Problem med hängpung

hårig man

Medlem
Kön
Man
Fler som har problem med hängpung? Jag hade rejäla problem redan som ung, muskeln som ska hålla uppe säcken funkar inte som den ska, så hade ett ingrepp gjort för att fixa det. De sa då att problemet kan komma tillbaka med åldern och det har det gjort nu... Så jävla jobbigt. Problem att hitta bra kalsonger, måste vara försiktig varje gång man sätter sig, Måste hålla i pungen när jag runkar och svårt att knulla utan att få ont. Nån mer?
 
V

vickis

Gäst
Jag har samma problem... testa y-front kalsonger så hålls det bättre på plats. Eller som jag, stringkalsonger. Bara bonus att det ser sexigt ut :)
 

hårig man

Medlem
Kön
Man
Jag har samma problem... testa y-front kalsonger så hålls det bättre på plats. Eller som jag, stringkalsonger. Bara bonus att det ser sexigt ut :)
Jag brukar köra med boxer med långa snäva ben, inte så stor risk att pungen åker ur även om den ofta går ner i ena benet. Om jag ska röra mig mycket kan jag t.o.m. ha dubbla kalsonger.

Hur gammal är du? Har du haft de problemen alltid eller nåt som börjat med åldern?
 

Slät&omskuren

Aktiv medlem
Ålder
64
Kön
Man
Jag tycker att du ska boka tid hos din vårdcentral. Be läkaren skriva en remiss till en bra urolog eller plastikkirurg, som får ta ställning till ny operation. Så här ska du inte behöva ha det, de kan erbjuda rätt enkla operationer som tar bort en massa överflödig hud. Räkna inte med att vara särskilt hårig en tid efter operationen.
 

Helmer

Aktiv medlem
Kön
Man
Gå till sjukvårdsaffär typ, handla ett pungbråcksbälte. En ganska smidigt lösning.
Har själv pungbråck. Kostnad 390. Väldigt lik jockeystraps.
 

Slät&omskuren

Aktiv medlem
Ålder
64
Kön
Man
Bråckband låter som en temporär lösning. Hängningen behöver ju inte orsakas av att en tarmslynga hänger ner i pungen, i så fall är det ett pungbråck som ska opereras med det snaraste. Om det bara är lös hud är det inte lika bråttom, men kirurgi är bästa lösningen.
 

Slät&omskuren

Aktiv medlem
Ålder
64
Kön
Man
Det låter som att en någorlunda erfaren kirurg kan lösa problemet snabbt, smidigt och rimligt smärtfritt. Det är bara att boka tid hos din vårdcentral!
 

Coq4Fun

Välbekant medlem
Kön
Man
Hur är den när du blir riktigt kåt och innan utlösning? Eller när du fryser? Drar den ihop sig då eller är den fortfarande väldigt slapp?
 
Toppen