Publicera noveller

ManyaNovio

Välbekant medlem
Hej

Har funderar på bygga en novelltjänst länge men aldrig kommit till skott.
Med dagens utvecklingsverktyg så är det inte så svårt.

Eftersom tråden frågar efter alternativ här så fortsätter jag där.

Sök på sexnoveller. Därefter kollar man upp så gott det går vem som ligger bakom tjänsten samt om resten av innehållet harmoniserar med en egna värderingar. En del publicera noveller med unga i och de ratar jag tex. Om det är en klick bara så kör jag på.

Darkside är stabilt.
Sexnovell.se ägs av Flashback. Så nope för mig.
Sen ett antal svenska WP baserade sidor som drivs av privata personer.
Ett antal utländska som är stora som också har bra forum där man faktiskt kan utvecklas som skrivare.
Det är en faktor jag tycker är viktigt. Man ska kunna berätta. Skriver mycket men postar för lite.

Tycker subforumet här är helt okej. Blandad kvalitet. Men väl läsbart. Lägg någon här och bidra till gemenskapen.
Nog med snack från mig.
Får väl börja skissa på något. Startar nog en egen tråd om det.

Manya
 

Tommy G

Ny medlem
Ålder
59
Kön
Man
Behöver vara öppet för tabufantasier... Någon som har en bra typ minasynder?
Det är just DET som tydligen inte ska få existera! Men när upphörde yttrandefriheten samt tryckfriheten? Jag har missat den lagen men under Pandemier och andra stora händelser har grundlagar ändrats förr utan någon som skrivit om det så förvånad blir jag inte...
Men nog skulle man ju vilja få någon information om vad som hänt i alla fall!
Även eventuella alternativ skulle vara tacksamma! De som har snäva begränsningar finns det i överflöd av men tyvärr så har man läst och sett allt för mycket av den sorten för att bli annat än deppig av sin egen situation ensamhet och brist på engagerande läsning/filmer...
Just läsningen har alltid legat mig varmt om hjärtat då man på ett mycket djupare sätt kan leva sig in i händelserna och jag har aldrig någonsin accepterat de konstnärliga friheterna som filmmakarna tydligen måste ta sig för aldrig har jag sett en film som exakt återgett boken!
 

Tommy G

Ny medlem
Ålder
59
Kön
Man
Manya

ManyaNovio, 17 december 2021

Jag skulle definitivt gilla fler novellsidor! Att jag inte har några definitiva kriterier gör att jag tycker att den sidan isåfall inte borde ha några begränsningar annat än vad lagarna säger. Vad det gäller omstridda ämnen som minderåriga så borde det finnas olika kategorier och bara registrerade medlemmar kan läsa de kontroversiella kategorierna! Utlänska sidor må finnas men inte kan de ge samma känsla som en novell på ens eget språk! Alternativet med Darknet är för farligt då det finns virus där som man kanske aldrig kommer att upptäcka ens, så en nyfiken en som jag som absolut inte har några datorkvalifikationer så ber om stora problem!!! Tyvärr eftersom där existerar den frihet som man hoppades på av internet men pga. alla restriktioner som i slutänden går ut på att öka möjligheten till att kunna tjäna pengar så har internets "tillåtna" skriverier blivit allt mindre varierade och tråkigare...
 

challe

Moderator
Staff Member
Kön
Man
Det är just DET som tydligen inte ska få existera! Men när upphörde yttrandefriheten samt tryckfriheten? Jag har missat den lagen men under Pandemier och andra stora händelser har grundlagar ändrats förr utan någon som skrivit om det så förvånad blir jag inte...
Men nog skulle man ju vilja få någon information om vad som hänt i alla fall!


Det handlar inte om tryckfrihet eller yttrandefrihet!

Problemet de flesta forum som rör sig mot sex är att det finns folk som inte förstår gränser. Det som händer är att man lägger ut:
  • Material som är upphovsrättsskyddat. Bilder eller texter som man "hittat" på nätet.
  • Personuppgifter, alltså namn, bilder och annat som kan kopplas till personer som inte samtyckt till publiceringen.
  • Olagligt material. Oftast skildringar i text eller bild av underåriga. Kan även vara våldsskildringar som passerat gränsen för vad som är lagligt.
Man glömmer även att nätet är internationellt och att webbhotell kan utsättas för press av andra länders rättssystem.
Som ni vet har även onanera.se varit nedstängt i perioder och vi har flera medlemmar som går balansgång på det yttersta så den dagen ni inte kommer in här vet ni att yttrandefrihetshjältarna har missförstått reglerna eller så är det en "kvinna" som har en supersexigprofilbild på "sig själv" som någon anmäler som stulen.
 

Nilsr

Aktiv medlem
Kön
Man
Hej, försöker sända några noveller, men slår i taket. Varför begränsat till 10000 tecken? Mina noveller är ofta runt 15000 utan att räkna mellanslag.
 
Sexnovell.se finns, men ärligt talat är jag inte jätteförtjust i den i sidan.

Ibland är sidan väldigt luddiga i vad som är ok att publicera. Plus att själva betygsättandet är si-så-där. Har själv publicerat noveller där som fått väldigt låga betyg, men sedan fått mail från medlemmar som berömt just de novellerna och och berättar att de försökte ge de högsta betyg men att det inte gick. På samma sätt har jag ibland läst någon novell som jag tyckt varit dålig och inte kunnat ge lågt betyg (och de novellerna har jättehöga betyg).

Sedan verkar inte heller alla medlemmar få kommentera eller svara på mail heller.

Dessutom kan noveller ibland få vänta i flera veckor på att få bli godkända för publicering (förstår att de vill läsa igenom först men konstigt då de ibland tummar på reglerna för vissa men inte för andra).
 

alex

Välbekant medlem
Kön
Man
..sätter ALDRIG min skrumpna fot på sexnovell.se någon mer gång.. fick två noveller refuserade - "undermålig kvalitet" - samma noveller jag fått mycket fin kritik på, inte minst här inne. Brrrhuumffff - j a g som faktiskt blivit publicerad även i seriös press! :unsure:
:(:coffee::oops::barefoot::cry::sick::alien:
 
Toppen