad av en seriös relation även om han skulle lämna sin fru, utan det är mer en fysisk relation.
Tror jag är mest rädd att det ska komma ut så jag blir indragen i en massa trassel, vilket jag inte vill. Skulle inte vilja ha den stämpeln eller ryktet på mig.
 

Doc Coach

Välbekant medlem
Ålder
58
Kön
Man
Jag är nog inte intresserad av en seriös relation även om han skulle lämna sin fru, utan det är mer en fysisk relation.
Tror jag är mest rädd att det ska komma ut så jag blir indragen i en massa trassel, vilket jag inte vill. Skulle inte vilja ha den stämpeln eller ryktet på mig.

knulla honom till den milda graden att han verkligen vill lämna sin fru
sen skiter du i honom, det r han värd

O M han inte har ett öppet förhållande med sin fru dvs
men otrohet r en lögn & falskhet när nån kommer tillskada

kör så länge det r roligt, men risken r att du får ett plåster:D
 
M

MissSecret

Gäst
Jag är nog inte intresserad av en seriös relation även om han skulle lämna sin fru, utan det är mer en fysisk relation.
Tror jag är mest rädd att det ska komma ut så jag blir indragen i en massa trassel, vilket jag inte vill. Skulle inte vilja ha den stämpeln eller ryktet på mig.

Du får väl tänka efter ordentligt om det går att hålla låg profil om det. Är risken för stor att folk får veta, lägg ner det. Du får ju ta med i beräkningen också ifall du har en konservativ omgivning som skulle göra en stor grej av det eller inte.
 

misswet

Aktiv medlem
Ålder
57
Kön
Kvinna
Jag försökte oxå se det så där - "det är ju inte jag som är otrogen" - men det föll på att jag inte skulle vilja att någon annan kvinna gjorde så mot mig så som jag och han gjorde mot henne. Dessutom så tycker jag rent principiellt att otrohet är fel, man får göra sina val här i livet. Han både fick kakan och åt den och hon och jag satt på varsitt håll och väntade och längtade.....Det höll inte i längden!
 
Toppen